Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@22:58:27 GMT

چرا چشم‌ها خسته می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۲۱۷۰

چرا چشم‌ها خسته می‌شوند؟

 حیدر سیاتیری چشم‌پزشک در خصوص علل خستگی چشم توضیح داد: خستگی چشم از جمله مشکلاتی است که تقریباً در همین سنین و در مشاغل مختلف مشاهده می‌شود.


وی با بیان اینکه شایع‌ترین بروز این موضوع استفاده بیش از حد از لوازم الکترونیک، مصرف برخی از دارو‌ها و آلودگی هوا است، تأکید کرد: باید توجه داشته باشیم که افرادی که در محیط‌های دارای آلودگی کار می‌کنند، بیشتر در معرض این عارضه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این چشم‌پزشک گفت: افزایش سن نیز نقش بسزایی در کاهش اشک چشم و خستگی چشم‌ها دارد، در واقع باید تغییرات سنی را هم درنظر داشته باشیم، اما به طورکلی، مصرف زیاد مایعات و استفاده از اشک مصنوعی در این مواقع می‌تواند باعث دید بهتر افراد شود.


سیاتیری در پایان توصیه کرد: رعایت بهداشت چشم‌ها از جمله مواردی است که برای پیشگیری از این عارضه مدنظر قرار گیرد و ما معمولا توصیه می‌کنیم افراد شب‌هنگام و قبل از خواب با شست‌وشوی پلک‌ها با شامپوی بچه و آب گرم آلودگی چشم را برطرف کنند تا در طول روز گرفتار این مشکلات نشوند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بینایی خستگی چشم سلامت چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۲۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار مقاله استاد دانشگاه شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، مقاله مصطفی کرمی، استادیار دانشکده مهندسی و علم‌ مواد دانشگاه صنعتی شریف و تیم تحقیقاتی همراهش، با عنوان"استحاله فازی مارتنزیتی بدون اتلاف انرژی پس از چندین میلیون سیکل سوپرالاستیک " در مجله معتبر فیزیکال ریویو لترز PRL به صاحب امتیازی انجمن فیزیک آمریکا منتشر شد.

در این پژوهش که با همکاری پژوهشگرانی در دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ (HKUST) و آزمایشگاه ملی لارنس برکلی (Lawrence Berkeley National Lab) به انجام رسیده است؛ آلیاژ حافظه‌داری فرآوری شده که قابلیت تغییرشکل استثنایی را حتی پس از تحمل ۱۰ میلیون سیکل سوپرالاستیک از خود نشان می‌دهد. این دستاورد دریچه جدیدی را درباره طبیعت بنیادین استحاله‌های مارتنزیتی فعال شونده با تنش باز می‌کند و یکی از چالش‌های مهم در دستیابی به عمر خستگی بالا تحت تنش‌های کششی چند میلیون سیکلی را برطرف می‌کند.

چنین مواد حافظه‌داری با عمر خستگی بالا می‌توانند به طور گسترده در کاربردهای مختلفی مانند استنت‌ها، ایمپلنت‌های پزشکی، میکرونوسانگرها و دستگاه‌های خنک کننده حالت جامد مورد استفاده قرار گیرند.

این گروه پژوهشی دریافته‌اند که استحاله مارتنزیتی بروز کرده در این آلیاژ حافظه‌دار حتی پس از تحمل چندین میلیون سیکل مینیمم هیسترزیس را بدون لغزش یا عیوب ساختاریِ مشخص از خود نشان می‌دهد. همچنین‌ در این پژوهش از شرایط فوق سازگاری (supercompatibility conditions) به عنوان مکانیزم حاکم بر چنین رفتار ایده‌آلی یاد شده است.

کرمی و همکارانش با تشریح مکانیزم حاکم بر این رفتار حائز مینیمم هیسترزیس، توانستند مسیر نوینی را در طراحی آلیاژهای مارتنزیتی پیشرفته با عمر خستگی بالا باز کنند. در نتیجه، کاربرد این آلیاژهای حافظه‌دار به عنوان مواد با عمر خستگی بالا می‌تواند در دستگاه‌های مورد استفاده در علوم پزشکی و انرژی گسترش یابد.

گفتنی است، مجله Physical Review Letters (PRL) یکی از معتبرترین مجلات جهان با شاخص اچ-ایندکس ۷۰۰ (رتبه دهم در میان مجلات در تمام حوزه‌های علمی در نظام رتبه بندی SJR) است.

کد خبر 6080877 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • طنین نساجی ای امید شهر خسته در سکوهای وطنی / فیلم
  • انگیزه رئال برای بردن بارسلونا: بی‌خیال خستگی!
  • دلایل افزایش وزن که از آن بی خبر هستید
  • اگر مدام خسته هستید، این مورد را چک کنید
  • دستگیری زنی که دایی مرده خود را به بانک برای ضمانت برد + عکس | امضا کن خسته شدم!
  • نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند + فیلم
  • ربیعی: سعی کردیم کمتر به سپاهان موقعیت بدهیم
  • انتشار مقاله استاد دانشگاه شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش اشتها می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!