Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@17:10:14 GMT

برای ایام پایان سال آماده‌ایم

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۰۲۶۴

برای ایام پایان سال آماده‌ایم

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با تاکید بر اینکه برای ایام پایان سال آماده‌ایم، گفت: کالاهای مورد نیاز شب عید از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ و برنج تامین شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری اتاق اصناف ایران، نشست تخصصی روسای اتاق های اصناف مراکز استان ها و مدیران بازرسی با حضور عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس تابش رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سید جواد احمدی رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان و دبیر هئیت عالی نظارت، پیمان زندی رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان، غلامرضا حسن‌پور رئیس بسیج اصناف کشور و چندی دیگر از مقامات دولتی در هتل فردوسی تهران و به میزبانی اتاق اصناف ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست گفت: رئیس اتاق اصناف ایران در بیشتر نشست هایی که داریم پیگیر تبصره ۷ ماده ۷۲ و بازگشت سهم یک سومی اصناف از درامدهای حاصل از جرائم مالیاتی است. 

عباس قبادی افزود: برای ایام پایان سال آماده ایم و کالاهای مورد نیاز تامین شده است. ۹۰ درصد از ۱۴ میلیارد دلاری که برای خرید کالاهای اساسی و دارو اختصاص داده شد، تا امروز هزینه شده است و نتیجه آن این که گوشت قرمز و گوشت مرغ به اندازه کافی تامین شده است؛ برنج ۱۱۲۱ هندی و سایر برنج های وارداتی به اندازه کافی ذخیره شده است. ضمن این که تلاش می کنیم کمترین مداخله را در تامین کالاهای اساسی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در سنوات پیش، فروش های فوق العاده نتیجه بخش و موثر بوده اند و پیشنهاد می کنیم امسال نیز در مقطع زمانی پایان سال از این ظرفیت استفاده شود. چنانچه سطح عرضه و سطح فروش برابری نکنند، باید نمایشگاه های عرضه داشته باشیم.

قبادی تصریح کرد: اگر اصناف، خود در تامین، عرضه و نظارت توانمند باشند، دولت به آن حوزه ورود نخواهد کرد.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اصناف همواره در خدمت جامعه بوده اند و اگر کسی گران فروشی می کند او از لباس اصناف سوء استفاده کرده است.

وی همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی خدمات و اقدامات اصناف تاکید کرد و افزود: یکی از ضعف های اصناف عدم حضور در رسانه ها به ویژه در صدا و سیما است. اصناف باید اقدامات خود را تشریح کنند. ارتباطی که دولت با مردم دارد با ارتباطی که اصناف با مردم می توانند برقرار کنند متفاوت است.

 قبادی اظهار کرد: امروز در بیشتر مواد غذایی از جمله گوشت مرغ و گوشت قرمز، روغن و … شاهد رعایت قیمت مصوب در سراسر کشور هستیم اما مردم بر این باور نیستند. ما می دانیم که اصناف کارها را به درستی انجام می دهند اما اصناف باید این امور را در ارتباط با رسانه ملی به اطلاع عموم برسانند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شب عید وزارت صمت ایام پایان سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۰۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش ۲۵ ایستگاه آتش‌نشانی قم در ایام نوروز

 سید مجتبی سبحانی ثابت،رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در خصوص آمادگی شهر در پذیرایی از مسافران و زائران نوروزی اظهار داشت: تمام سازمان‌های تابعه به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی از حفظ ایمنی شهر به‌صورت شبانه‌روزی خبر داد و افزود: یکی از مسائل مهم و حیاتی در ایام نوروز و با اسکان زائران در بوستان‌ها افزایش ضریب ایمنی و آمادگی سازمان آتش‌نشانی در ارائه خدمات بوده و تا پایان تعطیلات نوروزی ۲۵ ایستگاه آتش‌نشانی به انضمام تمام نیرو‌های عملیاتی سازمان آماده‌باش هستند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: نیرو‌های آتش‌نشانی در تمام ورود‌های شهر، پارک‌سوارها، پارکینگ‌ها و مراکز اسکان به‌صورت ویژه و شبانه‌روزی مستقر بوده و ارائه خدمات می‌کنند.

 وی ادامه داد: همچنین در تمام بوستان‌ها نیرو‌های تخلف شهری و آتش‌نشانی با دوربین‌های حرارتی از ابتدای ورود به زائران اطلاع‌رسانی می‌کنند که استفاده از پیک‌نیک در داخل چادر ممنوعیت داشته و قبل از برپایی چادر تذکرات لازم داده می‌شود.

 سبحانی ثابت تأکید کرد: نیرو‌های آتش‌نشانی در بوستان‌ها و سوله‌های اقامتی که در نظر گرفته‌شده به‌صورت شبانه‌روزی حضورداشته و مستمر بازرسی انجام می‌شود تا مشکلی رخ ندهد.

 وی در پایان تأکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه خطر و یا احتمال آتش‌سوزی نیرو‌ها در محل حاضر بوده و ایمنی شهر را تأمین می‌کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فعالیت صنف رستوران ها و اغذیه ها تنها به صورت بیرون بر در ماه رمضان
  • اعمال محدودیت در فعالیت رستوران‌های کرمانشاه در ماه رمضان
  • تداوم نظارت بر واحدهای صنفی جهرم تا پایان نوروز
  • ۱۰۰ پایگاه برای جذب حامی در مازندران آماده هستند
  • برخورد با ۹۰ مورد گران‌فروشی در چهارمحال و بختیاری
  • تامین اقلام اساسی هیات‌های مذهبی برای شب قدر
  • اقلام اساسی هیئت‌های مذهبی برای شب قدر تامین شد
  • بازدید بازرس کل کردستان از سردخانه و مراکز توزیع میوه شب عید
  • آماده‌باش ۲۵ ایستگاه آتش‌نشانی قم در ایام نوروز
  • لزوم تامین به موقع مایحتاج عموم مردم کردستان در ایام رمضان