Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقاله نویس این وبگاه به بررسی شانس فیلم سینمایی « ۱۹۱۷ » در اسکار پیش رو پرداخت که به تازگی هم جایزه انجمن تهیه‌کنندگان و هم جایزه انجمن بازیگران آمریکا را دریافت کرده است.

اخبار فرهنگ و هنر - هفتاد و دومین دوره جوایز انجمن بازیگران دو روز قبل برگزار شد و افتخار بزرگ این جوایز یعنی جایزه دستاورد کارگردانی یک فیلم سینمایی، به سم مندس با فیلم سینمایی «۱۹۱۷» رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از این جایزه خاطره خوشی دارد؛ چرا که بیست سال پیش این جایزه را برای فیلم سینمایی «زیبایی آمریکایی» دریافت کرده بود و پس از آن هم جایزه بهترین کارگردانی اسکار را دریافت کرد.

تمامی فیلم‌های برگزیده در طول تاریخ ۷۱ ساله جوایز انجمن کارگردان‌ها به غیر از ۱۷ فیلم، جایزه اسکار بهترین فیلم سال را هم دریافت کرده اند.

از دهه گذشته که آکادمی اسکار تعداد بهترین فیلم‌های خود را به پنج نامزد افزایش داده است، برگزیده انجمن کارگردان‌ها و بهترین کارگردان اسکار تنها یک بار در سال ۲۰۱۳ متفاوت بوده اند (فیلم سینمایی آرگو به کارگردانی بن افلک برگزیده انجمن شد، اما فیلم زندگی پی اسکار را دریافت کرد).

اما از آن زمان (یک دهه گذشته) برنده جایزه انجمن کارگردان‌ها و بهترین فیلم اسکار چهار بار متفاوت بوده است که شامل فیلم‌های «جاذبه» آلفونسو کوارون در سال ۲۰۱۴، «از گور برخاسته» آلخاندرو ایناریتو در سال ۲۰۱۶، «لالالند» در سال ۲۰۱۷ و «رما» در سال گذشته می‌شود. فیلم‌های نام برده برگزیده انجمن شدند، اما در اسکار این جوایز به ترتیب به فیلم های دوازده سال بردگی، افشاگر، مهتاب و کتاب سبز رسید.

فیلم سینمایی «۱۹۱۷» به تازگی یک جایزه هم در بخش فیلمبرداری دریافت کرده که شانس آن را برای موفق شدن در این بخش اسکار افزایش می‌دهد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ۱۹۱۷ آکادمی اسکار سینمای جهان اسکار 2020 فیلم 1917

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد

به نقل از گاردین، پس از آنکه ده‌ها نویسنده نامزد جوایز قلم آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از شرکت در این مراسم انصراف دادند، این انجمن مراسم اهدای جوایز خود را لغو کرد. این گروه بخش عمده‌ای از تلاشش را به آزادی بیان معطوف کرده است، روز گذشته اعلام کرد که مراسم هفته آینده را لغو می‌کند.

بر اساس بیانیه این گروه، از ۶۱ نویسنده و مترجم نامزد دریافت جایزه، ۲۸ نفرشان در مرحله بررسی آثار انصراف دادند.

سوزان نوسل، عضو هیأت مدیره انجمن قلم آمریکا گفت: «این یک رویداد دوست‌داشتنی است و زحمت زیادی برای آن کشیده می‌شود، بنابراین همه ما از این نتیجه متاسفیم، اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برگزاری مراسم به روشی که امیدوار بودیم و برنامه‌ریزی کرده بودیم ممکن نیست.»

۹ نفر از ۱۰ نویسنده‌ای که برای جایزه کتاب انجمن قلم آمریکا نامزد شده بودند، به دلیل عدم حمایت این مجموعه از نویسندگان فلسطینی، از این رقابت انصراف دادند.

کلاریس روزاز شریف، مدیر برنامه‌های ادبی انجمن قلم آمریکا، هم گفت: «ما به این که نویسندگان از وجدان خود پیروی کرده‌اند بسیار احترام می‌گذاریم، چه در بخشی که کتابشان نامزد شده است باقی بمانند یا نه».

او اضافه کرد: «متاسفیم که این وضعیت بی‌سابقه به وجود آمد، به ویژه که توجه از آثار خارق‌العاده‌ای که داوران محترم، با بصیرت و سخت‌کوش انتخاب کرده بودند، برداشته شد.»
نامزد‌های قلم در هفته‌های اخیر چندین نامه سرگشاده امضا کردند و به دلیل آنچه گرایش این نهاد علیه غزه خوانده‌اند انتقاد کردند.

در نامه‌ای که ماه گذشته چندین نویسنده به نام از جمله میشل الکساندر، نائومی کلاین و زینا عرفات امضا کردند، آمده است: «ما معتقدیم در چارچوب جنگ مداوم اسرائیل علیه غزه، انجمن قلم آمریکا به تعهد خود این سازمان برای صلح و برابری برای همه، و آزادی و امنیت برای نویسندگان خیانت کرده است.»

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • ورزش ایران بهترین های خود را شناخت
  • دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی
  • جایزه قلم آمریکا با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • قوانین جوایز اسکار تغییر کرد
  • جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • قوانین اسکار تغییر کرد
  • تغییر در قوانین جوایز اسکار
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان