Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@10:37:07 GMT

خبر نوبخت از پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۲۲۵۲

خبر نوبخت از پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی

خبرمهر، محمدباقر نوبخت در حاشیه یکصد و دهمین اجلاس سراسری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور که امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه ما هر سال ۱۰۰ درصد بودجه سازمان سلامت را پرداخت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در برخی سال‌های گذشته حتی این میزان به ۱۱۰ درصد هم رسیده است.

نوبخت با بیان اینکه اگر دستگاه‌هایی که خدمات بیمه‌ای دریافت می‌کنند، پرداخت‌های خود را به موقع انجام دهند، کمک‌هایی را به آن‌ها خواهیم کرد، افزود: به طور مثال ما به سازمان تامین اجتماعی که در پرداخت بدهی‌های خود دچار مشکل شده بود در یکی دو سال گذشته کمک‌هایی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در یکی دو سال گذشته در پرداخت بدهی‌های خود دچار مشکل شده بود و عدم تادیه بدهی‌ها باعث شد سازمان بیمه سلامت هم به رغم آنکه همه منابع خود را دریافت کرده بود باز هم به منابع نیاز پیدا می‌کرد، بنابرین مجبور شدیم در اقدامی ۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی را از طریق اسناد و اوراق مالی پرداخت کنیم؛ البته به این شرط که آن‌ها ۳ هزار میلیارد تومان از این رقم را در اختیار بیمه سلامت قرار دهند و این کار هم‌اکنون در حال انجام است؛ امیدوارم با پرداخت ۱۰۰ درصدی که از سوی سازمان برنامه و بودجه و خزانه صورت می‌گیرد، تامین اجتماعی بدهی‌های خود به دانشگاه‌های علوم پزشکی را بپردازد.

وی درباره تامین امنیت آزاد راه تهران-شمال و توافق با اداره راه و نیروی انتظامی، گفت: آزاد راه تهران ـ شمال از نظر ایمنی در سطح بالایی قرار دارد و می‌تواند مرگ و میر را در کشور کاهش دهد؛ در همین زمینه ما با اداره راه‌ها و نیروی انتظامی توافق کردیم که اگر آن‌ها بتوانند با اقداماتی منجر به کاهش مرگ‌و میر شوند، ما نیز بودجه آن‌ها را اضافه می‌کنیم.

وزیر بهداشت افزود: در سال آینده برای طرح تحول سلامت حداقل ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته ایم که امیدواریم با مدیریت وزیر بهداشت بتوانیم هم از نظر بالا رفتن سطح بهداشت و درمان و کاهش مرگ و میر خدمات بیشتری را به جامعه ارائه دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین درباره تخصیص بودجه دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم نیز توضیح داد و گفت: تمامی دانشگاه‌های وزارت علوم به صورت صد درصدی تخصیص خواهد یافت و بالاترین تخصیص را برای دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز خواهیم داشت.

منبع: فردا

کلیدواژه: تامین اجتماعی بدهی دولت نوبخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۲۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: این‌که ما در شرایط تورم بالا بخواهیم حقوق و دستمزدها را هم دائم افزایش دهیم و یک روند رفت و برگشتی بین تورم و حقوق وجود داشته باشد، به رفاه مردم کمک نمی‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، داو‌د منظور‌ در سفر به دامغان ‌درباره آخرین وضعیت قانون بودجه 1403 اظهار داشت: با توجه به این‌که امسال برای نخستین بار بودجه 2 مرحله‌ای شده بخش اصلی قانون بودجه که به تبصره‌ها و جداول کلان مرتبط بود 27 اسفند پارسال ابلاغ شد و عملا اجرای قانون بودجه را از ابتدای سال آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه دولت در نخستین روز آغاز به کار مجلس در سال جدید بخش دوم قانون بودجه را به مجلس تحویل داد و مجلس نیز اعلام وصول کرد و کمیسیون‌های مجلس رسیدگی را آغاز کردند، افزود: هفته گذشته هفته پرکاری در کمیسیون‌ها به ویژه کمیسیون تلفیق بود و هفته آینده نیز این روند ادامه دارد. بخش دوم قانون بودجه 1403 که به جداول و توزیع اعتبارات بین دستگاه‌ها مرتبط است، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تا آخر اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود.

منظور درباره افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری تصریح کرد: افتخار همه ما در دولت این است که به بهتر شدن وضعیت معیشت همکاران در دولت و به طور ویژه همه هموطنان کمک کنیم. در ارتباط با حقوق و دستمزد علاوه بر این‌که 20 درصد افزایش در نظر گرفتیم، سایر پرداخت‌ها مانند عائله‌مندی، رفاهیات، پرداخت‌های جانبی و اضافه‌کار نیز رشد خوبی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که امسال بتوانیم با پایین نگه داشتن تورم و کاهش تورم به روند بلندمدت، این امکان را فراهم کنیم که افزایش‌ها در حقوق و دستمزد به رفاه بیشتر برای مردم منجر شود، خاطرنشان کرد:  این‌که ما در شرایط تورم بالا بخواهیم حقوق و دستمزدها را هم دائم افزایش دهیم و یک روند رفت و برگشتی بین تورم و حقوق وجود داشته باشد، به رفاه مردم کمک نمی‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: همانطور که پارسال تلاش کردیم تورم را تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش دهیم، امسال هم تلاش و برنامه دولت این است که بتوانیم کاهش بیشتری در نرخ تورم داشته باشیم و رضایت مردم را بیشتر تامین کنیم.

معاون رییس‌جمهور از تخصیص 230 هزار میلیارد تومان برای پرداخت پاداش پایان‌خدمت بازنشستگان خبر داد و با بیان اینکه پرداخت‌های بازنشستگان پارسال به طور کامل انجام شد و مطالباتی برای این قشر ایجاد نشد، گفت: فقط پاداش پایان خدمت برخی از بازنشستگان مانده که معمولا هم این پاداش در سال بعد از بازنشستگی تامین و پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین
  • برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • جای خالی شیر مدارس در بودجه ۱۴۰۳ !
  • جای خالی شیر مدارس در بودجه ۱۴۰۳!
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳
  • بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد ۲۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است