Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،کامل تقوی‌نژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت در حاشیه یکصد و دهمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما صرفه‌جویی منابع در سال آینده را مدنظر قرار دادیم چرا که قیمت تمام شده هزینه بستری و درمان سرپایی باید مورد ارزیابی قرار بگیرد همچنین نحوه اداره مطلوب بیمارستان‌ها بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقوی‌نژاد اظهار کرد: ما ۷ میلیون و ۶ هزار مورد بستری در سال داریم. طبق آمار هزینه بستری به جز دارو برای هر بیمار به طور متوسط سالیانه حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده و هزینه بستری با دارو حدود ۴۰۰ هزار تومان است که در نهایت ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه تمام شده برای هر بیمار محاسبه می‌شود.

او گفت: این هزینه‌ها از بیمه‌های پایه و تکمیلی پرداخت می‌شود. باید توجه داشت ما بازار ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در درمان بیمه‌های بازرگانی داریم که در سال ۹۷، حدود ۱۸۰ میلیارد تومان از این منابع برای بستری در بیمارستان‌ها استفاده شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت تصریح کرد: سیاست‌های جدید وزارت بهداشت تنها توجه به بهداشت نیست بلکه باید در حوزه آموزش نیز ورود کنیم چراکه ۱۴ تا ۱۶ درصد هزینه بیمارستان‌ها در حوزه دارو است و ۸ درصد هزینه‌های بیمارستان‌ها صرف تأمین تجهیزات پزشکی می‌شوند. به طور کلی ۲۲ درصد از هزینه‌های بیمارستان‌ها به دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص پیدا می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت ادامه داد: باید دارو‌های وارداتی که امکان تولید در داخل کشور دارند را  وارد چرخه تولید کنیم تا واردات دارو کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: پرداخت ۴۰۰ میلیاردی پاداش بازنشستگان وزارت بهداشت تا ۲ روز آینده

او با اشاره به ارز دارو و تجهیزات پزشکی بیان کرد: سال گذشته ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به واردات دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص دادیم که با صرفه‌جویی و حمایت از تولید داخل به ۳ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد. جهت گیری ما به این سمت است که سال آینده ۲.۵ میلیون دلار واردات دارو و تجهیزات پزشکی داشته باشیم.

تقوی‌نژاد گفت: یکی از مواردی که بین دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بیمه سلامت مورد توجه قرار دارد، سقف بیمه سلامت است که در این اجلاس مورد توجه قرار می‌گیرد، همچنین بودجه سال ۹۹ و جهت‌گیری در زمینه هزینه‌کرد آن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه بودجه سال ۹۹ نسبت به سایر دستگاه‌ها رشد قابل قبولی داشته است، گفت: بودجه بهداشت و درمان در سال آینده نسبت به امسال، حدود ۱۱ درصد رشد خواهد داشت.

او افزود: برگزاری این قبیل همایش‌ها از دو بعد انتقال تجربیات و دستاورد‌ها و شنیدن مشکلات می‌تواند مفید باشد؛ همانطور که سفر‌های وزیر بهداشت به شهرستان‌ها می‌تواند در حل مشکلات دانشگاه‌ها کمک کننده باشد.

او افزود: بحث بهداشت و سیاست‌های مورد تأکید وزیر بهداشت به ویژه طرح «هر خانه، یک پایگاه بهداشت» و واکسیناسیون مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد همچنین درباره شیوه پرداخت مطالبات، تصمیماتی خواهیم گرفت.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت بیمه سلامت تجهیزات پزشکی بیمه تکمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۰۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت: اجرای طرح مطالعاتی دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن به صورت آزمایشی تحت نظارت وزارت بهداشت با هدف کاهش مصرف قلیان دخانی در ۱۰ استان کشور آغاز شده است.

طرح مطالعاتی دستگاه «پاکدم» یا «قلیان اکسیژن» در حال حاضر به صورت آزمایشی، تحت نظارت وزارت بهداشت حدود دو سال است که در ۱۰ استان کشور در حال اجراست. این وسیله ثبت اختراع شده و بعد از اینکه تأییدیه آن از سازمان غذا و دارو گرفته شد به عنوان تجهیزات پزشکی ثبت و در سازمان غذا و دارو استاندارد‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است. در این وسیله از ترکیب گاز‌های اکسیژن و N ۲ O با رعایت حدود تعیین شده در سازمان غذا و دارو برای اطمینان از اینکه ضرری برای سلامتی افراد نداشته باشد استفاده می‌شود.

به دلیل نگرانی وزارت بهداشت از افزایش مصرف قلیان که نسبت به سال۹۵ بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است، گسترش بی‌رویه مراکز عرضه قلیان بعد از همه گیری بیماری کرونا و ضعف در اجرای قانون ممنوعیت استعمال دخانیات در مراکز عرضه قلیان که مستلزم همکاری تنگاتنگ ارگان‌های برون بخشی است، اجازه داده شد که طرح بررسی دستگاه پاکدم در ۱۰ استان کشور شامل تهران، آذربایجان شرقی، البرز، فارس، خوزستان، گیلان، مازندران، کرمان، بوشهر و سیستان و بلوچستان آغاز شود و در ادامه با درخواست دانشگاه‌های دیگر، هماهنگی برای توسعه مرحله آزمایشی طرح در استان‌های خراسان شمالی، اصفهان و زنجان انجام شد.

این طرح در مرحله آزمایشی قرار دارد و بعد از مشخص شدن نتایج مطالعه که تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی مرتبط انجام می‌شود؛ در صورت اثبات اثربخشی و تأثیر آن بر کاهش مصرف قلیان دخانی، به صورت سراسری اجرا خواهد شد. وزارت کشور نیز به استان‌های مجری طرح، این موضوع را ابلاغ کرده و نمونه برداری‌ها از استان‌های تحت پوشش این طرح در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است