Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@02:10:00 GMT

روضه‌ حسین طاهری از زبان کنیز حضرت زهرا(س) + فیلم

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۱۵۸۰

روضه‌ حسین طاهری از زبان کنیز حضرت زهرا(س) + فیلم

‍‍‍‍‍‍

من که از گستاخی و بی‌پروایی او ناراحت شده بودم گفتم: «امیرالمؤمنین از شما روی‌گردان است. اگر انصاف داشته باشید و از خدا و رسولش بترسید می‌دانید که حق با اوست. ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نمی‌دانم ماجرای حمله اهل سقیفه به خانه حضرت زهرا (س) را چگونه بگویم؟ با یادآوری آن روزهای هولناک دلم می‌لرزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بگذارید از حساس‌ترین صحنه‌های آن روز بگویم. عده‌ای از اهل سقیفه پشت درب خانه آمدند و به شدت در را کوبیدند.

من خدمتکار این خانه بودم و باید خود را سپر بلا می‌کردم. این بود که پیش از همه خود را پشت در رساندم و گفتم: کیستی؟ پاسخ داد: به علی بگو: سخنان باطل خود را رها کن و برای طمع در خلافت با نفس خود لجاجت مکن! امر خلافت برای تو نیست، بلکه برای آن شخصی است که مسلمانان انتخاب کرده‌اند و بر او اتفاق نظر دارند.

من که از گستاخی و بی‌پروایی او ناراحت شده بودم گفتم: «امیرالمؤمنین از شما روی‌گردان است. اگر انصاف داشته باشید و از خدا و رسولش بترسید می‌دانید که حق با اوست.

اما او به من دشنام داد و گفت: این سخن را رها کن و به او بگو باید بیرون بیاید وگرنه وارد خانه‌اش می‌شویم و او را بیرون می‌کشیم! خدایا، چه می‌شنیدم؟ در مقابل این پرده‌دری چه باید می‌کردم؟ ای کاش مرا پشت در می‌کشتند و کار به آنجا نمی‌رسید که بانویم پشت در بیاید.

به هر حال من پیام آنان را به مولایم رساندم، اگرچه همه اهل خانه صدای فریاد او را از پشت در می‌شنیدند. اما این بار بانویم فاطمه (س) به سوی در حرکت کرد و اجازه نداد امیرالمؤمنین (ع) به استقبال مهاجمان برود.

برگرفته از کتاب "دفتر خاطرات فضه"

در ادامه فیلم مرثیه‌‌خوانی حسین طاهری درباره اوضاع کنیز حضرت زهرا (س) پس از شهادت بانوی دو عالم را مشاهده می‌کنید.

جایت خالی نیست، دست ما کوتاه شده "حاج قاسم"

انتهای پیام/

R1444/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مداحان اهل بیت فاطمیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مداحان اهل بیت فاطمیه مداحان اهل بیت فاطمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل قرآنی امام حسنی ها نمایش دینداری جامعه ایرانی بود

مرتضی طاهری رئیس هیأت مدیره خانه مداحان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، محفل قرآنی امام حسنی‌ها را بسیار عالی دانست و گفت: زمانی که این برنامه را مشاهده کردیم بر خودم بالیدم و لذت بردم و به برگزار کنندگان این برنامه خسته نباشید می گویم چرا که این برنامه بسیار برنامه شاد، پرشور و نشاطی بود.

وی افزود: این برنامه به برخی توهمات که گفته می‌شود جامعه به سوی بی دینی می‌رود پایان داد و دنیا فهمید که جامعه ایرانی جامعه‌ای دیندار است و مردم به قرآن و دین علاقمند هستند.

طاهری با بیان اینکه مردم نیازمند برنامه‌های شاد هستند گفت: هر کار بزرگی نقایص و ایراداتی دارد و برخی نیز به جزییات نقد داشتند اما می‌توان گفت در مجموع بسیار کار خوب، فاخر و ارزشمند بود؛ این برنامه در کنار این شاخصه‌ها، توأم با حمایت از مردم غزه همراه بود.

این مداح مشهور در پایان خاطرنشان کرد: تکرار این گونه برنامه‌ها اگر فنی و هنرمندانه باشد بسیار لازم است بنابراین باید مراقب بود که با تکرار عظمت این نوع کارها از بین نرود.

کد خبر 6064038

دیگر خبرها

  • محفل قرآنی امام حسنی ها نمایش دینداری جامعه ایرانی بود
  • آغاز پنجمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در حوزه هنری قم
  • آخرین حضور شهید بهروز واحدی در روضه حضرت علی اصغر+فیلم
  • جزو آخرین گزینه‌ها برای حضور در این دیدار بودم / «الاعمال بالنیات» برایم معنا شد
  • برخورد مؤمنانه!/ امیرالمؤمنین چگونه برخورد می کرد؟
  • برگزاری اردوی فرهنگی معرفتی عطر نیایش در طبس + تصاویر
  • رهبر انقلاب: امروز هر کس رسانه‌ی قوی‌تر داشته باشد، موفق‌تر است/ سلاح رسانه‌ای شعری ما ایرانی‌ها قدرتمند و اثرگذار است/ جلوی هجوم زبانهای بیگانه به زبان فارسی را بگیرید
  • شعر فارسی، رسانه کم‌نظیر و قدرتمند در دوران جنگ رسانه‌ای/لزوم انتقال پیام‌های دینی، تمدنی و ایرانی‌گری با زبان شعر/ضرورت ایجاد نهضت ترجمه اشعار فارسی
  • رهبر انقلاب در دیدار جمعی از شاعران: رسانه‌ها بیش از موشک بر دشمن اثر می‌گذارد/ رسانه‌ی شعر باید انتقال دهنده پیام «دین و اخلاق»، «تمدن» و«ایرانی‌گری» باشد/ باید با کاستن از لغات فرنگی، به خلوص زبان فارسی افزوده شود + عکس
  • شرح دعای سحر| چگونه دعا کنیم که مستجاب شود؟