Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مسعود سیادتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف شهر احساس می‌شود  اما توجه به بافت فرسوده و  احیای فضاهای قدیمی شهر شدت آسیب‌ها در مناطق با آسیب اجتماعی بالا را کاهش می‌دهد.

وی افزود: تبدیل بافت فرسوده و خانه های تاریخی به محل گردشگری و ایجاد گذرهای فرهنگی باعث جمع آوری ابزار مواد مخدر و کاهش تجمع افراد در شکل دادن آسیب های اجتماعی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از خانه‌های تاریخی در محله کدیور سمنان که با عنوان «خانه طالب بیدختی» شناخته می شود توسط شهرداری در حال بازسازی است و چهره بهتری را به این محل داده است که در ادامه  با تبدیل  به فضای تفریحی گردشگری  شاهد آسیب های اجتماعی کمتری در این منطقه خواهیم بود.  

وی تاکید کرد: فقر، اعتیاد، طلاق و بیکاری از جمله آسیب های اجتماعی است که می توان با ایجاد گذرهای فرهنگی و تبدیل خانه های تاریخی به محل گردشگری  به ایجاد اشتغال در مناطق دارای آسیب اجتماعی شهر سمنان کمک کرد و ظاهر سازی آن یک بخش از  اهمیت بازسازی ها خواهد بود.

وی اظهار داشت: در محدوده محله کدیور سمنان پس از پایان باغ راه نی کیژه، امامزاده زکریا قرار دارد و پس از آن ایجاد موزه آب و پارک آب و آتش در کنار خانه تاریخی طالب بیدختی  آن منطقه را تبدیل به یک محل تفریحی گردشگری خواهد کرد و امید است مردم از تمام نقاط شهر از این محل استقبال کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 آسیب های اجتماعی ایجاد اشتغال طلاق گردشگری مواد مخدر قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۰۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استان لرستان همواره به دلیل تنوع آب‎ و ‎هوایی بی‌نظیر، آثار تاریخی و باستانی فراوان و جاذبه‌های بی‌نظیر و بکر گردشگری موردتوجه گردشگران بوده و به علت قرار گرفتن در مسیر ارتباطی استان‌های خوزستان و کرمانشاه در فصول گردشگری به ویژه ایام نوروز پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر کشور است.
شهرستان سلسله نیز با قرار گرفتن در شمال استان و به دلیل جوشش بیش از ۴۰۰ چشمه و سراب دارای آب و هوایی دلپذیر و طبیعتی دل‌انگیز و فرح‌بخش است به‌گونه‌ای که زیبایی‌های دل‌فریب و آثار تاریخی بسیار این شهرستان هرسال در ایام گردشگری، گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط استان و کشور به این شهرستان که به بهشت لرستان معروف است می‌کشاند و بی‌شک این شهرستان می‎تواند در سایه‌سار توجه بیشتر مسئولان به یکی از شهرستان‎های پربازدید برای گردشگران تبدیل شود.
سراب هنام یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبای شهرستان سلسله است که در۱۵ کیلومتری شرق شهر الشتر واقع شده است و به علت قرارگرفتن در کنار خانه تاریخی رحمتی پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر کشور است.
آنچه سبب وجه تمایز این سراب با دیگر سراب‎های منطقه شده، سرچشمه گرفتن آن از دل بنایی تاریخی خانه رحمتی است.
خانه‌ای تاریخی که در سال ۱۳۲۰ و در دوران پهلوی اول توسط شخصی بنام مردان رحمتی ساخته شده و به همین دلیل این بنای تاریخی خانه رحمتی نام گرفته است.
مساحت این بنای ارزشمند در حدود ۳۰۰ متر مربع بوده و گویا توسط دو معمار الشتری با مصالحی از سنگ و چوب ساخته شده، این اثر در سال ۱۳۸۵ از طرف مالک آن به اداره کل میراث فرهنگی استان واگذارشده و با شماره ۱۶۰۷۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
شهرداری الشتر نیز  باهدف جذب بیشتر گردشگر اقداماتی در جهت زیباسازی محیط اطراف این سراب کرده است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • ضرورت استفاده از مشوق ها برای بازسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده لرستان