Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@09:39:08 GMT

طرز تهیه جوانه ماش و خواص آن

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۱۴۶۲

طرز تهیه جوانه ماش و خواص آن

جوانه غلات و حبوبات، خوراکی‌های ارزشمندی هستند. این جوانه حد فاصل زندگی یک دانه سخت و یک گیاه جوان است و ارزش غذایی ویژه‌ای دارد. در این مرحله، لایه بیرونی پوست باز می‌شود و ساقه سر برمی‌آورد. مقداری از پروتئین نشاسته‌ای دانه توسط ساقه جوان صرف سوخت‌وساز و رشد می‌شود. وقتی جوانه مقداری از نشاسته خود را از دست می‌دهد، مواد مغذی دیگرآن مانند پروتئین‌ها و ویتامین‌ها افزایش می‌یابد و از آن جا که مواد معدنی خاص، مخصوصا آهن و روی می‌تواند به عناصر زیستی تبدیل یا به راحتی جذب شود، مورد استفاده بدن قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جوانه ماش یکی از مواد خوراکی مغذی است که کمبود ویتامین را در افراد جبران می‌کند. محققان بخش بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد مطالعه‌ای درخصوص رابطه بین غذا‌های سرشار از مواد فنلی و خطر ابتلا به سرطان سینه که یکی از سرطان‌های شایع در میان زنان است، انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که مصرف حبوبات خانواده لوبیا به‌خصوص ماش حداقل دو بار در هفته، خطر ابتلا به سرطان سینه را ۲۴ درصد کاهش می‌دهد. ماش حاوی مقادیر بالایی فیبر نامحلول و نشاسته پایدار است که به مهار آسیب DNA در برابر سرطان روده بزرگ کمک می‌کند و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را ۴۲ درصد کاهش می‌دهد.

مواد لازم
ماش سبز

آب پارچه

نخی

روش تهیه
در یک کاسه بزرگ دانه‌های ماش سبز را خوب بشویید. روی ماش‌ها آب سرد بریزید (آب باید ۲ تا ۳ برابر حجم ماش‌ها باشد) به گونه‌ای که آب روی ماش‌ها را کامل بپوشاند. بگذارید ماش‌ها ۶ تا ۱۲ ساعت در آب خیس بخورند. آب ماش‌ها را خالی کنید و آن‌ها را با آب سرد خوب بشویید و دوباره آبکش کنید.

ماش‌های آبکش شده را در یک پارچه نخی تمیز بریزید و گره بزنید تا بیرون نریزند. پارچه را درون ظرفی بگذارید و در جای خشک و تاریک قرار دهید. پارچه را به مدت پنج روز در جای تاریک نگه دارید، در این مدت هر روز پارچه را بیرون بیاورید و ماش‌ها را خوب بشویید و دوباره سر جای خود برگردانید. پس از پنج روز جوانه ماش شما آماده است، زمانی که جوانه‌ها حداقل ۲.۵ سانتی متر رشد کرد می‌توانید آن‌ها را برای تهیه انواع غذا و سالاد استفاده کنید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی جوانه ماش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۱۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یکی از خوشمزه ترین حلواهای خانگی که برای پذیرایی و به عنوان حلوا برای ماه رمضان پیشنهاد داده می شود، حلوا زنجبیل تبریزی است که به سادگی و با مواد لازم دم دستی میتوان آن را در خانه آماده کرد. مراحل پخت حلوایی که در این بخش خواهیم گفت، زمان زیادی از شما نخواهد گرفت و زمان اصلی برای خنک شدن حلوا صرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آموزش شیرینی پزی/ طرح تهیه کیک یخچالی خانگی

مواد لازم حلوا زنجبیل خانگی

مواد لازم مقدار
آرد ۳ لیوان
روغن جامد ۱ لیوان
زنجبیل ۳ قاشق غذاخوری
پودر قند ۱ لیوان

طرز تهیه حلوا زنجبیلی با پودر قند

برای پخت حلوای راحت و فوری زنجبیلی، ابتدا ۳ لیوان آرد را داخل ماهیتابه در دمای کم تفت می‌دهیم.

تفت دادن را به مدت حدوداً یک ربع و تا زمانی که رنگ آرد تغییر کند، ادامه میدهیم.

سپس یک لیوان روغن جامد به آرد تفت خورده اضافه و ۵ دقیقه مجدداً تفت میدهیم و پس از ۵ دقیقه از روی حرارت بر می‌داریم.

در این مرحله پخت حلوای زنجبیلی، ۳ قاشق غذاخوری زنجبیل و یک لیوان پودر قند را اضافه می‌کنیم و کامل مواد را با هم مخلوط می‌کنیم.

بعد از اینکه مواد به خوبی با هم ترکیب شد ابتدا با پشت قاشق مواد را صاف و سپس با کمک یک گوش‌کوب مواد را سفت و یکدست می‌کنیم.

سپس حلوای یکدست شده را به شکل لوزی‌های کوچک برش می‌زنیم.

در آخر حدود دو ساعت به حلوای آماده زمان می‌دهیم تا خنک شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225245 برچسب‌ها آموزش شیرینی پزی

دیگر خبرها

  • آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده
  • طرز تهیه کله کنجی شیرینی سنتی ایلام
  • ۴۲۶ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در رودان صورت گرفت
  • معدوم سازی هشت و نیم تن موادغذایی فاسد در بندرعباس
  • طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی در خانه مشابه قنادی
  • خواص بی نظیر و معجزه های برگ سیر!
  • مواد غذایی سرطان‌زا را بشناسید
  • مواد سرطان زا در محصولات بهداشتی
  • بررسی خواص گوشت شتر به بهانه خبر سقوط وحشتناک جمعیت آن در ایران/ آیا گوشت شتر گرم است؟
  • ارائۀ نوعی تازه از بلورهای آوایی از سوی گروهی پژوهشی