Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@16:06:44 GMT

گسترش چتر حفاظتی در مناطق کوهستانی لرستان

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۰۱۶۷

گسترش چتر حفاظتی در مناطق کوهستانی لرستان

مهرداد فتحی بیرانوند روز دوشنبه ضمن هشدار به متخلفان زیست محیطی که قصد سوء استفاده از سرما و بارش برف زمستانی برای شکار جانوران را دارند گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان اقدام به افزایش نوبت کاری ماموران یگان حفاظت در مناطق کوهستانی و زیست گاههای استان نموده تا علاوه بر حفاظت از گونه های جانوری از بروز هرگونه تخلف زیست محیطی جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:با توجه به بارش شدید برف و برودت هوا در مناطق کوهستانی و پیشگیری از هرگونه مشکل برای حیات وحش جهت تامین منابع غذایی، توزیع علوفه و دانه در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا و سایر نقاطی که امکان حضور گونه های جانوری وجود دارد، توسط محیط بانان استان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه علوفه دهی به حیات وحش در فصل  زمستان به دلیل  برف و کولاک انجام می شود اظهار داشت: جهت توزیع علوفه در زیستگاههای حیات وحش، تشکل های مردم نهاد و  دوستداران محیط زیست، محیط بانان  را همراهی کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از مردم استان تقاضا کرد: با توجه به شرایط نامساعد جوی در صورت نزدیک شدن پرندگان و پستانداران به کنار جاده ها یا مناطق مسکونی حاشیه شهرها به خصوص اماکن روستایی نسبت به حمایت از این حیوانات اهتمام داشته و ضمن خودداری از آزار یا کشتن آنها،  با سامانه ۱۵۴۰ ارتباط برقرار نموده و ماموران محیط زیست را از ورود جانواران به محل سکونت خود آگاه کنند.

فتحی افزود: با توجه به شرایط جوی و بارش برف و برودت هوا در اغلب نقاط استان، امکان نزدیک شدن گونه های جانوری وحشی به مناطق مسکونی در اطراف روستاها و حتی بافت های شهری وجود دارد.

وی از تمامی شهروندان و علاقمندان محیط زیست، تقاضا کرد: در صورت مشاهده این موضوع، ضمن اطلاع به ماموران یا مراجعه به نزدیک‌ترین پاسگاه محیط زیست، نهایت همکاری را برای جلوگیری از آسیب به این گونه های جانوری ارزشمند به عمل آورند.
فتحی بیرانوند ادامه داد: با توجه به بارش زیاد برف در ارتفاعات و زیستگاه‌های جانوری از خیرین، دوست‌داران محیط زیست و ساکنین روستاهای اطراف مناطق در خواست داریم اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان را در تامین علوفه مورد نیاز حیات وحش علف خوار و توزیع آن در زیستگاه های حیات وحش یاری نمایند و جهت هماهنگی با سامانه شبانه روزی۱۵۴۰ تماس بگیرند

وی عنوان کرد: بدیهی است ادارات حفاظت محیط زیست  در سطح استان نیز همانند سالهای گذشته، تمهیدات لازم را برای کمک رسانی و امداد به حیات وحش استان را انجام خواهند داد.

۱۱۲ مامور یگان حفاظت محیط زیست در لرستان انجام وظیفه می کنند که ۹۵ نفر از این تعداد محیط بان هستند. 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 جانوران حفاظت محیط زیست دوستداران محیط زیست زیست محیطی سرما قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۰۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان : مراقب تمساح باشید

روابط عمومی محیط زیست سیستان و بلوچستان اعلام کرد: پیرو بارندگی اخیر استان سیستان و بلوچستان، سیلابی شدن کلیه رودخانه‌ها و سر ریز شدن اکثر سد‌های استان از جمله پیشین، زیردان و همچنین ادامه شرایط نامساعد جوی، استرس و تنش در حیات وحش به ویژه تمساح پوزه کوتاه (گاندو) دور از انتظار نیست و احتمال خروج تمساح‌ها از برکه محل زیست اصلی وجود دارد.   از ساکنین در مناطق سیل زده درخواست می‌شود نسبت به تردد غیر ضروری در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک‌ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای زیستگاه‌های حیات وحش تا زمان فروکش کردن سیلاب و برگشت به شرایط عادی، خودداری شود.   به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احتمالی حیات وحش به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود در زمان مشاهده هر گونه جانور وحشی گرفتار در مناطق سیلابی، مراتب را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل فرمایند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌زدگان
  • هشدار به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان : مراقب تمساح باشید
  • هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید
  • هشدار محیط زیست به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • سیلزدگان مراقب تمساح باشند
  • سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند
  • ثبت تصویر دوقلوزایی بز کوهی در منطقه حفاظت شده «خائیز»+ فیلم
  • افزایش جرایم آسیب به حیات وحش در انتظار تصویب شورای عالی محیط زیست 
  • دوقلوزایی بز کوهی منطقه حفاظت شده خاییز + فیلم