Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خرید تضمینی گوشت قرمز و مرغ باید با قیمت توافق شده با وزارت جهاد کشاورزی و تشکل‌ها به گونه‌ای که تولیدکننده متضرر نشوند، برای کنترل بازار در ایام پایانی سال انجام شود. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «رضا رحمانی» در جلسه ستاد تنظیم بازار افزود: قیمت تمام‌شده گوشت قرمز و مرغ بایدبه مرور زمان کنترل شده و کاهش یابد که این روند با در نظر گرفته شدن شرایط و وضعیت دامداران و مرغداران کشور انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: مشکلی در تامین ارز وجود ندارد، اما باید تدبیری اتخاذ شود که این روند چندین سال تداوم یابد.

ضرورت اطلاع رسانی درست و به موقع اقدامات

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست ضمن تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی به‌موقع عملکرد‌ها و اقدامات گفت: خبر‌ها از جنبه روانی بر جامعه تاثیرگذارند و با توجه به اینکه جنگ امروز نیز جنگ روانی است، اطلاع‌رسانی درست و به موقع حائز اهمیت دارد.

وی گفت: انجام اقدام‌های متناسب با شرایط و وضعیت موجود برای تنظیم بازار ضروری است و مجموعه اقداماتی مانند فروش با تخفیف ویژه که با ایجاد بازار رقابتی سبب پایین آمدن قیمت‌ها می‌شود، به‌ویژه در ایام پایانی سال برای تنظیم بازار مثمر ثمر است.

رحمانی تاکید کرد: دستگاه‌های مرتبط باید با هم هماهنگ عمل کنندو استانداران کارگروه‌های استانی تنظیم بازار را در استان‌های خود تشکیل دهند تا بتوانند وضعیت و شرایط خاص بازار استان خود را مورد بررسی و پیگیری قراردهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رحمانی وزیر صنعت ستاد تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا ۳۵ واحد پرواربندی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه گوشت قرمز در کنار گوشت مرغ مهمترین منابع تأمین کننده پروتئین حیوانی مورد نیاز بدن انسان است گفت: به طور کلی در کشور سالیانه حدود یک میلیون تن گوشت قرمز تولید می‌شود
 سعید اسدالهی گفت: در سال گذشته بیش از ۳۲ هزار تن گوشت قرمز در استان لرستان تولید شد که حدود ۹ هزار تن از این محصول به استان‌های دیگر چه به صورت لاشه و چه به صورت دام زنده صادر شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان به خشکسالی‌های سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ و حذف دا م‌های مولد توسط دامداران اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت تولید گوشت قرمز معاونت بهبود تولیدات دامی دو برنامه کمی و کیفی را برای حیای دام‌های مولد و در نتیجه تولید گوشت قرمز و شیر خام را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به برنامه‌های کمی و کیفی در راستای افزایش تولید گوشت قرمز در استان، گفت: در برنامه‌ریزی کمی فعال سازی واحد‌های راکد، نیمه فعال و در حال ساخت از مهمترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است که حاصل آن فعال سازی ۳۵ واحد پرواربندی به ظرفیت حدود ۱۰ هزار راس در چند ماهه اخیر بوده است.
 اسدالهی گفت: در بحث کیفی نیز دو برنامه اساسی با اخذ اعتبارات ریالی لازم از تهران در سال ۱۴۰۳ در دست برنامه ریزی است.
 وی با اشاره به اینکه توزیع رایگان اسپرم گاو‌های دو منظوره با تأکید بر تولید گوشت قرمز یکی از برنامه‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی است، افزود: در مرحله اول ۳۰۰۰ دز و در مرحله دوم ۲۰۰۰ دز بین تلقیح گیران گاو‌ها به صورت رایگان برای استفاده در دامداری‌های روستایی توزیع شده و در مرحله سوم نیز ۵۰۰۰ دز توزیع می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در زیر بخش دام سبک برای بهره‌گیری از توان تولیدی گوسفندانی که در داخل فصل آبستن نمی‌شوند و عملا به صورت خشک در گله باقی می‌مانند بحث اجرای عملیات همزمان‌سازی فحلی گوسفندان در خارج فصل به عنوان یک راهبر امید بخش برای افزایش بره‌گیری از دام‌های سبک قسر در رفته و همچنین بهبود کارایی گله داری در دستور کار قرارگرفته است. 
اسدالهی بیان کرد: بر این اساس امسال در سطح ۲۰ هزار رأس از گوسفندان استان کار همزمان‌سازی فحلی برای اهداف ذکر شده برنامه‌ریزی شده‌است.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با برنامه‌های گسترده‌ای که مطرح شد یک جهش اساسی در سالی که بنا به منویات رهبر به سال جهش تولید با کمک مردم نام‌گذاری شده است بتوانیم یک جهش اساسی در تولید گوشت قرمز داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی دام در لرستان
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی در لرستان
  • قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳
  • توزیع بیش از ۶۰۰ تن کالای اساسی تنظیم بازار در شهرستان کازرون طی سالی که گذشت
  • جدیدترین قیمت شکر و برنج خارجی در بازار | برنج هندی و پاکستانی کیلویی چند شد؟
  • فعالیت مراکز خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی از نیمه اردیبهشت در گلستان
  • ضرورت اطلاع رسانی وضعیت زمین‌هایی تفکیک شده ی غیرقانونی
  • آماده‌باش دستگاه‌ها در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان یزد
  • فصل خرید تضمینی گندم بهترین فرصت برای تحقق شعار سال است