Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-20@01:18:38 GMT

برندگان گرمی ۶۲ معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۱۴۹۶

برندگان گرمی ۶۲ معرفی شدند

مراسم شصت و دومین دوره از جایزه جهانیِ گرمی ساعاتی پیش برگزار شده و برندگان آن اعلام شدند.

 مراسم جوایز گرمی که به عنوان مهم‌ترین رویداد موسیقی جهان شناخته می‌شود ساعاتی پیش برگزار شد و در جریان آن جوایز بهترین هنرمند جدید، بهترین آلبوم سال برای «وقتی که همگی به خواب می‌رویم، کجا می‌رویم»،‌ جایزه بهترین ترانه سال و بهترین رکورد سال برای «آدم بد» به «بیلی ایلیش» خواننده ۱۸ ساله رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشته شدن «کوبی برایانت» ـ بسکتبالیست مشهور آمریکایی ـ در سانحه هوایی (سقوط هلی کوپتر) در ساعاتی پیش از برگزاری جوایز گرمی بر این مراسم نیز سایه انداخت.

«آلیشیا کیز» مجری این مراسم در ابتدا بیان کرد: «ما در حال حاضر عمیقا غمگین هستیم.»

جایزه بهترین آلبوم پاپ ووکال سال نیز برای آلبوم «وقتی که همگی به خواب می‌رویم، کجا می‌رویم؟» به همین خواننده‌ اختصاص یافت.

«ویلی نلسون»‌ نیز موفق شد جایزه بهترین اجرای تک‌نفره کانتری را برای ترانه «مرا به خانه ببر»‌ دریافت کند. همچنین جایزه بهترین ترانه کانتری سال و بهترین آلبوم کانتری سال به «تانیا تاکر» رسید.

در بخش بهترین آلبوم «عصرجدید» نیز «‌بال‌ها» اثر «پیتر کیتر» به عنوان برگزیده معرفی شد. سال گذشته گروه «‌ماه افیون» ‌با حضور «حمید سعیدی» به عنوان برنده این بخش انتخاب شده بود.

جایزه بهترین ترانه برای رسانه تصویری نیز به «بردلی کوپر»‌ و «لیدی گاگا» برای «ستاره‌ای متولد شده است»‌ اختصاص یافت.

جایزهٔ گرمی (به انگلیسی: Grammy Awards) (در اصل: جایزهٔ گرامافون) یا گرمی نام جایزه‌ای افتخاری است توسط آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط، که برای تشخیص دستاوردهای برجسته‌ای که به‌طور عمده در صنعت موسیقی زبان انگلیسی رخ داده اهدا می‌شود. مراسم سالانه اهدای جوایز با اجرای هنرمندان برجسته و اهدای جوایزی که محبوبیت بیشتری دارند همراه است. از بین سه مراسم بزرگ موسیقی جهان، گرمی بزرگ‌ترین آن‌ها است. به گمان بسیاری ارزش جایزهٔ گرمی برابر با جایزهٔ اُسکار در صنعت فیلم‌سازی و جایزهٔ اِمی در تلویزیون است.

اولین مراسم گرمی در ۴ مه ۱۹۵۹ برگزار شد. پس از مراسم سال ۲۰۱۱، آکادمی به بازنگری و بازسازی بسیاری از دسته‌بندی‌های جوایز پرداخت. ۵۸مین مراسم جایزه گرمی در ۱۵ فوریه ۲۰۱۶ در سالن استیپلز سنتر شهر لس آنجلس برگزار شد.جایزه گرمی که به رسم یادبود به برندگان اهدا می‌شود، تندیس طلایی دست‌ساز یک گرامافون است که توسط بیلینگز آرت ورکز ساخته شده‌است.

تا سال ۲۰۰۶، برخلاف سایر جوایز دوره اهدای جوایز گرمی در تاریخ ۱ اکتبر آغاز شده و آلبوم‌ها و ترانه‌های انتخاب شده برای شرکت در گرمی سال بعد انتخاب می‌شوند. برای مثال آلبوم Double Fantasy از جان لنون و یوکو آنو در ۱۷ نوامبر ۱۹۸۰ ساخته شد، و ۱۶ روز دیرتر از جوایز گرمی سال ۱۹۸۱ ساخته شد؛ برای همین در جوایز گرمی سال ۱۹۸۲ نامزد شد و از قضا جایزه گرمی بهترین آلبوم سال را از آن خود کرد. این تاریخ چند ماه زودتر از تقویم اسکار بود و نتایج جالبی هم داشت.

