Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از دو حادثه مهم آتش سوزی کاخ سلطنتی «ویندزر» که خسارت زیادی به اقامتگاه ملکه انگلیس وارد کرد و سپس جدا شدن پرنس چارلز (ولیعهد انگلیس) از دیانا در سال ۱۹۹۲ میلادی که به همین علت از سوی الیزابت دوم سال وحشتناکی نام گرفت،  بسیاری از صاحبنظران بر این باور هستند که سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) هم می تواند «دومین سال وحشتناک» یا «سال سیاه» برای ملکه انگلیس نام بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژانویه گذشته پرنس فیلیپ همسر ۹۸ ساله ملکه انگلیس در جریان یک تصادف رانندگی در نزدیکی کاخ سلطنتی ساندرینگهام مجروح شد.   هرچند جراحت او جدی نبود اما این حادثه باعث شد که فیلیپ از پلیس به دلیل رانندگی بدون بستن کمربند ایمنی اخطار بگیرد و در نهایت قید گواهینامه رانندگی خود را بزند.

همسر ملکه انگلیس چند سال پیش به دلیل کهولت سن از وظایف سلطنتی کناره گیری کرده بود.

پس از آن رسانه‌ها اعلام کردند که دو نوه ملکه انگلیس یعنی شاهزاده ویلیام و هری اختلاف پیدا کرده‌اند. اما موضع‌گیری رسانه‌ها علیه مگان مارکل همسر شاهزاده هری سبب شد تا این زوج علیه چند روزنامه شکایت کنند.  

با این حال مصاحبه جنجالی شاهزاده اندرو در آبان ماه گذشته که وی اتهام رابطه جنسی با یک دختر نوجوان را رد کرد و گفت؛ بابت دوستی با جفری اپستین، سرمایه‌دار آمریکایی متهم به کودک آزاری متأسف نیست، روزهای سختی را برای خاندان سلطنتی رقم زد.

این مصاحبه که قرار بود به بهبود وجهه پسر ملکه انگلیس کمک کند با انتقادهای زیادی رو شد تا جایی که رسانه‌ها از آن به عنوان فاجعه برای خاندان سلطنتی یاد کردند.

جفری اپستین، سرمایه‌گذار ثروتمند اهل نیویورک که به افراد صاحب قدرت نزدیک بود ششم ژوئیه (۱۵ تیر) برای بار دوم به اتهام گرداندن "یک شبکه وسیع" دختران نوجوان برای سوء استفاده جنسی دستگیر شد.

پای پسر سوم ملکه انگلیس زمانی به این پرونده کشیده شد که ویرجینیا جوفری (رابرتس) که هم‌اکنون ۳۵ سال دارد، گفت؛ وقتی زیر سن قانونی بوده، شاهزاده اندرو وی را مورد آزار جنسی قرار داده است. او یکی از شاکی‌هایی بود که در دادگاهی در نیویورک از اپستین شکایت کرده بود.

ویرجینیا جوفری گفته بود که جفری اپستین او را به عنوان یک "برده جنسی" نگه می‌داشته و درباره شاهزاده اندرو نیز افزوده بود: "او خودش می‌داند چه کار کرده است. "

شاهزاده اندرو ملقب به «دوک یورک» ۲۹ آبان گذشته اعلام کرد که «تا آینده‌ای قابل پیش‌بینی» از وظایف عمومی کناره گیری کرده است.

او با صدور بیانیه ای اعلام کرد: برای من روشن شده که دوستی پیشین من با جفری اپستین برای کار خانواده من و بسیاری از ارگان‌ها و مؤسسات خیریه که افتخار حمایت از آنها را دارم، مزاحمت ایجاد کرده است. بنابر این از ملکه درخواست کردم تا با کناره گیری من از وظایف عمومی موافق کند و او نیز پذیرفت.

این تحولات سبب شد تا او ماه گذشته، به بهانه مراقبت از پدرش پرنس فیلیپ ۹۸ ساله، که به دلیل کهولت سن ۴ شب در بیمارستان بستری بود، از شرکت در بخش عمومی مراسم کریسمس خاندان صرف نظر کند.

شاهزاده اندرو صبح روز میلاد حضرت مسیح (ع) به همراه برادرش «چارلز» برای شرکت در مراسم خصوصی خاندان سلطنتی راهی کاخ ساندرینگهام شد که بلافاصله حضور او توسط دوربین رسانه‌ها شکار و خبرساز شد. پس از آن مشخص شد که او از ادامه شرکت در سایر بخش‌های مراسم صرف‌نظر و محل را ترک کرده است.

در واقع او در بخشی از مراسم تشریفاتی که خاندان سلطنتی مقابل مردم و دوربین رسانه‌ها برای تصویر برداری ظاهر می‌شوند غیبت داشت.

هرچند مقامات سلطنتی انگلیس می گویند که این تصمیم شخصی از سوی پرنس اندرو بوده اما بر اساس رویه، ملکه انگلیس فهرست حضور افراد در مراسم‌های تشریفاتی را مطالعه و تائید می‌کند.

این تحولات سبب شد تا ملکه در پیام کریسمس، سال گذشته را پر فراز و فرود توصیف و روزهای آرام تری را برای سال آینده آرزو کند. اما دیری نپایید که تصمیم شاهزاده هری و همسرش برای کناره‌گیری از وظایف و مهم‌تر از آن القاب سلطنتی بحران دیگری را رقم زد.  

کاخ باکینگهام انگلیس ۲۹ دی‌ماه اعلام کرده که شاهزاده هری و مگان دیگر از عناوین سلطنتی استفاده نمی‌کنند و پولی را هم که بخاطر وظایف سلطنتی‌شان از بودجه عمومی دریافت می‌کردند، دیگر دریافت نخواهند کرد.

به این ترتیب این زوج دیگر رسما نماینده ملکه بریتانیا نخواهند بود.

براساس بیانیه کاخ سلطنتی، دوک و دوشس ساسکس همچنین قصد دارند دو میلیون و چهارصد هزار پوندی را که از محل پول پرداخت کنندگان مالیات صرف بازسازی خانه‌شان در انگلیس کردند را پس بدهند. کاخ سلطنتی گفته که این تصمیم گیری‌ها از بهار سال جاری به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

نظرسنجی‌ها در انگلیس نشان می دهد که خاندان سلطنتی چندان محبوبیتی در میان قشر جوان ندارد.

تحقیقات موسسه افکارسنجی کمرس حاکی است که تنها ۴۸ درصد جوانان بین ۱۸ تا ۳۴ سال معتقدند که نظام سلطنتی برای انگلیس مفید است و ۴۷ درصد دیگر معتقدند که اندازه خاندان سلطنتی بایستی کاهش یابد.  

310 310

کد خبر 1346472

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ملکه الیزابت انگلیس بریتانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغ شاهزاده ماهان، همچنان میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: تغییری در روند خدمات باغ شاهزاده ماهان به مسافران نوروزی ایجاد نشده و در‌های این باغ به روی گردشگران باز است.

او در ادامه در خصوص برنامه تعطیلی باغ شاهزاده ماهان بیان داشت: ۱۳ فروردین همزمان با روز ۲۱ ماه مبارک رمضان و شهادت امام علی (ع) باغ شاهزاده ماهان تعطیل خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سند رسوایی مدعیان حقوق زن، ۳۲ هزار زن و کودک شهید غزه
  • ملکه جنگنده‌ های F-35؛ زنی که صنایع نظامی را متحول کرد(+عکس)
  • ملکه جنگنده‌های F-35؛ زنی که صنایع نظامی را متحول کرد(+عکس)
  • شرح دعای سحر|گسترش سلطنت الهی بر مراتب وجود
  • مردان متولد این ماه مانند پادشاه رفتار می‌کنند!
  • رسوایی جدید متا؛ جاسوسی از اسنپ‌چت و یوتیوب با «پروژه شکارچیان روح»
  • شرح دعای سحر|سلطنت مطلق از آن خداست
  • باغ شاهزاده ماهان، همچنان میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود
  • وجود موریانه های بی صدا در اقتصاد ایران
  • سریال کره‌ای «ملکه اینهیون»؛ وقتی «مادرِ تسو» دونگ‌یی بود!