Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، نعمتی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در شیر‌های تولیدی استان میزان افلاتوکسین در حد مجاز است و جای هیچ گونه نگرانی برای مصرف شیر‌های پاستوریزه و استرلیزه نیست.

 نعمتی  با اشاره به اینکه خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر آلوده بودن شیر‌های استان به افلاتوکسین مبنای علمی نداشت افزود: نمونه برداری‌ها و نتایج آزمایش نشان می‌دهد که کیفیت شیر‌های تولیدی استان به گونه‌ای است که مردم می‌توانند با خیال راحت آن را مصرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه سرانه مصرف شیر در کشور پایین است  گفت: در صورتی که مردم تحت تاثیر خبر‌های کذب قرار گیرند و مصرف شیر را کاهش دهند سلامتی اشان به خطر می‌افتد.

نعمتی گفت: آفلاتوکسین یکی از اعضای خانواده سم‌های تولید شده توسط قارچ‌های خاصی است که در دانه‌ها و محصولات کشاورزی یافت می‌شود و با اصلاح کیفیت خوراک دام می‌توان از ورود این سم به بدن حیوان جلوگیری کرد.

او افزود: در طول چند سال گذشته وضعیت خوراک دام در استان کنترل شده و این خوراک از نظر وجود افلاتوکسین و آلودگی‌ها در حد مجاز هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه عرضه مستقیم شیر در شیرسرا‌ها قانونی نبوده افزود: مردم از استفاده شیر‌های سنتی شیرسرا‌ها اجتناب کنند و از شیر‌های پاستوریزه و استرلیزه استفاده کنند.

نعمتی همچنین در خصوص شایعات موجود مثل وجود مواد افزودنی مثل سفیدکننده‌ها در شیر گفت: این خبر‌ها صحت نداشته و آزمایش‌هایی که انجام شده است نشان می‌دهد که در شیر هیچ گونه افزودنی وجود ندارد و فقط ممکن است بعضی تقلبات در خصوص شیر‌ها صورت گیرد.

او افزود: نظارت و کنترل بر شیر‌ها در مراحل مختلف از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل دامپزشکی، اداره کل استاندارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد که ایمنی محصول کنترل شده و کیفیت ان تضمین می‌شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اداره کل دامپزشکی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۱۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به گزارش ۳۷۱ هزار مورد حیوان گزیدگی کشور در سال گذشته گفت: در این مدت ۲۰ هزار و ۵۶۹ مورد حیوان گزیدگی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، زهرا نهبندانی گفت: 80 درصد این حیوان گزیدگی‌ها توسط سگها اتفاق افتاده و 15درصد این گزش‌ها معادل 2145 مورد حیوان گزیدگی توسط سگهای ولگرد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده که 1063 مورد آن در شهر مشهد بوده است.

وی با اشاره به اینکه گزش توسط سگ‌های ولگرد بیشتر در حاشیه شهر و روستاها و شهرک‌های اطراف مشهد اتفاق افتاده است، تصریح کرد: 50 درصد گزش توسط سگ‌های ولگرد در افراد زیر 15 سال گزارش شده است.

 نهبندانی با اشاره به اینکه در سال گذشته در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موردی از مرگ هاری انسانی نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: تعداد موارد حیوان گزیدگی در سال 1402 نسبت به سال 1401 حدود 4500 مورد افزایش داشت، اما تعداد گزش با سگ‌های ولگرد تغییر نکرده است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه تاکید کرد: مهمترین اقدام در هنگام رویارویی با سگ‌های ولگرد سعی در دوری و عدم مزاحمت برای آنها است و لازم است با سامانه 137تماس گرفته و حضور سگ‌های ولگرد گزارش شود.

وی افزود: در صورت بروز حیوان گزیدگی برای اقدامات درمانی و پیشگیری از ابتلا به هاری لازم است افراد هر چه سریع‌تر  به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی