Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی گفت: این همایش مقارن با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در روز ۲۰ بهمن‌ماه در قم برگزار می‌شود. ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی گرجیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع همایش ملی «نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی»، با مقایسه برخی انقلاب‌های جهان با انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: انقلاب روسیه بر اساس نظام مارکسیسم و اصول دیالکتیک به وقوع پیوسته و انقلاب اسلامی ایران نیز بر اساس پایه‌های فکری و اعتقادی اسلام برپاشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت‌علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) از برگزاری همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی در روز 20 بهمن‌ماه خبر داد و گفت: این همایش مقارن با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن همایش قدس مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

گرجیان با بیان اینکه امام خمینی(ره) یک متفکر بزرگ در عرصه عمل بوده است، افزود: این همایش به همت دانشکده حکمت و ادیان از زیرمجموعه‌های مجتمع امام خمینی (ره) و جامعه المصطفی برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی با اشاره به دیدار اعضای برگزاری این همایش با آیت‌الله‌ جوادی آملی و آیت‌الله مصباح یزدی گفت: در روز همایش از اندیشه‌های پاک آیت‌الله مصباح یزدی رئیس موسسه امام خمینی(ره) بهره خواهیم برد.

اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی محوریت تمام برنامه‌‌های ورزشی دهه فجر استآیت الله اعرافی: برخی دست ها تلاش می کند خدمات بی نظیر انقلاب اسلامی را نادیده بگیرندسردار معروفی: بصیرت مردم مهم‌ترین مولفه قدرت انقلاب اسلامی است

گرجیان بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری را مورداشاره قرار داد و ابراز کرد: باید چشم‌انداز را برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی گسترده تر کرده و به سمت اجرایی شدن آن برویم.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی عنوان کرد: فلسفه اسلامی، عرفان اسلامی، کلام اسلامی و فلسفه مضاف چهار کمیته اصلی برگزاری این همایش هستند.

وی عنوان کرد: 148 چکیده مقاله به دبیرخانه همایش رسیده و بیش از 90 مقاله پذیرفته‌شده در همایش داریم، 12 مقاله سفارش شده نیز داریم که در یک مجموعه مقاله به‌صورت بسته جداگانه‌ای ارائه می‌شود. همچنین در این رابطه 5 مصاحبه علمی انجام و حدود 13 پیش نشت در مراکز مختلف برگزارشده است.

گرجیان همکاری 27 نهاد و مرکز علمی جهت برگزاری همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، پژوهشگاه حکمت و فلسفه اسلامی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها، موسسه حفظ آثار و نشر امام خمینی(ره)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه مفید، دانشگاه علوم رضوی مشهد و بنیاد حکمت اسلامی صدرا ازجمله این مراکز هستند.

دبیر علمی همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی با بیان محورهای اصلی  و فرعی همایش گفت: جایگاه عقل در اندیشه امام خمینی(ره)، توازن حکمت متعالیه و عرفان در اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) و جایگاه حکمت متعالیه در تأسیس حکومت اسلامی از جمله محورهای فرعی همایش هستند.

انتهای پیام/451/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۰۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین همایش «روایت پیشرفت» در خرم‌آباد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سامان سپهوند رئیس حوزه هنری لرستان در همایش روایت پیشرفت معرفی افراد موفق، توانمند و مطرح به‌عنوان الگوهای تأثیرگذار در جامعه و شناخت بیشتر نسل‌های جوان و آگاهی بیشتر از روش دستیابی به پیشرفت و پرورش توانایی‌هایی این عزیزان را از جمله اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت معرفی و پاسداشت افراد توانمند و موفق به‌عنوان سرمایه‌های علمی و فرهنگی و هنری و اجتماعی در جامعه، تصریح کرد: متأسفانه در معرفی این قهرمانان و افراد تأثیرگذار دچار افراط و تفریط‌هایی هستیم گاهی در این زمینه غفلت و کوتاهی شده و گاهی آن‌قدر بزرگ و سرفراز معرفی شده‌اند که به‌نوعی دست‌نیافتنی شده‌اند.

رئیس حوزه هنری لرستان، اضافه کرد: در این برنامه که سومین همایش آن در حال برگزاری است تلاش شده افراد موفق و درعین‌حال گمنامی و در سکوت و آرامش توانسته‌اند پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته و قدم‌های بسیار ارزشمندی در راه پیشرفت علمی فرهنگی و هنری جامعه بردارند به جامعه معرفی شوند.

سپهوند در ادامه با اشاره به گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و پاسداشت شهید اهل‌قلم سید «مرتضی آوینی»، از دانش‌آموزان شرکت کنند در همایش خواست در خصوص این شهید گران‌قدر مطالعه کنند و بیشتر باشخصیت و زندگی و فعالیت‌ها و اندیشه‌های این شهید بزرگوار آشنا شوند.

کریم خورشیدوند مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان نیز در این همایش، اظهار داشت: رسالت اصلی و مهم هنرمندان این است که با خلق اثر هنر خود به اهداف والا و متعالی و متعهدانه برسند و آن را به مخاطبان ارائه دهند.

وی با اشاره به اهمیت هنر، افزود: هنرمند با خلق اثر هنری جهان‌بینی و فکر و اندیشه خود را به مخاطبان انتقال می‌دهد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه هنر برای بشر جلوه‌ای از ذات الهی است، تصریح کرد: زیباترین جلوه‌های هنری در قصص قرآنی روایت شده است.

خورشیدوند در ادامه از حوزه هنری لرستان در برگزاری این همایش و اقدامات صورت‌گرفته در این زمینه در معرفی الگوهای تأثیرگذار علمی و هنری به نسل‌های جوان و نوجوان تقدیر کرد.

بنابراین گزارش، سومین همایش روایت پیشرفت با حضور جمعی از مسئولان؛ فعالان و کنشگران فرهنگی اجتماعی و دانش‌آموزان هنرستان‌های ام‌البنین و حدیث شهرستان خرم‌آباد در تالار ماه این حوزه برگزار شد.

سید یعقوب کریمی عضو هیئت‌علمی دانشگاه و از مخترعین و پژوهشگران موفق و سیده معصومه سادات حسینی از هنرمندان مطرح نقاش و گرافیست در عرصه ملی و بین‌المللی جز مدعوینی بودند که در این همایش شرح‌حالی از زندگی خود، راه‌های رسیدن به موفقیت‌ها و مسائل و مشکلات در مسیر پیشرفت خود در را بیان داشتند.

کد خبر 6080455

دیگر خبرها

  • ۳۰ دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند
  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است
  • سومین همایش «روایت پیشرفت» در خرم‌آباد برگزار شد
  • ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گرامی باد
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است
  • ۲۹ فروردین تاریخی ماندگار برای ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • اعلام آمادگی پایگاه پدافندی ارتش در آبدانان
  • ضرورت معرفی خدمات انقلاب اسلامی درعرصه عمل وخدمت
  • اجتماع مردمی وعده صادق با مداحی حسین طاهری برگزار می شود
  • تجدید میثاق کارکنان ارتش با آرمان‌های امام خمینی (ره)