Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-18@04:50:47 GMT

شروط ثبت‌نام طرح ملی مسکن سخت تر شد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۱۶۱۱

شروط ثبت‌نام طرح ملی مسکن سخت تر شد

در حالی وزارت راه ۴ شرط را برای ثبت‌نام طرح ملی مسکن اعلام کرده بود که مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از اضافه شدن چند شرط دیگر برای پالایش متقاضیان از جمله استفاده از وام تعمیر خبر داده است.

به گزارش تسنیم، پروانه اصلانی با یادآوری این‌که بر اساس پالایش انجام شده از متقاضیان مرحله اول طرح ملی مسکن 58 درصد افراد واجد دریافت مسکن شناخته و 42درصد حذف شدند، اظهار کرد: این پالایش بر مبنای بررسی قانون ساماندهی صورت گرفته و متقاضیان نباید از سال 1357 به بعد از تسهیلات بانکی برای تامین مسکن استفاده کرده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بر اساس سابقه مالکیت متقاضیان نباید از سال 84 به بعد دارای مسکن باشند.

وی با بیان این‌که متقاضیان اگر از تسهیلات خرید، مشارکت یا تعمیر استفاده کرده باشند مورد ‌پالایش قرار می گیرند، افزود: در مرحله اول 236 هزار متقاضی برای طرح ملی مسکن ثبت نام کردند که 58 درصد آنها در مرحله فرم ج مورد تایید واقع شدند، 81 درصد سابقه مالکیت نداشتند، 79 درصد نیز تاکنون تسهیلات بانکی نگرفته اند و اکنون در حال استخراج فصل مشترک این آمار هستیم.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام‌ها بر اساس میزان زمین تامین شده هر استان انجام شده است و برای سایر افراد در شهرهای جدید زمین احصا خواهیم کرد.

وی گفت: برای متقاضیان تهرانی در 17 شهر ثبت نام داشتیم و با توجه به اتصال خط متروی گلشهر به هشتگرد نیز ظرفیت ساخت مسکن ایجاد شده است. همچنین در شهر جدید ایوانکی نیز ظرفیتی برای تهرانی ها در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی و معاون امور مسکن و ساختمان وی در چندین مرحله تأهل، عدم مالکیت خصوصی، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین و آپارتمان و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا را شروط ثبت‌نام در طرح ملی مسکن اعلام کرده بودند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مسکن ملی ثبت نام مسکن ملی خرید مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۱۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریب وعده‌های جابه‌جایی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن را نخورید

به گزارش خبرگزاری مهر، در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند می‌رساند با توجه به این‌که برخی از افراد خارج از قوانین و مقررات و با درخواست مبالغی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند وعده جابه جایی متقاضیان در فازهای مختلف این شهر را می‌دهند، اعلام می‌دارد که چنین اقدامی عملاً امکان پذیر نبوده و اقدام انجام شده توسط این افراد نیز خارج از چارچوب‌های قانونی است.

بر این اساس، متقاضیان به چنین وعده‌هایی اعتماد نکرده و در صورت مشاهده چنین پیشنهاداتی موارد را به حراست شرکت عمران شهر جدید سهند به شماره ۰۴۱۳۳۴۳۷۷۱۴ اطلاع دهند.

شایان ذکر است، هر گونه اطلاعات در خصوص پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند صرفاً از طریق روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید سهند اعلام می‌شود.

کد خبر 6079593

دیگر خبرها

  • ۴هزار واحد از پروژه‌ نهضت ملی پرند در انتظار تأمین زیرساخت
  • ساخت ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان با آورده ۱۵ میلیون تومانی
  • تأمین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • گلایه متقاضیان از بالا بودن میزان اقساط وام مسکن ملی
  • ۹۷۰ واحد مسکونی در شاهرود به متقاضیان واگذار می‌شود
  • فریب وعده‌های جابه‌جایی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن را نخورید
  • ساخت نهضت ملی مسکن بدون آورده متقاضیان
  • هشدار درباره وعده‌های جابجایی مسکن ملی در سهند
  • ابطال مجوز کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجومعلمان/ شروط کسر مبلغ مذکور
  • هشدار درباره وعده‌های جابه‌جایی مسکن ملی در سهند