Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: در ده ماهه گذشته ۳۳۱ میلیون دلار کالا از گمرکات فارس به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۵۵ درصد افزایش داشته است. ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

خداد رحیمی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: در 10 ماه گذشته 292 هزار و 847 تن کالا به ارزش 331 میلیون و 642 هزار و 203 دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 8 درصد و از لحاظ ارزش 55 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرکات استان فارس با بیان اینکه در 10 ماه گذشته کالاهای صادراتی به 69 کشور جهان صادر شده است، افزود: عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، روسیه، کویت، ترکیه، قطر، آلمان، هند و پاکستان عمده کشورهایی است که کالا به آنها صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: اوره، محصولات لبنی، رب گوجه فرنگی، لوله فایبر گلاس، شیره و عصاره شیرین بیان، آرد گندم، خیار، ماهی، انجیر خشک بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

ترانزیت کالا از گمرکات گیلان 23 درصد افزایش یافتبوشهر| 17.9 میلیون تن کالا از گمرک پارس جنوبی صادر شدواکنش رئیس گمرک به ابهامات ترخیص بدون ثبت سفارش 200 میلیون یورو کالا

مدیرکل گمرکات استان فارس اظهار داشت: در 10 ماه گذشته در بین کالاهای صادراتی استان فارس  اوره  از لحاظ وزن 94 درصد و از لحاظ ارزش 241 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان میدهد که از دلایل عمده آن میتوان به کیفیت محصول و بازاریابی مناسب تجار و بازرگانان استان فارس به خصوص در کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره کرد.

افزایش 21 درصدی ارزش واردات استان فارس

 رحیمی گفت: در 10 ماه گذشته 16 هزار و 875 تن کالا به ارزش 99 میلیون و 729 هزار و 726 دلار از طریق گمرکات استان فارس به کشور وارد شده است که نسبت به مدت  مشابه سال قبل از لحاظ وزن 4 درصد و از لحاظ ارزش 21 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: کالای وارداتی از 42 کشور جهان وارد شده که عمده آنها از  چین، آلمان، ترکیه، امارات متحده عربی، فرانسه، برزیل، ایتالیا، آمریکا، تایلند و جمهوری کره بوده است.

ورود 73 هزار گردشگر خارجی به فارس

مدیرکل گمرکات استان فارس به تعداد مسافرین ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره کرد و گفت: طی 10 ماه گذشته در مجموع 225 هزار و 802 مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده که از این تعداد 152 هزار و 799 نفر ایرانی و 73 هزار و 3 نفر گردشگر خارجی هستند.

وی افزود: در همین مدت 237 هزار و 851 مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شدهاند که از این تعداد164 هزار و 237 نفر ایرانی و 73 هزار و 614 نفر خارجی بودند.  

رحیمی خاطر نشان کرد: در 10 ماه گذشته همشهریان استان فارس تعداد  765 بسته کالاهای هدیه و سوغات به ارزش 3826  دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت و تعداد 4975 بسته پستی به ارزش 51693  دلار به خارج از کشور ارسال کردند.

انتهای پیام/ 422/ز

R41382/P/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت

محمدرضا طنابی معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پارسال به ارزش ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صنایع‌دستی به کشور‌های‌خارجی صادر شد که در مقایسه با سال ماقبل از آن، که ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود ۲۲ درصد افزایش داشته، گفت: کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، کشور‌های اروپایی و ترکیه مهمترین مقصد صادرات صنایع‌دستی استان بودند.

وی صنایع چوبی، بافته‌های داری و گلیم و چرم دست دوز را از جمله اقلام صادراتی آذربایجان‌غربی برشمرد و افزود: صنایع‌چوبی بیش از ۵۰ درصد صنایع‌دستی صادراتی استان را تشکیل می‌دهد.

طنابی درخصوص تسهیلات‌اعطایی به هنرمندان صنایع‌دستی در استان اضافه کرد: پارسال ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰۰ نفر از هنرمندان این بخش پرداخت شد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۴۰ رشته صنایع‌دستی از جمله نساجی‌سنتی، رودوزی‌های‌سنتی، بافته‌های‌داری، پوشاک‌سنتی، سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، هنر‌های روی‌چوب، صنایع‌دستی روی شیشه، رنگ‌رزی گیاهی و رفوگری، قالی‌بافی، گلیم‌بافی و جاجیم‌بافی در آذربایجان‌غربی فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا