Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان گفت: بالغ‌بر 76 هزار نفر از دانش آموزان این استان موفق به حفظ جزء سی‌ام  قرآن کریم شدند.

موسی دادی زاده، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: مطابق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن کریم، نهضت حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم در مدارس ابتدایی را اجرا کردیم که در پی آن بالغ‌بر 76 هزار نفر از دانش آموزان هرمزگان موفق به حفظ این جزء از قرآن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعداد قابل‌توجهی از دانش آموزان هرمزگانی بیش از دو جز از قرآن کریم را حفظ کرده‌اند، تصریح کرد: حتی دانش‌آموزانی که موفق به حفظ نصف جز سی‌ام قرآن شده‌اند نیز از بسته‌های تشویقی آموزش‌وپرورش برخوردار شده‌اند.

دادی زاده در خصوص ضرورت برپایی نماز جماعت در سطح مدارس استان هرمزگان، بیان کرد: با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سطح مدارس دهستان‌های استان که دارای روحانی هستند، نماز جماعت برپا می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان ادامه داد: در مناطقی که روحانی ندارند نیز نماز جماعت در مدارس توسط معلمانی که پس از شرکت در آزمون، مجوز پیش‌نمازی را اخذ کرده‌اند، برپا می‌شود.

دادی زاده اضافه کرد: همچنین تعدادی از روحانیون طلبه وظیفه که در آموزش‌وپرورش خدمت می‌کنند در اجرای این طرح مشارکت دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این زمینه از ظرفیت حوزه علمیه استان هرمزگان نیز استفاده می‌کنیم، در خصوص دیگر فعالیت‌های قرآنی آموزش‌وپرورش گفت: در مناسبت‌های مختلف همچون ماه رمضان و محرم، ایام فاطمیه و دهه فجر با اقدامات ویژه و برنامه‌ریزی‌های مناسب سعی در ترویج اخلاق اسلامی در مدارس داریم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا حفظ قرآن جزء 30

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در آئین کلنگ زنی مدارس گفت: دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و باید بهترین محیط برای آنان فراهم شود.

حجت الاسلام سید محمد موحد افزود: در راستای حمایت از دانش آموزان و توجه به بحث آموزش نیاز است بستر کار با امکانات مناسب در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام موحد اظهار کرد: با توجه به دغدغه ما و همه مسؤولان این کارهای ماندگار صورت گرفت که فرزندان ما از نعمت تحصیل برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: با احداث این مدارس و بهره‌برداری از آن‌ها، دانش‌آموزان روستاهای چنگلوا، ده ابراهیم و آبچندار از فضای آموزشی جدید و نوساز بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 6063070

دیگر خبرها

  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • اسکان ۳۲ هزار مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟
  • بیش از ۶۵٠ ملک آموزش وپرورش استان کرمان مستندسازی شد