Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در نشست سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر به کشف ۷۰۰ تن مواد مخدر در ۱۰ ماه گذشته پرداخت و اظهار داشت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر این مطلب که با افزایش اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی افزایش کشفیات را داشتیم تصریح کرد :یکی از اولویت‌های اصلی ما بحث مقابله و مبارزه با ورود و برخورد با باندها و توزیع‌کنندگان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار اشتری با اشاره به اینکه موضوع مقابله و مبارزه هم دغدغه مردم و هم مطالبه مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: نخستین اولویت رهبر انقلاب در مقابله با آسیب‌های اجتماعی، مبارزه با اعتیاد است.

وی با بیان اینکه سهم هر دستگاهی در مبارزه با موادمخدر مشخص است، گفت: در مرحله نخست باید نقشه راهی برای مبارزه با موادمخدر داشته باشیم، اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم و بدانیم چه کنیم که تولید مواد مخدر کاهش پیدا کرده و به کشور وارد نشود.

فرمانده ناجا به حضور آمریکایی‌ها در منطقه و افزایش 50 برابری کشت مواد مخدر پرداخت و اعلام کرد: ما زیاد به کشورهای دیگر امید نداریم که در راه مبارزه با مواد مخدر به ما کمک کنند اما باید مطالبه داشته باشیم که چرا کشورهای دیگر اقداماتی انجام نمی‌دهند و آمریکایی‌ها را متهم به کشت خشخاش نمی‌کنند؟ این موضوعات باید در جوامع بین‌المللی توسط مسئولان وزرات امور خارجه بیان شود.

سردار اشتری با بیان اینکه حدود 72 درصد کشفیات مواد مخدر مربوط به استان‌های شرقی و حاشیه شرقی کشور است، بیان داشت: باید اقدامات کنترلی را بر اساس جغرافیای محل وقوع جرم انجام دهیم؛ تمرکز ما باید بر شرق کشور باشد؛باید به سمت استفاده از تکنولوژی روز برویم؛ برای ما یک نفر شهید نیز خیلی زیاد است هرچند این شهدا پاداش بزرگی نزد خداوند دارند اما باید کاری کنیم که همکاران مان کمتر در معرض خطر قرار گیرند.

فرمانده نیروی انتظامی، پرسنل نیروی انتظامی را بالاترین سرمایه این سازمان دانست و اعلام کرد: دستگاه‌ها باید اعتبارات بیشتری به پلیس اختصاص دهند؛ باید زیرساخت‌های مبارزه و مقابله را توسعه دهیم و طبق پیش‌بینی که طی سه سال برای هوشمند‌سازی پلیس داشتیم در امر مقابله و برخورد هم را بازه زمانی تعریف کنیم.

سردار اشتری با بیان اینکه باید در راه مبارزه با موادمخدر از ظرفیت‌های هنری استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: امروز در برخی مکان‌ها مانند مدارس، دانشگاه‌ها و کارگاه‌ها نگرانی درباره اعتیاد وجود دارد.

وی برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر را نیز یکی دیگر اولویت‌های پلیس برای مبارزه با موادمخدر دانست و گفت: باید با کار اطلاعاتی خرده‌فروشان را شناسایی کنیم. جرم خرده‌فروش کمتر از باندهای موادمخدر نیست و باید خانواده‌ها امنیت داشته باشند. به طور مثال می‌توان از طریق 110 یا سامانه‌ای دیگر، اطلاعات درباره خرده‌فروشان به پلیس برسد و به سرعت برخورد با آنها صورت گیرد.

فرمانده ناجا با اشاره به حمایت دستگاه قضایی از پلیس، خواستار حمایت بیش از پیش دستگاه قضایی از مأموران شد و گفت: حمایت این گونه است که مجرم پس از دستگیری، بماند، باید هزینه جرم باید بالا باشد و مجرم بترسد.

وی با بیان اینکه نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر در دو دوره سه ماه کفایت نمی‌کند، بیان داشت: باید در پاسگا‌ه‌ها تجهیزات کامل وجود داشته باشد. برخی مواقع تجهیزات ما در گلوگاه‌ها ناقص است و باید امنیت همکاران در آن محلها تأمین شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور جدید رئیسی به دستگاه های اطلاعاتی کشور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدابراهیم رئیسی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که امروز - شنبه - برگزار شد،‌ گفت: در زمینه مبارزه با مواد مخدر، اساس کار بر مبارزه با شبکه‌های اصلی توزیع باشد.

بنابر روایت ایسنا، رئیس‌ دولت ادامه داد: جمهوری اسلامی علیرغم وجود تحریم‌ها و تهدیدهای متعدد توانسته در زمینه مبارزه با مواد مخدر موفقیت‌های زیادی به‌دست آورده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: بخش‌های اطلاعاتی کشور بر شناسایی شبکه‌های توزیع تمرکز کنند. برخورد با عناصر توزیع محدود و خُرد لازم است، اما اساس اقدامات بر برخورد با شبکه‌های اصلی توزیع باشد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897580

دیگر خبرها

  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • دستور جدید رئیسی به دستگاه‌های اطلاعاتی کشور
  • دستور جدید رئیسی به دستگاه های اطلاعاتی کشور
  • نظام بین‌الملل در مورد مبارزه با مواد مخدر به وظایف عمل نکرده‌اند
  • دستگیری توزیع کننده مواد مخدر صنعتی در اراک
  • بخش‌های اطلاعاتی بر شناسایی شبکه‌های توزیع مواد مخدر تمرکز کنند
  • نظام بین‌الملل در زمینه مبارزه با مواد مخدر مسئول است
  • رئیسی: تمرکز بر مبارزه با شبکه‌های اصلی توزیع مواد مخدر