Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:55:30 GMT

با حمله به ظریف، آب به آسیاب دشمن نریزیم

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۱۷۴۵

با حمله به ظریف، آب به آسیاب دشمن نریزیم

پس از اینکه دکتر ظریف وزیر خارجه کشورمان طی آخرین حضور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان گفت: «نظام از پولشویی مبرا است، اما منافع جمعی که از خون مردم ارتزاق می کنند در پولشویی است. تحریم‌های آمریکا موجب افزایش پولشویی می شود.» انتظار حمله، توهین و تهدیدهای گسترده علیه او از جانب افراد و مراکز ذیربط می رفت، چرا که قبلا هم اظهارات مشابه او در این خصوص، حملات گسترده ای را علیه او موجب شده و او را تا آستانه ی استیضاح در مجلس برده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصاحبه ی دکتر ظریف با هفته نامه ی آلمانی اشپیگل و تحریف عامدانه ی بخشی از سخنان او در این مصاحبه توسط ترامپ رئیس رژیم تروریستی آمریکا و بی بی سی رسانه استعمار پیر، بهانه لازم را برای اجرای برنامه های تخریبی علیه دکتر ظریف  مهیا کرد. بقول معروف ترامپ و بی بی سی پاس گل دادند تا محافل خاص داخلی، آن را تبدیل به گل کنند. ترامپ و بی بی سی با شناختی که از این محافل پیدا کرده اند، به خوبی از آنها بهره برده و اهداف کلیدی خود را دنبال می کنند. از اهداف کلیدی آنها پس از حذف فیزیکی سردار شهید سلیمانی با اقدام نظامی، حذف یا بقول خود آمریکا «خاموش کردن صدای» دکتر ظریف بواسطه ترور رسانه ای است.   
اگر به اصل گفته‌های دکتر ظریف در مصاحبه مذکور مراجعه شود، بخوبی آشکار خواهد شد که با پیام توئیتری ترامپ چقدر فاصله دارد. سوال این بوده است: «آیا شما بعد از ترور سردار سلیمانی، امکان مذاکره با آمریکا را رد می کنید؟» پاسخ دکتر ظریف بعنوان یک دیپلمات که می‌داند چگونه جواب دهد تا بهانه‌ای به دست دشمن ندهد، این بوده است: «خیر، من هرگز این احتمال را رد نمی‌کنم که افراد، رویکردهای خود را تغییر دهند و حقایق را درک کنند. برای ما مهم نیست که چه کسی در کاخ سفید نشسته باشد. آنچه مهم است، نوع رفتار آنها است. دولت ترامپ می‌تواند، گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را لغو کند و به میز مذاکره بازگردد. ما همچنان در میز مذاکره هستیم. آنها میز مذاکره را ترک کردند. آمریکا خسارات عظیمی به مردم وارد آورده است. روزی خواهد رسید که آنها مجبور به جبران این خسارات می‌شوند. ما صبر زیادی داریم.» حمله کنندگان به دکتر ظریف عامدانه نمی‌خواهند بفهمند که پاسخی غیر از این نباید از رئیس دستگاه دیپلماسی انتظار داشت، چرا که او با در نظر داشتن جمیع جهات پاسخ می دهد. ظریف، وزیر جنگ یا یک فرمانده نظامی نیست که پاسخی غیر از این بدهد، پاسخ او کاملا دیپلماتیک و هوشمندانه و به نوبه خود کوبنده است. در واقع دکتر ظریف با توجه به رویکرد رژیم تروریستی آمریکا در قبال ایران، پاسخ منفی به این سوال داده است، ولی پاسخ طوری طراحی شده که توپ در زمین آمریکا قرار گیرد. اگر دکتر ظریف بطور مستقیم پاسخ منفی می‌داد، می‌توانست حملات سیاسی به ایران را به عنوان کشوری مخالف گفت و گو و راه حل‌های دیپلماتیک، بیشتر کند.  
بطوریکه گفته شد ترامپ در توئیت خود عامدانه سخنان دکتر ظریف را تحریف کرد و نوشت: «وزیر امور خارجه ایران می‌گوید ایران خواستار مذاکره با ایالات متحده آمریکا است، اما می‌خواهد که تحریم‌ها برداشته شود. نه، مرسی.» به نظر می‌رسد که پیام ترامپ تروریست و بی بی سی، اهمیت و اعتبار بسیار بالایی نزد محافل خاص داخلی دارد، چرا که پیام‌های بعدی دکتر ظریف در پاسخ به ترامپ تروریست هم کار ساز نشد و آنها حملات، توهین‌ها و تهدیدات خود علیه وزیر خارجه کشورمان را تشدید کردند و همچون همیشه رسانه ملی در این قضیه پیشرو بوده است.  
دکتر ظریف در پاسخ به پیام توئیتری ترامپ نوشت: «دونالد ترامپ بهتر است به جای عناوین خبرهای فاکس نیوز و مترجم ‌های فارسی زبانش، تصمیمات سیاست خارجی خود را بر مبنای حقایقی پایه ریزی کند. برای آگاهی بهتر او می‌تواند گفت و گوی من به زبان انگلیسی را در اشپیگل بخواند. اگر تعداد کلمات مصاحبه زیاد است می‌تواند فقط این بخشی که اینجا آورده شده را بخواند.» (منظور بخشی است که قبل از این به آن اشاره شد.) دکتر ظریف در پیام دیگری این توضیح را ارایه کرد: «دونالد ترامپ همچنان آرزوی یک دیدار دوجانبه را در سر دارد تا هوسش برای یک «توافق ترامپ» ارضا شود. این خیالی باطل است. تنها چارچوب ممکن برای گفتگو، میز مذاکره ۱+۵ که خودش آن را ترک کرده، بازگشت به دوره قبل از سال ۲۰۱۷ و جبران خسارت ایران است.»
ترامپ تروریست و محافل خاص داخلی هر دو بخوبی بر اصل ماجرا اشراف دارند، ولی آنها بدنبال واقعیت نبوده و می‌خواهند با گِل آلود کردن آب، ماهی خود را صید کنند. اینجا شاهد سیاستی لخت و عور با همه  زشتیهایش هستیم و هر کس بدنبال تامین منافع خود است. ترامپ تروریست، پس از اقدامات تروریستی اخیرخود در حمله به پایگاه حزب ا... عراق، ترور بزدلانه  سردار شهید سلیمانی، تهدید برای حمله به مراکز فرهنگی ایران و ... حالا با قلب واقعیت سعی می کند با همان روش بنگاه داری دستاوردی خلق کند و آن را به جامعه بی خبر آمریکا بفروشد تا از استیضاح رهایی یابد. محافل خاص داخلی نیز بدون توجه به منافع ملی و سرنوشت مردم، بدنبال از بین بردن قابلیت و حیثیت دولت و وزیر امور خارجه آن هستند که با برجام، ایران را از ذیل فصل ۷ منشور ملل متحد خارج کرد و مانع از تهاجم نظامی به ایران شد. محافل خاص هرگز نمی‌خواهند کشور سر و سامان بگیرد، چرا که بساط پولشویی و کاسبی آنها به هم می‌خورد و دلیل مخالفت‌ها با تصویب FATF و CFT هم در مجمع تشخیص مصلحت نظام، همین است.
دکتر ظریف را می‌توان شایسته‌ترین وزیر خارجه ایران در دوران پس از انقلاب و قبل از آن دانست که با حرفه‌ای گری خود و دفاع موثر از منافع ملی و حقوق مردم ایران، خصم ترامپ تروریست و پومپئوی خبیث شده است. آنها بدنبال خاموش کردن صدای دکتر ظریف هستند و در این مسیر قراردادن نام او در فهرست تحریم‌ها «چون به طور مستقیم یا غیرمستقیم برای رهبر جمهوری اسلامی ایران کار می کند یا به نمایندگی از سوی او عمل می کند.»، عدم صدور روادید برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل و بازداشتن او برای حضور در نشست داووس، فایده ای نداشته است. حالا آنها چشم امید به محافل خاص داخلی دارند که بوسیله آنها صدای ظریف را خاموش سازند. آنچه موجب گردیده تا ظریف علی رغم این همه فشار خارجی و داخلی به کار خود ادامه دهد، چیزی غیر از عشق به وطن و مردم نیست، بنابراین باید مراقب بود تا او به ستوه نیاید. باید در دوران حساس و پیچیده کنونی، مراقب سرمایه ملی کشور باشیم و بیایید آب در آسیاب دشمن نریزیم.
 کارشناس سیاسی‌

