Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@09:13:02 GMT

دلیل سرفه‌های شبانه چیست؟ + درمان سرفه

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۲۵۵۸

دلیل سرفه‌های شبانه چیست؟ + درمان سرفه

ممکن است تصور کنید سرفه‌های ناشی از یک سرماخوردگی ظرف یک هفته برطرف می‌شوند. اما سرفه‌های معمولی – سرفه‌هایی که ناشی از بیماری‌های جدی‌تر نیستند – حدود ۱۸ روز تداوم خواهند داشت.


علت اکثر سرفه‌ها ویروس‌ها می‌باشند؛ بنابراین آنتی بیوتیک‌ها برای درمان سرفه‌ها کمکی نمی‌کنند، بلکه برای درمان بیماری‌های باکتریایی استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
روش‌های درمانی دیگری می‌توانند به کمتر شدن سرفه‌ها کمک کنند و به شما احساس بهتری بدهند. اما به هرحال هیچ درمانی نمی‌تواند این سرفه‌ها را به طور کامل درمان کند.

برای اینکه میزان سرفه‌های شما قبل از خواب کاهش یابد، می‌توانید از قرص‌های سرفه یا آب نبات‌های سفت استفاده کنید. مکیدن هر یک از این‌ها میزان سرفه‌ها را کاهش می‌دهد. مکیدن آب نبات سفت باعث کاهش غلغلک و خارش پشت گلو می‌شود.

اگر از عسل یا قرص ضد سرفه استفاده کنید، میزان سرفه‌های شبانه کمتر شده و شب بهتر خواهید خوابید. بزرگسالان می‌توانند ۲ قاشق چایخوری عسل قبل از خواب بخورند. عسل برای نوزادان کمتر از ۱ سال توصیه نمی‌شود.

تصور می‌شود برای کاهش میزان سرفه‌ها می‌توان از ترکیب چند دارو استفاده کرد، اما این روش درست نیست. این محصولات بیشتر از یک دارو در خود دارند که خطر بروز عوارض جانبی را افزایش می‌دهد. کودکان زیر ۴ سال نباید هیچ داروی سرماخوردگی مصرف کنند. اگر کودک شما بین ۴ تا ۶ سال است، حتما به پزشک مشورت کنید.

اکثر اوقات سرفه‌ها به خودی خود برطرف می‌شوند، اما اگر سرفه‌های شما با خلط غلیظ یا صدای خس خس همراه است، حتما به پزشک مراجعه کنید. خس خس همرا با نفس کشیدن ممکن است نشانه برونشیت، آسم یا مشکل تنفسی دیگری باشد که حتما باید به پزشک مراجعه شود.

اگر مشکل تنفسی دارید یا سرفه هایتان با خون همراه است، حتما به پزشک مراجعه کنید. اگر نوزاد شما نیز سرفه‌های سنگین می‌کند که باعث نگرانی شما شده، به پزشک مراجعه کنید.

استفاده از دستگاه بخور با بوی اکالیپتوس سرفه را کاهش می‌دهد. بخار را در ناحیه قفسه سینه و گردن خود انتشار دهید. از این روش برای کودکان زیر ۲ سال استفاده نکنید.

قرص سرفه

در بزرگسالان اگر سرفه بیشتر از ۸ هفته طول بکشد، حتما به پزشک مراجعه کنید. اکثر اوقات سرفه‌ها به خودی خود برطرف می‌شوند. اما اگر علائم دیگری مانند افزایش وزن، تنگی نفس، سرفه همراه با خون را مشاهده کردید، هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.

تصور می‌شود زرد یا سبز بودن مخاط همراه سرفه به معنای عفونت سینوسی است، اما در حقیقت بخش طبیعی سرماخوردگی محسوب می‌شود. این نوع مخاط غلیظ‌تر و سخت‌تر از آن است که به سینوس‌ها مربوط باشد و ممکن است بر روی صورت خود احساس فشار داشته باشید. در عین حال این مسئله نیز نشان دهنده عفونت سینوسی نیست و نیازی به آنتی بیوتیک نمی‌باشد. اگر این مشکل بیش از ۱۰ روز طول کشید، به پزشک مراجعه کنید.

سوزش سر دل نیز باعث سرفه‌های طولانی هم در بزرگسالان و هم در کودکان می‌شود. اسیدی که از معده به سمت بالا می‌آید، عصب‌ها را تحریک کرده و منجر به سرفه می‌شود. از نوشیدن الکل اجتناب کنید، ۲ تا ۳ ساعت قبل از خواب چیزی نخورید و سعی کنید سرتان در هنگام خواب کمی بالا بدنتان قرار گیرد.

