Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله عصاری در نشستی خبری با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های اکتشافی به عنوان یک ضرورت در بخش معدن و صنایع معدنی در دستور کار دولت قرار گرفته است، اظهار داشت: در این راستا بزرگترین مجتمع سرب و روی کشور در منطقه محروم کوهبنان احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های اکتشافی نقش بسزایی در قطع واردات برخی مواد معدنی دارد، افزود: در صنعت سرب و روی، اکنون میزان تقاضا بیش از عرضه در کشور است و بسیاری از کارخانه‌ها مواد مورد نیاز خود را از ترکیه تهیه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عصاری تاکید کرد: با احداث این مجتمع عظیم و گسترش فعالیت اکتشافی، زمینه تأمین در داخل کشور فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات ایران یادآور شد: براساس آمارهای منتشر شده، ایران ۹ درصد ذخیره سرب و روی جهان را در اختیار دارد و اکنون در قالب همکاری مشترک با هلدینگ زرین در این صنعت فعال خواهیم شد و احداث مجتمع سرب و روی در کوهبنان یک حرکت مهم در این بخش محسوب می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ زرین نیز در این نشست خبری اظهار داشت: این مجتمع عظیم ظرف مدت ۱۸ ماه با استفاده از توان داخلی و معنا بخشیدن به مفهوم ارتباط صنعت و دانشگاه، احداث می‌شود.

ابراهیم جمیلی گفت: این مجتمع ۳۰۰ هزار تنی در سه فاز پیش بینی شده که در فاز نخست ۵۰ هزار تن، دوم ۱۰۰ و سوم ۱۵۰ هزار تن در نظر گرفته شده است که تولید شمش روی ۳۰ هزار تنی در این مرحله برنامه‌ریزی شده و قابلیت افزایش نیز خواهد داشت و کارخانه شمش سرب هم برای ۱۵ هزار تن تدارک دیده شده است.

به گفته جمیلی، میزان سرمایه گذاری این طرح، ۲ هزار میلیارد تومان برآورد شده و زمینه اشتغال هزار نفر را فراهم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اگر قرار بود این مجتمع توسط شرکت‌های خارجی ساخته شود، حداقل سه برابر رقم فعلی، هزینه داشت.

جمیلی عنوان کرد: در تأمین بیش از ۹۰ درصد از تجهیزات و ماشین آلات از توان داخلی بهره گیری می‌شود و بقیه به دلیل نوع اقلام مورد نیاز، وارداتی است.

کد خبر 4836648

منبع: مهر

کلیدواژه: بخش خصوصی صنعت معدن و تجارت کرمان کوهبنان بارش برف دهه فجر بوشهر سیل سیستان و بلوچستان گرگان قزوین تعطیلی مدارس شهرکرد ایلام شیراز انتخابات 98 خطبه های نماز جمعه قاسم سلیمانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۲۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین رویداد تکریم بلندترین و بزرگترین پرچم ایران برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، در رویداد تکریم بلندترین و بزرگترین پرچم ایران، که برای دهمین بار برگزار می‌شود، شهردار تهران، سفرا و رؤسای سازمان‌های بین‌المللی مقیم تهران حاضر خواهند شد.

دهمین رویداد تکریم بلندترین و بزرگترین پرچم ایران روز یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ الی ۱۲ صبح در محل کوشک باغ هنر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار می‌شود.

رویداد تکریم پرچم جمهوری اسلامی ایران هر ساله به همت منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را به صورت زنده از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه‌های اجتماعی در آپارات و اینستاگرام به آدرس (@abasabadecopark) دنبال کنند.

رویداد تکریم پرچم جمهوری اسلامی ایران تنها مراسم رسمی کشور در سالروز جمهوری اسلامی ایران است که بلندترین و سنگین‌ترین پرچم کشور به ارتفاع ۱۵۰ متر و وزن ۳۰۰ کیلوگرم با ابعاد ۲۲ در ۴۶ متر معادل ۱۰۲۴ مترمربع به اهتزاز در می‌آید.

کد خبر 6064956

دیگر خبرها

  • دهمین رویداد تکریم بلندترین و بزرگترین پرچم ایران برگزار می شود
  • یکی از بزرگترین هیئت‌های کشور به دلیل نداشتن حسینیه تعطیل شد
  • دیدار عیدانه شهردار منطقه ۱۵ با کودکان شیرخوارگاه شبیر
  • گشایش یکی از بزرگترین شهربازی‌های سرپوشیده ایران در دزفول
  • ۷ پیشنهاد برای عبور از خشکسالی
  • عملیات اجرایی احداث مجتمع مسکونی 208 واحدی در روستای یوسفکند مهاباد
  • گزارش خبرنگار مهر از حال و هوای بزرگترین محفل قرآنی کشور
  • گزارشی از لحظات پایانی بزرگترین محفل قرآنی کشور
  • فیلم/ نماهنگ بزرگترین محفل قرآنی کشور
  • نماهنگ بزرگترین محفل قرآنی کشور