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی برجام دونالد ترامپ ظريف مجمع تشخیص مصلحت نظام پروندهٔ خبری جدال توییتری ظریف و ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی برجام دونالد ترامپ ظريف مجمع تشخیص مصلحت نظام دونالد ترامپ دونالد ترامپ مجلس شورای اسلامی برجام دونالد ترامپ ظريف مجمع تشخیص مصلحت نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۱۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورج، گروه رسانه و فناوری ترامپ (TMTG) می‌گوید این سرویس استریم را در سه مرحله راه‌اندازی می‌کند که اولین مرحله شامل راه‌اندازی شبکه تحویل محتوای این شرکت (CDN) است. یک CDN، سرویسی است که وب‌سایت‌ها برای کمک به بارگذاری سریع‌تر صفحات وب از آن استفاده می‌کنند. گروه رسانه ای ترامپ می‌گوید CDN آنها مستقل از فناوری بزرگ عمل خواهد کرد و به پلتفرم اجازه می‌دهد تا از قوانین شرکت دیگر تبعیت نکند.

گروه رسانه ای ترامپ قصد دارد پس از این راه اندازی سرویس پخش مستقیم، آن را به برنامه‌های موبایل و وب پلتفرم بیاورد. این شرکت سپس می‌گوید قبل از انتشار یک برنامه پخش جریانی برای تلویزیون‌ها، برنامه‌های پخش جریانی مستقل را برای تلفن‌ها و تبلت‌ها عرضه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

رکوردشکنی هوش مصنوعی چینی

دوین نونز، مدیرعامل Truth Social می‌گوید این سرویس استریم یک «پلتفرم تضمین‌شده» برای اخبار و سرگرمی‌هایی ارائه می‌دهد که با تبعیض‌های دیگر کانال‌ها و خدمات ارائه محتوا مواجه می‌شوند.

تروپ سوشال ماه گذشته به صورت عمومی منتشر شد و ترامپ حدود ۷۹ میلیون سهام این شرکت را در اختیار داشت.

کد خبر 845300 برچسب‌ها تلویزیون بی بی سی تلویزیون - برنامه تلویزیونی دونالد ترامپ

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • روایت دکتر کلانترمعتمدی از همراهی با دکتر مرندی | در ایران به ما می‌گفتند امریکایی! + فیلم
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • گاف عجیب بایدن درباره حمله اسرائیل به حیفا (فیلم)
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • امیرعبداللهیان: ریشه بحران در منطقه به جنگ غزه بر می‌گردد