Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی _ سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان شمالی گفت: هم‌افزایی نهادهای آموزشی در ارائه خدمات از نیازهای استان است که تحق آن ارتقای این حوزه را در بر خواهد داشت.

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، مهندس محسن رحمانی، سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان شمالی و دبیر گروه کاری آموزش  کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان، روز دوشنبه، 7 بهمن ماه در جلسه این گروه کاری اظهار کرد: در استان خدمات آموزشی متعدد ارائه می‌شود که لازم است در این حوزه نیازسنجی شود و برای ارتقای کیفیت خدمات تلاش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت آموزشی نهادهای مختلف فعال در این حوزه و تلاش برای جلوگیری از موازی‌کاری و ارتقای سطح ارائه خدمات ضرورت دارد.

دبیر گروه کاری آموزش  کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری خراسان شمالی در ادامه با اشاره به خدمات آموزش فنی و حرفه‌ای در استان اضافه کرد: در اجرای طرح توسعه مراکز فنی‌وحرفه‌ای همکاری لازم را با این نهاد در استان خواهیم داشت و از این طرح استقبال می‌کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد و خدمات این نهاد پرداخت و گفت: خراسان شمالی حدود 860 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 281 هزار نفر آن فعال هستند و برای این جمعیت 10 مرکز آموزشی، 60 کارگاه آموزشی، 58 مربی و 157 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان وجود دارد.

رضایی افزود: هدف از اجرای طرح توسعه مهارت‌آموزی افزایش مراکز آموزشی به 15 مورد، افزایش تعداد کارگاه‌ها به 100 مورد، افزایش مربیان آموزشی به 120 مورد و کمک به تاسیس 50 آموزشگاه خصوصی در استان است تا بتوانیم نیاز مهارتی استان را تامین کنیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مسئله‌ای که در این طرح باید به آن توجه کنیم ایجاد چارت سازمانی بر اساس نیاز استان برای مراکز موجود و طرح‌های پیشنهادی است.

رضایی در خاتمه گفت: برای اجرای این طرح به همکاری همه جانبه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط نیازمندیم که جلسات گروه کاری نیز در همین راستا برگزار می‌گردد تا بتوانیم گزارشی از عملکرد خود ارائه دهیم و از نظرات نهادهای همکار برای پیدا کردن نقاط قوت و ضعف خود استفاده کنیم و تامین اعتبارات را نیز از مراکز مربوط پیگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم این طرح را با موفقیت اجرایی کنیم رتبه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان در بین مراکز کشور از 27 به 17 ارتقا می یابد که این امر نیازمند تامین اعتبارات لازم در سطح استانی و کشوری است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خراسان شمالی جهاد دانشگاهی آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۴ هزار نفر از اقشار آسیب‌دیده اجتماعی در قالب طرح‌های مختلف کشوری و استانی به صورت رایگان با یک مهارت جدید آشنا شدند. - اخبار استانها -

حسن کامرانی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: با توجه به اهمیت مهارت‌آموزی در رفع آسیب‌های اجتماعی و کاهش دغدغه‌های ناشی از آن برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در سطوح مختلف با حرفه‌های متنوع در دستور کار این اداره کل است.

وی گفت: در این راستا در سال گذشته 175 دوره آموزشی ویژه اقشار آسیب‌دیده اجتماعی شامل معتادین بهبودیافته،کودکان کار و خیابان، زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده‌های آنان، زندانیان و ساکنین سکونت‌گاه‌های غیررسمی برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی تصریح کرد: از متقاضیان این گروه هدف 2 هزار و 467 نفر مرد و یک‌هزار و 486 نفر زنان بوده که در طی سال در مجموع 613 هزار و 037 نفر ساعت آموزش را گذرانده‌اند.

انتهای پیام/257

دیگر خبرها

  • خدمات آموزشی راه آهن به شرکت ها و موسسات فعال در حوزه آموزش واگذار می شود
  • استاندار تهران : ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • تذکر استاندار تهران درباره موازی‌کاری در حوزه حجاب
  • دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • راه اندازی کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای بهتر راهپیمایی اربعین سال جاری
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود