Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی با صدور دو اخطاریه‌ نسبت به افزایش آلودگی هوا در تهران و سه شهر دیگر و احتمال وقوع بهمن در جاده‌های شمال کشور هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزای برنا؛ بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی فردا (۸ بهمن ماه) افزایش غلظت آلاینده‌ها درهوای شهرهای تهران، کرج، اصفهان و اراک (شهرهای پرجمعیت و صنعتی) پیش‌بینی می‌شود که کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای کلیه گروه‌های سنی را در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وضعیت تا اواسط چهارشنبه (۹ بهمن ماه) ادامه می‌یابد. در این شرایط خودداری از تردد غیرضروری در سطح شهر بویژه برای کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی، اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش تردد شهری، مدیریت نوع سوخت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها توصیه می‌شود.

احتمال وقوع بهمن در جاده‌های شمال کشور

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه دیگری در پی افزایش قابل توجه دما در برخی مناطق آورده است: از بعدازظهر فردا (۸ بهمن ماه) تا اواخر وقت جمعه (۱۱ بهمن ماه) احتمال وقوع بهمن و انسداد جاده‌های ارتباطی به شمال کشور و اردبیل پیش‌بینی می‌شود. در این شرایط پرهیز از تردد و توقف‌های غیرضروری و احتیاط در رانندگی، پرهیز از صعود به ارتفاعات، توصیه می‌شود همچنین به راهداری، هلال احمر ، پلیس راه، اطلاع رسانی به نیروی هوایی سپاه، ارتش و پلیس راه جهت ایجاد امواج فراصوتی با پرواز روی مناطق مستعد ریزش بهمن توصیه ویژه می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هواشناسی بهمن هوای آلوده شمال کشور خطر بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۲۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۷ فروردین) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش ایسنا آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین  ۹۳ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین  ۱۱۲  و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ​آغاز برقی سازی اتوبوس ها و تاکسی ها برای کاهش آلودگی هوای شهرها
  • آماده باش نیروهای راهداری هرمزگان پس از هشدار قرمز سازمان هواشناسی کشور
  • هوای تهران سالم شد
  • هشدار هواشناسی در سیستان و بلوچستان/ آماده باش نیروهای راهداری
  • آماده باش نیروهای راهداری سیستان و بلوچستان در پی هشدار قرمز سازمان هواشناسی
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک نیمه سنگین در جاده‌های چالوس و فیروزکوه
  • آلودگی هوا به تهران بازگشت
  • آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس
  • ضرورت تغییر سبد انرژی برای کاهش آلودگی هوای اصفهان
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد؛ نفوذ سامانه بارشی از فردا شب به کشور