برای مثال فیلم ری در سال ۲۰۰۵ برنده جایزه اسکار بهترین صداگذاری شد اما برنده جایزه گرمی رده ۸۰ و رده ۸۱ (بهترین موسیقی متن فیلم) سال ۲۰۰۶ شد.اکثر مراسم گرمی توسط سر جورج سالتی، رهبر ارکستر سمفونی شیکاگو، تا ۲۲ سال برگزار شده‌است. وی خودش برنده ۳۱ جایزه گرمی بوده، و تا قبل از مرگش در سال ۱۹۹۷، ۷۴ بار نامزد شده بود./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه دهمین هفته هنر انقلاب آغاز شد/چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین اختتامیه دهمین  هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» امشب، چهارشنبه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی ، نامزدهای هفته هنر انقلاب ، حجت الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ، محسن نفر، میلاد عرفانپور و سایر هنرمندان در حوزه هنری در حال برگزاری است.

تاکنون چهره‌هایی چون حمید حسام، ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدمهدی سیار، عبدالحمید قدیریان و مجید مجیدی موفق به کسب  عنوان هنرمند انقلاب اسلامی معرفی شدند.

اجرای مراسم برعهده رسالت بوذری است پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و قرائت کلام الله مجید تیزر مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب پخش شد.

محمدرضا باقری مدیرعامل مجموعه سوره مهر و دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری این دوره گفت: بیش از هزار نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه طی نظرسنجی که توسط مراکز حوزه هنری انجام شد، نامزد‌های چهره هنر انقلاب را انتخاب کردند و در نهایت ۹۶ نفر انتخاب شدند. پس از آن کار به هیات انتخاب واگذار شد و بعد از طی این پروسه که در برگیرنده جلسات متعددی بود در نهایت ۵ نفر به عنوان نامزد دریافت جایزه چهره هنر انقلاب معرفی شدند و امروز هم چهره هنر انقلاب خدمت شما عزیزان معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال چهره بین المللی هنر انقلاب هم داریم که امروز در فواصل زمانی مختلف خدمت شما عزیزان معرفی می‌شود، افزود: این در حالی است که در طول برنامه امشب مراسم قدردانی دیگری هم داریم که خدمت شما عزیزان معرفی خواهد شد.

سپس با پخش تصاویری از هنرمندان پیشگام هنر انقلاب یاد و خاطره هنرمندان درگذشته حوزه هنری انقلاب اسلامی گرامی داشته شد.

در ادامه برنامه هم با حضور حجت الاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی نوبت به معرفی برترین رویداد هنر انقلاب رسید که در این بخش انیمیشن «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری به عنوان پروژه برگزیده معرفی شد.

همچنین محمدرضا سرشار در آیین اختتایه هفته هنر انقلاب به عنوان چهره ماندگار هنر انقلاب برگزید شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

همچنین آرسیتید استبان ارناندس گررو معروف به «آرس» کاریکاتوریست نامدار کوبایی در آیین اختتامیه به عنوان چهره بین المللی هنر مقاومت برگزیده شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

این گزارش در دست تکمیل است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرو گیراسی بهترین بازیکن ماه مارس 2024 بوندسلیگا
  • کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد + فیلم
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • آیین اختتامیه دهمین هفته هنر انقلاب آغاز شد/چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شدند
  • معرفی نامزدهای اولین دوره جایزه داستان کوتاه گارنت
  • معرفی بهترین روش های لاغری
  • نامزدهای جایزه داستان کوتاه گارنت معرفی شدند
  • معرفی بهترین برند‌های پاوربانک
  • جایزه نقدی المپیک زیر سوال رفت!
  • مخالفت با پرداخت جایزه نقدی به برندگان المپیک