Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل غرب آسیا با تصریح بر اینکه ادلب آخرین پایگاه تروریست‌ها در سوریه است، عنوان کرد: ارتش سوریه مترصد است ظرف دو هفته آینده منطقه ادلب را پاکسازی کند. ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص آخرین تحولات میدانی در سوریه با حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل غرب آسیا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن هانی زاده در آغاز با اشاره به توافق نامه آتش بس در ادلب بین ترکیه و روسیه گفت: هم پوتین رئیس جمهور روسیه و هم اردوغان رئیس جمهور ترکیه تاکید داشتند در تمام منطقه ادلب که بخشی از آن در تصرف نیروهای ترکیه است، نباید گروه‌های ترکیه فعالیت داشته باشند اما ظرف چهار روز گذشته نیروهای تروریستی به تحریک آمریکا عملیاتی را علیه مردم ادلب آغاز کردند که ارتش سوریه ناچار شد از خودش واکنش نشان دهد و بخشی از گروه‌های تروریستی که در قسمت شرق ادلب مستقر هستند را سرکوب کند.

وی با بیان اینکه ارتش سوریه در حال پاکسازی کامل ادلب است، عنوان کرد: توافقاتی بین ارتش سوریه و ترکیه به وجود آمده است تا آن قسمت‌هایی که در داخل خاک سوریه و ادلب قرار دارد، منطقه خالی از سلاح باشد. به نظر می‌رسد ارتش سوریه به آخرین بخش‌های مربوط به ادلب در حال رسیدن است و تقریبا نزدیکی‌های مرز است و این نشان از پایان عمر تروریست‌های مستقر در سوریه است و نمی‌توانند اقدامی در آینده علیه مردم این کشور انجام دهند.

روایت نشریه تی24 ترکیه از حمله برق‌آسای سوریه به شرق ادلب و رویکرد ترکیهپیشروی‌های جدید ارتش سوریه در حومه ادلب

 

این کارشناس مسائل غرب آسیا با تصریح بر اینکه ادلب آخرین پایگاه تروریست ها در سوریه است، عنوان کرد: ارتش سوریه مترصد است که ظرف دو هفته آینده تمام منطقه ادلب را پاکسازی کند و تاکنون پنج درصد از خاک ادلب در اختیار گروهک‌های تروریستی است.

انتهای پیام/

R36446/P/S8,90/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اِدلب

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۲۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل به سوریه حمله کرد

به گزارش خبرآنلاین وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: پدافند دفاع هوایی ما صبح امروز (جمعه) با تجاوز موشکی رژیم صهیونیستی از سمت شمال اراضی اشغالی مقابله کرد.

به نقل از ایسنا وزارت دفاع سوریه تأکید کرد: حملات اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی ما در جنوب را هدف قرار داد و منجر به خسارت‌های مادی شد.

پیش از این منابع اعلام کرده بودند رژیم صهیونیستی پایگاه‌هایی را در درعا و السویداء هدف قرار داده است.

منابع پیشتر گزارش داده بودند همزمان با انتشار گزارشات درباره نفوذ چند پهپاد در ایران، حملاتی نیز در سوریه و عراق صورت گرفته است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896989

دیگر خبرها

  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • اسرائیل پایگاه هوایی سوریه را با موشک هدف گرفت
  • اسرائیل چند سایت پدافند هوایی سوریه را هدف قرار داد
  • اسرائیل به سوریه حمله کرد
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات منطقه ۱۳
  • اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها از گاز اشک‌آور استفاده می کند
  • چرا ایران «نقب» را هدف قرار دارد؟
  • برای صلح و امنیت در منطقه حضور داریم
  • چرا ایران در حمله به سرزمین‌های اشغالی «نقب» را هدف قرار دارد؟ +عکس
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو