Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ «نصراله آبادیان» شهردار منطقه ۱۱ در اینباره افزود: بعد از حادثه پلاسکو و برگزاری جلسات متعدد هفتگی با دادستانی، ساختمان‌های نا ایمن توسط آتش‌نشانی شناسایی و دستورالعمل ایمن سازی و بهسازی توسط شهرداری به مالکان ساختمان‌های ناایمن ابلاغ شده است.

وی گفت:‌ حدود ۱۷۸ ساختمان نا ایمن در منطقه ۱۱ وجود دارد که اکثر آنها واحدهای تجاری هستند و دستورالعمل شهرداری برای ایمن سازی ساختمان ها به مالکین و ذی نفعان ابلاغ شده اما عدم مشارکت برخی مالکان باعث شده تا روند ایمن سازی در منطقه با سرعتی که انتظار می‌رود دنبال نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبادیان با اشاره به ایمن سازی پاساژ آلومینیوم به عنوان یکی از مجتمع‌های تجاری ناایمن در این منطقه اظهار داشت که  این ساختمان نمونه یک مشارکت و همکاری خوب بین شهرداری، مالک و ذینفعان در راستای بهسازی و ایمن سازی ساختمان است.

شهردار منطقه ۱۱ اعلام کرد که خوشبختانه ما در این پروژه توانستیم با جلب مشارکت بنیاد مستضعفان به عنوان مالک و کسبه در کنار حمایت‌های شهرداری منطقه شاهد اجرای پروژه ایمن سازی و رفع خطر از خواهر دوقلوی پلاسکو باشیم.

به گفته وی ساختمان دراکولا با دستور دادستان پلمب شده است و مالکان برای ایمن سازی رضایت داده‌اند و به زودی اقدامات ایمن سازی شروع می‌شود.

شهردار منطقه تاکید کرد: نکته مهم و اساسی در ایمن سازی پاساژهای ناایمن، ضرورت مشارکت مالکان و کسبه است. اگر این مشارکت نباشد قطعاً شاهد حوادث مشابه پلاسکو خواهیم بود.

«زهرا صدراعظم نوری» رئیس کمیسیون سلامت، ‌محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران پیش از این گفته بود که آمار دقیقی از ساختمان های ناایمن در دست نیست.
وی تاکید کرد که در شهر تهران به ویژه در مناطق ۱۱ و ۱۲ به دلیل بافت فرسوده و قدیمی بودن ساختمان‌ها متاسفانه ایمنی ساختمان‌ها بسیار پایین است که باید ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی سازه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

براساس آخرین آمار منتشر شده توسط سازمان آتش نشانی شهر تهران، کارشناسان سازمان از ۱۰ هزار واحد ناایمن بازدید کرده‌اند که پر خطرترین ساختمان‌ها در مناطق ۱۱ مرکزی بوده است.
 

منطقه ۱۱ شهرداری تهران در مرکز شهر تهران قرار دارد، ‌ این منطقه دارای ۴ ناحیه و ۱۹ محله است و از شمال به میدان انقلاب و خیابان آزادی، از شرق به خیابان‌های وحدت اسلامی و حافظ، از جنوب به میدان راه‌آهن و خیابان شوش و از غرب به خیابان‌های شهید نواب صفوی و شهید ابراهیمی (عباسی) و میدان حق‌شناس محدود می‌شود.

بسیاری از مراکز مهم تجاری پایتخت نیز در این منطقه است، ‌ساختمان پلاسکو که ۳ سال گذشته در آتش سوخت یکی از ساختمان های تجاری و ناایمن این منطقه بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 انقلاب پایتخت شورای اسلامی شهر تهران قلب محیط زیست قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۰۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، عادل منصور کیایی گفت: این اداره به‌منظور افزایش ایمنی محورها، هدایت وسایل‌نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به‌خصوص در شب با دید محدود، تفکیک باند‌های رفت و برگشت در نقاط بدون جداکننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات اجرای خط کشی را در سطح محور‌های این استان در دستور کار خود قرار داد.

وی به اقدامات ایمن سازی این اداره در سطح محور‌های تحت پوشش خود اشاره و تصریح کرد: اقدامات ایمن سازی از قبیل تأمین روشنایی و رفع خاموشی، پاکسازی و زیبا سازی حریم راه‌ها، شانه سازی، رنگ آمیزی پایه‌های تابلو و نرده‌های پل، آشکار سازی نقاط پر تصادف، نصب انواع علائم اخطاری قوس، مسیر نما و خطر نما، تعمیر و بازسازی و نصب گاردریل، ساماندهی و افزایش اثر بخشی علائم در طول محور‌ها تنها بخشی از اقدامات ایمن سازی این اداره است.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تنکابن در ادامه افزود: تنکابن دارای ۷۰۰ کیلومتر راه ارتباطی است که پیگیر اجرای عملیات خط کشی در دیگر محور‌های این شهرستان نیز هستیم.

گفتنی است ۱۷ و نیم کیلومتر از این خط کشی با مشارکت بخشداری‌ها و دهیاری‌ها انجام شد.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • ایمن سازی کانال های آبی شهر ری/ایمن سازی کامل در گرو تامین اعتبار
  • قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت
  • ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • ساختمان های ناایمن در کدام منطقه تهران قرار دارند؟
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • خط کشی۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن