Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در حاشیه نشست هم‌اندیشی پاسداری از مراکز فرهنگی، میراث مشترک بشری که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد، در جمع خبرنگاران و با اشاره به موضوع معامله قرن گفت: بیش از هفتاد سال است که دنیا شاهد ظلم و تعدی به حقوق فلسطین است و در مقاطع مختلف طرح‌ها و ابتکاراتی را ارائه داده‌اند که چون در آنها حقوق ملت  فلسطین و تمامیت ارضی فلسطین رعایت نشده و اشغالگران در آن دیده شدند، به هیچ جایی نرسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیش بینی ما همانگونه که پیش‌تر نیز مقامات ما گفته‌اند این است که این طرح به دلیل آنکه طرح ناقصی بوده و به دنبال فروش سرزمین و هویت فلسطین است، قطعا با همراهی ملت های منطقه مواجه نخواهد شد و شکست خواهد خورد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره نقش وزارت امور خارجه در حفظ ارزش‌های بنیادین بشری اظهار داشت: برگزاری این کنفرانس بسیار خوب و مهمی بود که در زمان مناسبی برگزار شد. لازم بود که ما حرف نامربوطی که آقای ترامپ زد و خلاف همه قواعد و قوانین بین‌المللی بود را تببیین کنیم. سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در صورتی که عمل می‌شد، جنایت جنگی محسوب می‌شد. آنها نشان دادند که چه فرد و رژیم بی هویتی هستند. رژیم و فردی که هویت نداشته باشد، تخت جمشید، پاسارگاد، چغازنبیل، حافظ، سعدی و مولانا را نمی‌فهمد.

موسوی افزود: وقتی که نمی‌تواند این مسائل را درک نمی‌کند، دست به این قبیل تهدیدات می‌زند و فکر می‌کند که فردی عادی را تهدید کرده است. جای تأسف دارد ولی جای تعجب ندارد که چنین فردی دست به تهدید یک ملت با فرهنگ و با سابقه بالای فرهنگی می‌زند. سن و سال، سابقه و تاریخ کشور ما ده‌ها برابر سن و سال کشوری به نام آمریکا است که نه تنها تاریخ مقدونی ندارد، بلکه در این مدت نتوانسته است که برای خود هویتی دست و پا کند.

وی عنوان کرد: از همین رو است که آمریکا و رییس جمهور این کشور به راحتی داشته‌های ملت‌ها را مورد تهدید قرار می‌دهند.

کد خبر 4836604 محسن احدی

منبع: مهر

کلیدواژه: سید عباس موسوی فلسطين وزارت امور خارجه رژیم امریکا ایالات متحده آمریکا مجلس شورای اسلامی قاسم سلیمانی شورای نگهبان انتخابات 98 محمد جواد ظریف محمدجواد ظریف ایالات متحده آمریکا ایران حسن روحانی مقام معظم رهبری وزارت امور خارجه عباسعلی کدخدایی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده کنگره آمریکا: نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم

به گزارش قدس آنلاین بومن با بیان اینکه ما نباید تسلیحات بیشتری به رژیم صهیونیستی ارسال کنیم، اظهار کرد: ما باید در خصوص درگیری‌ها در خاورمیانه رویکردی را در پیش بگیریم که به تقویت صلح و جلوگیری از تشدید تنش‌ها بینجامد.

 مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا برنامه کمک‌های خارجی ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا را تصویب کرد. این کمک‌ها، ‌شامل حدود ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین، ۱۴ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی و مقدار کمتری برای تایوان و دیگر متحدان آمریکا در اقیانوس آرام خواهد بود.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که نمایندگان جمهوری‌خواه این کشور در مورد تصویب بسته حمایتی از (رژیم) اسرائیل و اوکراین در کنگره دچار اختلاف شدند چون به‌رغم همراهی بسیاری از آنها با دموکرات‌ها برای تخصیص بودجه به کی‌یف و تل آویو، ‌همچنان نداهای مخالفت با این طرح از سوی راست‌گراها شنیده می‌شود.

در همین حال، وزارت بهداشت فلسطین در یکصد و نود و هشتمین روز از جنگ علیه ساکنان نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) به این منطقه به ۳۴ هزار و ۹۷ نفر افزایش یافت.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها
  • راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی
  • نماینده کنگره آمریکا: نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
  • پایان رقابت وفایی و «ترامپ» در اسنوکر قهرمانی جهان
  • آمریکا از درگیری فلسطین و اسرائیل سود می‌برد
  • روسیه: اوکراین شکست خواهد خورد
  • ماشین جنگی اسرائیل در رفح زمینگیر می‌شود
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند