Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم کاظمی با اعلام این خبر اظهار داشت: ۱۷ اثر هنری از ۱۱ هنرمند صنایع دستی استان به چهارمین دوره جشنواره سراسری صنایع دستی فجر کشور راه پیدا کردند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی افزود: از این آثار، ۱ اثر ساز سنتی تار مربوط به آقای امین کشاورز، دارنده مهر اصالت جهانی و نشان ملی مرغوبیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: استان مرکزی در سه دوره برگزاری این جشنواره، شرکت کرده بود که آقای باباخانی در رشته قلمزنی و آقای خورشیدی در رشته مشبک فلز موفق به کسب نشان برتر شد اما در این دوره با ۱۷ هنرمند استان در جشنواره حاضر شده ایم و امید بسیاری داریم که در چند رشته موفق به کسب نشان برتر شویم.

کاظمی در پایان گفت: حضور موفق هنرمندان استان در جشنواره‌ها، دریافت نشان‌های جهانی و ملی و همینطور فروش مطلوب محصولات تولیدی، حاکی از هنر کیفی، اصیل و در عین حال به روز هنرمندان استان دارد که به غیر از اشتغالزایی و بهره اقتصادی، به نوعی صادرات فرهنگ استان نیز محسوب می‌شود.

کد خبر 4836489

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره فجر صنایع دستی میراث فرهنگی استان مرکزی بارش برف دهه فجر بوشهر سیل سیستان و بلوچستان گرگان قزوین تعطیلی مدارس شهرکرد ایلام شیراز انتخابات 98 خطبه های نماز جمعه قاسم سلیمانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دهمین دوره جشنواره سبزه‌آرایی، سفره هفت‌سین و پخت شیرینی و کلوچه محلی در ملایر

ایسنا/همدان دهمین دوره جشنواره سبزه‌آرایی، سفره هفت‌سین، شیرینی و کلوچه محلی در موزه لطفعلیان ملایر با حضور مسئولان، مسافران، همشهریان و سایر شرکت‌کنندگان برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر امروز در این مراسم اظهار کرد: این جشنواره تاکنون ۱۰ دوره در موزه لطفعلیان ملایر برگزار شده است.

ابراهیم جلیلی هدف از اجرای این رویداد را علاوه بر احیای آداب و رسوم و سنن حسنه گذشته، ایجاد شور و نشاط و معرفی هرچه بیشتر موزه تاریخی لطفعلیان و خانه مصدقی دانست.

جلیلی با بیان اینکه در این رویداد پس از داوری به سه نفری که بهترین سفره هفت‌سین را چیده بودند، لوح تقدیر و جوایزی اهداء شد، افزود: به سه نفری که بهترین سبزه را پرورش داده و  به چهار نفری که بهترین شیرینی و کلوچه پخته بودند نیز لوح تقدیر و جایزه اهداء شد.

وی خاطرنشان کرد: به پاس احترام به شرکت‌کنندگانی که شیرینی خانگی و کلوچه آورده‌اند که به حرمت ماه مبارک رمضان امکان داوری و تست وجود ندارد، جوایزی اهداء شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هویت‌بخشی صنایع‌دستی با احیای گل و چوب
  • صدور ۶۱۹ پروانه تولید صنایع دستی در گیلان
  • تورم انگلیس ماندگار است؟
  • برپایی بازراچه نوروزی صنایع دستی در اردستان
  • آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد
  • نقش برجسته‌های سولک میراثی تاریخی از دوره اشکانی + فیلم
  • هجدهمین دوره مسابقات قرآنی «سفیر مهربانی» برگزار می‌شود
  • برگزاری دهمین دوره جشنواره سبزه‌آرایی، سفره هفت‌سین و پخت شیرینی و کلوچه محلی در ملایر
  • افتتاح بازارچه ملی صنایع دستی در نوشهر
  • دوره‌ تیره و تار بانک مرکزی آمریکا