Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت ملی پخش اعلام کرده است که در صورت اجرای روش صحیح سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی، سوخت‌گیری به همان میزان مورد نیاز، بدون هیچگونه کسرسهمیه‌ای قابل انجام است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تأکید بر اینکه به هنگام سوخت‌گیری خودرو نیازی به انجام محاسبات عددی نبوده و براساس گنجایش باک خودرو و میزان سوخت مورد نیاز تا سقف ۶۰ لیتر سوخت‌گیری انجام پذیر است، در خصوص نحوه صحیح سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی توضیحات ذیل را ارائه نمود:

۱- کارت سوخت شخصی خود را داخل کارتخوان قرار دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


۲- رمز چهار رقمی آن را وارد کنید.
۳- نازل را برداشته و به میزان مورد نیاز سوختگیری را آغاز کنید.
۴- بعد از اتمام سوخت‌گیری نازل را به درستی سر جای خود قرار دهید.
۵- پس از مشاهده پیام ((کارت خود را بردارید)) کارت سوخت خود را از کارتخوان خارج نمایید.

بیشتر بخوانید: نحوه صحیح سوخت‌گیری با کارت هوشمند سوخت شخصی/مردم نگران سهمیه بنزین خود نباشند 

درصورت رعایت موارد بالا هیچ عددی از سهمیه کارت سوخت شما کسر نخواهد شد و در صورت خارج کردن کارت از کارتخوان قبل از قراردادن نازل در جای خود مجددا کارت را وارد کارتخوان نموده و نازل را به درستی در جای خود قرار داده و پس از مشاهده پیام ((کارت خودرا بردارید)) کارت سوخت را بردارید.

همچنین به کلیه دارندگان کارت سوخت شخصی تأکید می‌شود در صورت رعایت موارد فوق نیاز به هیچ اقدام خاصی نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سهمیه سوخت سهمیه بنزین سوخت گیری خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۰۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه سوخت چه خودروهایی قطع شد؟

به گزارش خبرنگار مهر چندی پیش سیدکاظم عزیزی، معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برخی تغییرات در حوزه کارت هوشمند سوخت گفت: با توجه به الزام قانونی مجلس شورای اسلامی در بند «ح» تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در راستای بهبود نظام توزیع بنزین و نفت و گاز در کشور و کاهش قاچاق سوخت مبنی بر استفاده از کارت سوخت شخصی خودرو و محدودیت در عرضه سوخت از طریق کارت جایگاه‌ها، در حال حاضر سوختگیری از طریق کارت سوخت‌های شخصی در مقایسه با گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

به گفته وی، در همین راستا تدابیری از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اتخاذ شده است که کارت‌های سوخت مورد درخواست در زمان کوتاه‌تری به دست افراد برسد که این زمان در حال حاضر نزدیک به یک ماه می‌باشد. به همین دلیل افراد فاقد کارت هوشمند سوخت جهت درخواست المثنی کارت خود به دلیل محدودیت ایجادشده در جایگاه‌ها در اسرع وقت اقدام کنند.

عزیزی با اشاره به تغییر فرآیند صدور کارت سوخت خودروهای نو شماره گفت: مالکین خودرو و موتورسیکلت‌های نو شماره لازم است جهت پیگیری روند صدور کارت خود به هریک از دفاتر پلیس + ۱۰ سراسر کشور مراجعه کنند و نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند تا با وقفه‌ای نسبت به دریافت کارت سوخت مواجه نشوند.

وی با اشاره به اینکه خودروها و موتور سیکلت‌های فاقد بیمه امکان دریافت کارت سوخت را ندارند توضیح داد: کسانی که برای درخواست کارت سوخت خودرو و موتور اقدام می‌کنند مطابق ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث الزاماً باید دارای بیمه نامه معتبر شخص ثالث باشند در غیر این صورت برای درخواست کارت هوشمند این افراد هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد.

علاوه بر این خبری مبنی بر عدم تخصیص سهمیه سوخت به ۲۳ هزار تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث منتشر شده است سید کاظم عزیزی در توضیح این موضوع با اشاره به ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث، اظهار کرد: در اجرای تکلیف محوله به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مطابق این ماده قانونی، صدور کارت سوخت و تخصیص سهمیه سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمه ممنوع است و در این راستا پس از اجرای موفق این طرح در بخش ناوگان گازوئیل سوز، گام اول اجرای طرح در بخش ناوگان بنزین سوز با تاکسی‌ها آغاز شد که ۲۸ هزار تاکسی درون و برون شهری فاقد بیمه شناسایی و پس از اطلاع رسانی صورت گرفته به این گروه از ناوگان، دارندگان بیش از ۵۰۰۰ تاکسی تاکنون اقدام به دریافت بیمه نامه کردند و مابقی تاکسی‌ها پس از اعمال این ماده قانونی، مشمول عدم برخورداری از سهمیه سوخت شدند.

این مقام مسؤول بر الزامی بودن دریافت بیمه نامه شخص ثالث برای همه خودروها و موتورسیکلت‌ها مطابق قانون بیمه اجباری و شرط دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث جهت برخورداری از کارت سوخت و نیز سهمیه سوخت مطابق ماده ۴۸ این قانون، افزود: مقرر شده است تا گام دوم طرح در بخش ناوگان بنزین سوز برای وانت بارها اجرایی شود که با توجه به احصاء صورت گرفته، بیش از ۱۰ درصد این خودروها فاقد بیمه هستند که در صورت عدم اخذ بیمه نامه طی روزهای آتی، مورد اعمال ماده قانونی مذکور قرار خواهند گرفت.

این طور که به نظر می‌رسد وانت بارها در نوبت بعدی قرار دارند و به ترتیب سایر خودروها شناسایی و در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث سهمیه سوخت این خودروها قطع می‌شود اما نکته‌ای که به درستی مشخص نیست که آیا پس از دریافت بیمه نامه شخص ثالث این خودروها مجدداً می‌توانند از سهمیه سوخت برخوردار شوند یا خیر!

کد خبر 6084196 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • شفافیتمون کجا بود؟
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند
  • آزمون ۱۰۵ نازل جایگاه‌های عرضه سی ان جی خراسان جنوبی
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می‌شود
  • نواقص جایگاه‌های سوخت‌ غرب خراسان به زیر یک درصد رسیده است
  • خبر مهم درباره قطع سهمیه‌ بنزین برخی خودروها
  • سهمیه بنزین این تاکسی ها در ۱۴۰۳ قطع شد
  • سهمیه بنزین این خودروها قطع شد/ جزییات تازه از حذف کارت سوخت رانندگان
  • سهمیه سوخت چه خودروهایی قطع شد؟