Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوطالب قزل سفلو روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اجرای این طرح ها افزون بر ۹۷ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی، استانی و مقابله با بیابان زایی هزینه شد.

وی گفت: این طرح ها شامل احداث و تکمیل بندخاکی حاجی بیک در کلاله، احداث سازه سنگی و ملاتی و سرشاخه گیر و سازه های گابیونی در گالیکش، احداث سازه سنگی و ملاتی در چهل چای مینودشت، ترمیم سازهای گابیونی و سازه سنگی و ملاتی در قورچای رامیان، احداث سازه های سنگی و ملاتی در روستاهای شاهکوه بالا، زیارت و گرمابدشت گرگان و الستان علی آباد و بندرگز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی غرس نهال بیابانی در ۵۰۰ هکتار از مناطق "ماسان، دده اولوم، قیزلر و کرند" گنبدکاووس، ۳۰۵ هکتار در "قرناق" و "نایب دره" مراوه تپه و ۱۷۵ هکتار در "گوبگلجه" آق قلا و غرس نهال مشارکتی در ۷۵۰ هکتار اراضی "داشلی برون" گنبدکاووس، غرب مراوه تپه و "اینچه شوره زار" آق قلا را از دیگر طرح های آماده بهره برداری دهه فجر امسال گلستان برشمرد.

وی جلوگیری از افت سطح آب های زیر زمینی، ذخیره آب، کنترل فرسایش و رسوب، مدیریت سیلاب، حفاظت از آب و خاک، جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست محیطی، کاهش خسارت ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره های زیر زمینی، بهبود اشتغال و کمک به تامین معیشت پایدار روستائیان، مقابله با کانون های بحرانی گرد و غبار، کاهش بیابان‌زایی و ممانعت از فرسایش بادی را از اهداف اجرای طرح های آبخیزداری در استان اعلام کرد.

گلستان به دلیل موقعیت جغرافیایی از مناطق در معرض حوادث طبیعی مختلف همچون سیل بوده که برای کاهش این آسیب ها مدیریت حوضه های آبخیز از اولویت های توسعه استان محسوب می شود.

در این استان با وسعت افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع، علاوه بر ۶۶۱ هزار هکتار زمین کشاورزی، ظرفیت هایی همچون ۳۲ هزار هکتار باغ، ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار عرصه جنگلی، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، ۱۲۰ کیلومتر ساحل، بیش از سه میلیون واحد دامی و ۹۷۰ واحد مرغداری وجود دارد.

طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۳.۲۷ درصد آنان ساکن مناطق شهری هستند و تامین معاش بیشتر مردم این خطه و بویژه روستاییان از طریق پرداختن به کشاورزی و دامپروری است.

برچسب‌ها اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۱۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  یکی از طرح‌های آبخیزداری که باعث کنترل و هدایت سیلاب‌ها می‌شود احداث بند خاکی است که در حوزه‌های آبخیزداری، کلاته ملا، نعیم آباد ومهماندوست اجرا شده است
جلوگیری از فرسایش خاک، دخیره سازی آب وتقویت سفره‌های زیرزمینی مهمترین اهداف طرح‌های آبخیزداری است
در شهرستان دامغان ۱۰۰ بند خاکی مهار سیلاب در حوزه‌های آبخیزداری مناطق مختلف شمال و شرق شهرستان دامغان  احداث شده است
امسال ۹۰میلیاردریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری اختصاص یافته است که این میزان اعتبار نسبت به پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است
با اجرای طرح‌های آبخیزداری ازابتدای امسال تاکنون بیش از ۲میلیون متر مکعب آب کنترل و هدایت شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۲۷۸۰۰۰ هزار خانوار چهارمحال و بختیاری از کالابرگ
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • بهره مندی ۱۱۰۰ میلیارد تومانی گلستانی ها از طرح فجرانه
  • ذخیره ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر
  • ذخیر ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر
  • سر ریز شدن ۳۷۵ بند سنگی ملاتی و خاکی در نیکشهر
  • آبگیری چهار سد سنگی و ملاتی در اردستان
  • سریزشدن ۳۷۵ بندسنگی ملاتی وخاکی درنیکشهر