Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان ناظر گمرکات گیلان با اشاره به ترخیص فوری کالاهای اساسی در گمرکات گیلان، ادامه داد: خوشبختانه در گیلان رسوب کالا نداریم و کالاها به محض دریافت کد رهگیری بانک ترخیص می شوند.

ابوالقاسم یوسفی نژاد در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه استان گیلان مهمترین مرز زمینی شمال کشور است، اظهار کرد: وجود مرز ریلی آستارا و سه بندر مهم انزلی، کاسپین و آستارا نیز در گیلان موجب شده روز به روز شاهد افزایش حجم فعالیت های تجاری در استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کشورهای حاشیه دریای خزر به ویژه روسیه و آذربایجان را بازار خوبی برای محصولات کشاورزی تولیدشده در گیلان دانست و افزود: در ۱۰ ماهه امسال ۶۵۹ هزار تن کالا به ارزش ۳۵۷ میلیون دلار صادرات به کشورهای مختلف داشتیم که از نظر وزن نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ کاهش را نشان می دهد.

ناظر گمرکات گیلان با بیان اینکه روسیه ۴۴ درصد وزنی و ۴۶ درصد ارزشی صادرات غیر نفتی از گیلان را به خودش اختصاص داده است، تصریح کرد: آذربایجان با ۳۲ درصد وزنی و ۲۸ درصد ارزشی دومین شریک تجاری گیلان بعد از روسیه است. قزاقستان، گرجستان، افغانستان و عراق در رده های بعدی قرار دارند.

یوسفی نژاد، عضویت در اتحادیه اوراسیا را موجب ایجاد جهش صادراتی در گیلان دانست و عنوان کرد: در ۱۰ ماهه امسال بیش از یک میلیون تن کالا به ارزش ۷۲۵ میلیون دلار کالا به استان وارد شده که نسبت به سال قبل از نظر وزنی هشت درصد افزایش داشته است.

وی عموم کالاهای وارد شده به گیلان را گروه یک و دو و کالاهای اساسی دانست و اضافه کرد: بیش از ۵۰ درصد اظهارنامه های گمرکی گیلان در مسیر سبز قرار گرفته و کالاهایی اعم از غلات، روغن خوراکی، گوشت، چوب و تخته وارد می شود. ۸۰ درصد وزنی و ۶۶ درصد ارزشی این کالاها از روسیه است.

ناظر گمرکات گیلان با بیان اینکه طی مدت مذکور بیش از ۱۵۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۶۸ میلیون دلار از گیلان به دیگر کشورها ترانزیت شده است، گفت: در بخش ترانزیت شاهد کاهش وزنی هستیم، اما ۳۲ درصد افزایش ارزشی داشتیم.

یوسفی نژاد، گیلان را چهارمین گمرک کشور در واردات دانست و یادآور شد: گمرکات گیلان رتبه نخست صادرات در شمال کشور را به خود اختصاص داده اند. همچنین بیشترین صادرات از گیلان به مقصد روسیه است.

وی با اشاره به ورود کانتینر به منطقه آزاد انزلی برای نخستین بار، اضافه کرد: گمرکات گیلان می تواند مبدا خوبی برای ترانزیت کالاهای کشورهای حاشیه خزر باشد.

ناظر گمرکات گیلان با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور، بیان کرد: تحریم های ظالمانه این زمینه را ایجاد کرده تا از فرصت های داخلی و همسایگان استفاده کنیم لذا مهمترین کارکرد گمرک در اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید از طریق اعمال سیاست های تعرفه ای است.

وی جلوگیری از واردات کالاهای لوکس و غیر ضروری به کشور و اخذ عوارض از کالاهای خام صادراتی را از جمله اقدامات گمرک دانست و تصریح کرد: سیستمی شدن عملکرد گمرک، ساده سازی قوانین و مقررات و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پولشویی و مواد مخدر از دیگر اقدامات است.

یوسفی نژاد، بیش از ۹۰ درصد کالاهای صادراتی را در مسیر سبز دانست و گفت: بیش از ۷۰ درصد واردات در گیلان و کشور نیز به مواد اولیه واحدهای تولیدی اختصاص دارد.

وی با اشاره به ترخیص فوری کالاهای اساسی در گمرکات گیلان، ادامه داد: خوشبختانه در گیلان رسوب کالا نداریم و کالاها به محض دریافت کد رهگیری بانک ترخیص می شوند. همچنین گیلان جزو معدود استان هایی است که نه مبدا و نه مقصد کالای قاچاق است. در واقع موانع تعرفه ای و ترخیص فوری کالاها موجب شده در گیلان قاچاق نداشته باشیم و مردم گیلان نیز چنین کالاهایی را طلب نمی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گمرك اقتصاد مقاومتی تعرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهرری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۴ تن مغز بادام درختی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را بیش از ۲.۵ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف انبار کالای قاچاق در محدوده شهرری نجم‌آباد شدند.

وی افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای خارجی در انباری در شهرری نجم‌آباد تخلیه و دپو شده که کالای خارجی از جنوب کشور به این مکان منتقل و به بازار ارسال می‌شود.

 افشاری بیان کرد: مامورین این پلیس محل موصوف را بازرسی کردند که مشخص شد این محل یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که کالا‌ها در سامانه انبار‌ها نیز ثبت نشده و مشاهده شد مقادیر انبوهی کالا‌های خارجی از نوع مغز بادام درختی در محل دپو شده که طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی مطابقتی با کالا‌های مکشوفه نداشته است و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: کالا‌ها شامل تعداد ۱۱۰ کیسه ۴۵ کیلوگرمی (۴۹۵۰ کیلوگرم) مغز بادام درختی محصول کشور چین بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۲.۵ میلیارد تومان اعلام کرده‌اند، اضافه کرد: مصرف‌کنندگان مواد قاچاق با انقضای تاریخ مصرف و فاقد استاندارد لازم، معمولا به انواع بیماری‌ها دچار می‌شوند.

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • صادرات خاویار طلایی از مبدا چهارمحال و بختیاری به کشور‌های مقصد
  • کشف کالای قاچاق ۸ میلیارد ریالی در زنجان
  • کشف بیش از ۱۲۸ میلیارد کالای قاچاق در طرح ۳ روزه پلیس کرمان
  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق؛ برخورد‌ها تشدید خواهد شد
  • علت ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ | هشدار جدی به عرضه کنندگان آیفون قاچاق
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهرری
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهر ری
  • صادرات مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان
  • واردات نامرئی خودرو