Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@05:21:24 GMT

داده‌های شبکه برق کشور با محصول بومی پردازش می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۲۵۹۳

داده‌های شبکه برق کشور با محصول بومی پردازش می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی  و فناوری ریاست جمهوری، جمع‌ آوری و پردازش اطلاعات یکی از ارکان توسعه و بهینه سازی سیستم‌ها، خطوط انتقال نیرو، توزیع و مصرف برق، گاز و آب است.

یک شرکت دانش‌بنیان توانسته با به‌کارگیری توان و دانش بومی دستگاه‌های اندازه‌گیری و ثبت اطلاعات جریان الکتریکی را طراحی و تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی موسوی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره فعالیت این شرکت گفت: سیستم‌های جمع آوری اطلاعات شبکه برق این شرکت در مدل‌های مختلف با قابلیت‌های متفاوت در طول سال‌های گذشته در بسیاری از نقاط کشور نصب شده است.

این فعال فناور درباره دستگاه‌ »Power Analyzer مدل W۱۰۲۰» گفت:W۱۰۲۰  یک پاورآنالایزر پرقدرت است که توانایی اندازه گیری و ثبت پارامترهای الکتریکی کلید اصلی(Circuit Breaker)  و۴ فیدر(Feeder)  متصل را دارد که همراه با ماژول‌های  W۱۰۲۴امکان توسعه تا ۱۶ فیدر فراهم می شود. علاوه بر پارامترهای ولتاژ، جریان، جریان نول، ضریب قدرت، توان‌های اکتیو، راکتیو و ظاهری برای کلید اصلی و همه فیدرها، هارمونیک‌های ۲  تا ۱۶ ام ولتاژ و جریان، جریان نول و  THDولتاژ و جریان برای کلید اصلی اندازه گیری و ثبت می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین علاوه بر ثبت دمای محیط، ثبت دمای ترانس برای نظارت بر تاثیر بارهای هارمونیکی از امکانات این سیستم است. تمامی رکوردها در حافظه داخلی ذخیره شده و به سامانه اینترنتی نگهداری اطلاعات منتقل می‌شوند. با استفاده از پارامترهای اندازه گیری شده و به کمک سامانه ارسال و ثبت اطلاعات از طریق شبکه دیتای اپراتورهای همراه، امکان بارگیری آنلاین پست و مانیتورینگ داده‌ها برای محاسبات کاهش تلفات، بالانس بار، پروفایل بار، خازن گذاری و ... مهیا می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان بیان کرد: در دسته Power Analyzer، مدل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شود که هر کدام عملکرد و کاربرد خاص خود را دارد.

وی به دیگر محصول تولید شده این شرکت به نام FTU اشاره کرد و گفت: مدلW۶۰۱   یک سیستم میکروکامپیوتری کنترل کلید است که عملکرد sectionlizer را دارد و می‌تواند به کلیدهای اتومات هوایی در شبکه ولتاژ وصل شود.

این فعال فناور اضافه کرد: این دستگاه با استفاده از سنسورهای نصب شده در کلید، ضمن اندازه گیری پارامترهای ولتاژ و جریان و پارامترهای الکتریکی، می‌تواند عملکردهای مختلف مانند نشان دهنده خطا و sectionlizer  اتومات را پشتیبانی کند.

موسوی افزود: W۶۰۱  شامل یک سیستم اضافی برای تغذیه در مواقع قطع برق برای عملکرد کلید، سیستم، مودم و دستگاه های اضافی است. همچنین دارای یک پنل برای تنظیمات دستگاه، نمایش مقادیر و وضعیت‌ها و صفحه کلید و ماژول ارتباط با مرکز است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان  درباره صادرات محصولات این شرکت نیز گفت: از سال ۹۲ تا سال ۹۵ صادرات صورت می‌گرفت که بعد از آن زمان به دلیل شرایط اتفاق افتاده صادرات شرکت نیز متوقف شد. نمونه مشابه محصولات این شرکت با تغییرات در برخی پارامترها از دیگر کشورهای دیگر وارد می‌شود که عموما ساخت کشورهای اروپایی است.

کد خبر 4836649 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان برق فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی نوآوری شرکت دانش بنیان گوگل ماهواره امنیت سایبری فناوری فضایی موبایل شرکت هواوی فیس بوک امنیت اطلاعات ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۲۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار زیادی از تجهیزات صنایع نفت و گاز در ۱۴۰۲ بومی‌سازی شد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: شمار زیادی از تجهیزات صنایع نفتی، پالایشی و پتروپالایشی در مسیر همکاری مؤثر وزارت نفت و شرکت‌های دانش‌بنیان همسو با برنامه تولید بار اول بومی‌سازی شدند.

حسین حسین‌زاده با تأکید بر لزوم توجه به موضوع تولید در بخش‌های مختلف صنعت کشور به خبرنگار شانا گفت: حمایت از فعالان عرصه بومی‌سازی و تولید کالاهای بار اول از گام‌های مهم در مسیر توجه به ساخت داخل و صرفه‌جویی ارزی است که حتی می‌توانیم در حوزه صادرات خدمات فنی و فناوری هم پیشگام باشیم.

وی افزود: اکنون شاهد همکاری سازنده وزارت نفت و شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه بومی‌سازی خش شمار زیادی از تجهیزات صنایع نفتی، پالایشی و پتروپالایشی همسو با برنامه راهبردی تولید بار اول، هستیم، در حوزه پالایشگاهی و فرآوری نفت و برداشت از مخازن نفتی شرکت‌های توانمندی پای کار آمده‌اند و قراردادهای مؤثری امضا شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: با بومی‌سازی و تولید بار اول تجهیزات پالایشی حتی توانستیم پا را فراتر از عرصه‌های داخلی بگذاریم و به حوزه پالایشگاه‌های فراسرزمینی ورود کنیم که این جای قدردانی از وزارت نفت دارد.

دیگر خبرها

  • مدل‌های هوش‌ مصنوعی با هم ارتباط برقرار می‌کنند و به یکدیگر آموزش می‌دهند
  • ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل توزیع شد
  • بهترین مینی سریال های شبکه HBO که حتما باید ببینید
  • «با بابام» در شبکه پویا تماشایی می‌شود/ رونمایی از تیزر جدید
  • توزیع ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل بین پرورش دهندگان بومی در قاینات
  • آغاز پخش «با بابام» از ۹ فروردین در شبکه پویا
  • شمار زیادی از تجهیزات صنایع نفت و گاز در ۱۴۰۲ بومی‌سازی شد
  • طراحی و تولید اسپری‌های بینی در حجم های متفاوت برای اولین بار در کشور
  • ◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری
  • کنترل کیفیت محصولات خط تولید با سامانه هوش مصنوعی