Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@09:51:18 GMT

فرونشست زمین در زاینده رود

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۲۴۹۱

فرونشست زمین در زاینده رود

خبرگزاری میزان- مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: قطع و وصل مستمر جریان آب زاینده رود باعث فرونشست زمین در این محدوده شده است. تاریخ انتشار: 14:38 - 07 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۰۹۱۵

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، منصور شیشه فروش امروز (دوشنبه هفتم بهمن) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه از مجموع پروژه‌های افتتاحی دهه فجر امسال، ۳۴۱ پروژه مربوط به حوزه مدیریت بحران است، اظهار کرد: این پروژه‌ها در زمینه پیشگیری از سیل، خشکسالی، تامین برق اضطراری، آبخیزداری و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.

وی افزود: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۱۵ میلیارد تومان در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: میانگین بارش‌های استان تاکنون ۵۹ میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد و نسبت به متوسط بلندمدت ۱۲ درصد کاهش داشته است.

شیشه فروش با بیان اینکه امروز ذخیره سد زاینده رود ۳۰۷ میلیون مترمکعب است، افزود: در حال حاضر ورودی سد ۱۲.۶ و خروجی آن ۱۸ مترمکعب بر ثانیه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به جریان آب در زاینده رود، گفت: با پیگیری مدیریت استان برای تامین حقابه زیست محیطی رودخانه و تالاب گاوخونی ۲۰ میلیون مترمکعب آب رها شد.

وی با تاکید بر اینکه قطع و وصل مستمر جریان آب در رودخانه باعث فرونشست زمین در این محدوده و گرفتاریی‌هایی شده است، اظهار کرد: ۱۶ کانون گردو غبار در استان شناسایی شده که با خشک شدن زاینده رود و اراضی کشاورزی مسیر رودخانه، یکی از کانون‌های گرد و غبار محور رودخانه است و شهر اصفهان با شرایط جغرافیایی ویژه آن نمی‌تواند این کانون خشک را در مرکز خود داشته باشد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: جریان رودخانه موجب تقویت سفره‌های زیرزمینی آب می‌شود.

شیشه فروش با بیان اینکه مطابق پیش بینی‌های هواشناسی، بهمن امسال نسبت به میانگین بلندمدت سردتر است، افزود: این شرایط به دلیل تغییرات اقلیمی جهان و کشور است.

وی با اشاره به سیل امسال در فروردین و دی ماه، اظهار کرد: به طور معمول بارش‌های حدی به گونه‌ای است که بعد از یک دوره طولانی خشکسالی اتفاق می‌افتد. به همین منظور به اعضای مدیریت بحران استان برای مقابله با سیل احتمالی در فروردین ۱۳۹۹ آماده باش داده ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به سرمای هوا و محدودیت تامین گاز به خصوص برای شهر‌های شمالی، تاکید کرد: به همین منظور بر صرفه جویی در مصرف گاز تاکید شده تا سایر استان‌های کشور از این نعمت بهره‌مند باشند.

وی با بیان اینکه برای جبران کمبود گاز پیش بینی شد تا نیروگاه‌ها میزان مصرف گاز خود را کاهش دهند، توضیح داد: در جلسه مدیریت بحران استان مقرر شد با توجه به اینکه در اصفهان شاهد پایداری هوا هستیم و شرایط آلاینده‌های این شهر با دیگر کلانشهر‌ها به دلیل نزدیکی به صنایع بزرگ و شهرک‌های صنعتی متفاوت است و در طول سال با وزش پایین باد مواجه است، ناچار به اتخاذ اقدامات متفاوت هستیم.

شیشه فروش تاکید کرد: در این شرایط گاز به طور کامل برای نیروگاه‌ها تامین شد و اجازه نداده ایم، هیچ نیروگاهی از سوخت مازوت استفاده کند و اعلام کردیم با صرفه جویی در مصرف برق، گاز نیروگاه‌ها تامین شود.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد مصرف گاز در زمستان‌ها مربوط به بخش خانگی است، گفت: کم کردن یک درجه‌ای دمای هوا در منزل موجب صرفه جویی ۶ درصدی مصرف گاز و سه میلیون مترمکعبی جهت تامین گاز نیروگاه‌ها می‌شود و به همین منظور دستورالعمل اجرایی آن به دستگاه‌ها و ادارات مختلف ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: مهمانان زمستانی زاینده رود +تصاویر

وی با بیان اینکه مطابق پیش بینی هواشناسی تا روز چهارشنبه شرایط انباشت آلاینده‌ها در اصفهان باقی خواهد ماند، تصریح کرد: در شرایط کنونی هیچ یک از صنایع استان از مازوت استفاده نمی‌کنند و محدودیت فعالیت برخی صنایع و کوره‌های آجرپزی شرق اصفهان ابلاغ شده است.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زاینده رود زاینده رود فرونشست زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۲۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟

 نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است.

به گزارش ایلنا، عباس مقتدایی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: نامه ای را در معرض دید همکاران، افکار عمومی، رسانه ها قرار می دهم که ده ها نفر از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور خواستند با توجه به اینکه اصفهان جایگاه ویژه ای در حوزه گردشگری، فرهنگ، هنر، صنعت، علم و کشاورزی دارد به این خطه رسیدگی ویژه ای شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: آقای رئیس جلسه! الان هم کشاورزان اصفهان حرف هایی دارند که بعضا شنیده نشده و مورد بی مهری قرار گرفته اند. البته موضوع آب اصفهان هم که باید در کانون توجه قرار می گرفت قرار نگرفته است.

وی افزود: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است و این سوال وجود دارد که آقای وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرونشست اصفهان ۴۰ برابر نرخ جهانی فرونشست زمین در ایران ۹۰ برابر میانگین کشور‌های توسعه یافته

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین در جاده مزرعه عرب به حسن آباد بر اثر بارش‌های سیلابی+ فیلم
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت ایران
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور
  • نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • بحران فرونشست در اصفهان/ استانداری: در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد حادثه و در سال جاری تا کنون ۱۲ حادثه داشته ایم
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)