اگر در زمان خواب سرتان کمی بالاتر از بدنتان قرار داشته باشد، مخاط به پشت گلو راه پیدا نمی‌کند و همچنین اسید از معده به سمت بالا حرکت نمی‌کند و میزان سرفه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

هوای خشک گلو را تحریک می‌کند. مرطوب کننده هوا و مرطوب کردن مسیرهوایی نفس کشیدن را راحت‌تر می‌کند. اما از رطوبت بیش از اندازه هوا نیز اجتناب کنید. میزان رطوبت هوا بهتر است بین ۴۰ تا ۵۰ درصد. رطوبت زیاد تاثیر معکوس بر روی گلو دارد. دستگاه بخارساز خود را به طور مرتب تمیز کنید.

آنتی هیستامین گاهی میزان مخاط گلو را کاهش می‌دهد و راه هوایی را گشادتر می‌کند. این دارو توده‌های گلو را از بین می‌برد و تنفس را آسان می‌کند. به همین دلیل معمولا در بین دارو‌های سرماخوردگی و سرفه آنتی هیستامین را مشاهده می‌کنید. دارو‌هایی که برای شب ساخته می‌شوند، معمولا خواب آور هستند و به این ترتیب تاثیر بهتری خواهند داشت.

به یاد داشته باشید که داروی آنتی هیستامین به درمان سرفه‌های ناشی از سیگار کشیدن، آمفیزم، پنومونی، آسم و برونشیت مزمن کمکی نمی‌کند.

بسیاری معتقدند که نوشیدن شیر باعث تولید مخاط بیشتر می‌شود، اما شواهدی برای اثبات این ادعا وجود ندارد. با این حال بسیاری از متخصصان معتقدند که نوشیدنی‌های غلیظ گلو را می‌پوشانند و مخاط را غلیظ‌تر می‌کنند. نوشیدن چای سبز گزینه خوبی محسوب می‌شود. این نوشیدنی مدت‌ها برای تسکین گلو درد استفاده شده است. به علاوه تحقیقات نشان داده اند که چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است و به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند.

سعی کنید مخاط موجود در گلو را از طریق دهان خارج کنید، اما بلعیدن آن‌ها نیز مشکلی به وجود نمی‌آورد. این مخاط در حقیقت نوعی پروتئین است که در معده هضم خواهد شد و هرگز به بالا برنخواهد گشت.         منبع:سیمرغ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرفه ریه آسم آسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۲۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی از ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۴۸ هزار نفر زائر به استان و مشهد خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ مجموعا ۷ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۱۹۷ نفر به استان خراسان رضوی و مشهد سفر کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۲۲۹ هزار و ۸۸ نفر از طریق فرودگاه، ۴۱۳ هزار و ۳۰۸ نفر از طریق راه‌آهن، ۵۶۱ هزار و ۵۷۷ نفر از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای و ۶ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۲۲۴ نفر از طریق حمل‌ونقل شخصی در این ایام به استان و مشهد الرضا(ع) مشرف شده‌اند.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه در خراسان رضوی پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری انجام شده است، گفت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی، موقت و اضطراری طی شبانه روز منتهی به عصر هفتم فروردین در استان ۵۲ درصد و در مشهد ۵۵ درصد بوده است.

وی با اشاره به جزئیات اقامت در بخش‌های مختلف اظهار کرد: ضریب اشغال در واحدهای اقامتی رسمی استان طی شبانه روز گذشته ۶۶ درصد، واحدهای موقت ۷۵ درصد و اضطراری ۴۸ درصد بوده است.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با بیان اینکه آمار فوق نشان می‌دهد در استان و مشهد هنوز ظرفیت برای پذیرش زائر و مسافر وجود دارد، تصریح کرد: قرارگاه عملیاتی خدمات سفر زائران استان به صورت شبانه‌روز فعال است تا میزبانی شایسته برای زائران و مسافران باشد.

براساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، وی یادآور شد: زائران قبل از عزیمت به مشهد، محل اقامت خود را رزرو کنند، در همین راستا تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد برای هدایت، راهنمایی و دریافت شکایت زائران و مسافران پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم هوای سرد در خراسان رضوی
  • یکی از عوامل تیراندازی شبانه در پارک بهبهان دستگیر شد
  • توصیه‌های هواشناسی برای کشاورزی یزدی
  • تلاش شبانه روزی نیروهای شرکت برق برای پایداری شبکه
  • شرایط جوی زنجان ناپایدار می‌شود
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی
  • کادر درمان، خادمانی که لبخند را به مردم عیدی می‌دهند
  • پیش بینی افزایش دمای هوای خوزستان
  • راه‌اندازی قطارهای جدید «شب بخیر» در اروپا