Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@11:05:03 GMT

کلوت‌های شهداد؛ حیات خلوت تورهای غیرمجاز

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۲۶۱۳

کلوت‌های شهداد؛ حیات خلوت تورهای غیرمجاز

عدم نظارت کافی بر عملکرد تورهای گردشگری و مناطق تفریحی و پر تردد برون شهری موجب شده تا مناطق گردشگری به حیات خلوت تورهای غیرمجاز تبدیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، عدم رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی از سوی برخی گردشگران مناطق توریستی کرمان، که عمدتاً به وسیله تورهای گردشگری عازم این مناطق می‌شوند لذت بهره مندی از طبیعت به کام دیگر مسافرین و میهمانان طبیعت که به صورت خانوادگی و به منظور طبیعت گردی و برخورداری از تفریحات سالم به این نقاط سفر می‌کنند، تلخ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم نظارت کافی بر عملکرد تورهای گردشگری و مناطق تفریحی و پر تردد برون شهری موجب شده تا آژانس‌های مسافرتی که تعدادی از آنان حتی فاقد مجوزهای لازم از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هستند، بدون رعایت قوانین و مقررات و به قصد سودجویی به برگزاری تورهای مسافرتی و جابه‌جایی افرادی اقدام کنند که غالباً به صورت گروه های مختلط و مجرد به مناطق توریستی اعزام می شوند.

موسیقی، رقص و استفاده از آلات قمار در کنار بازی ها و سرگرمی های خارج از عرف بدون در نظر گرفتن حدود شرعی رابطه زن و مرد و رفتارهای هنجارشکنانه‌ای از این دست بعضا به صحنه‌هایی عادی تبدیل شده به طوری که اگر احیاناً فرد یا افرادی که به اصول اخلاقی و ارزش‌های مذهبی پایبند هستند، ندانسته و به طور اتفاقی با این گروه‌ها همسفر شوند، به جای آرامش گرفتن از طبیعت چیزی جز آزردگی روح به دست نخواهند آورد.

انتقاد از تبلیغ تورهای گردشگری غیرمجاز در فضای مجازی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در این رابطه به خبرنگار راه آرمان با بیان اینکه صنعت گردشگری در ارتقاء نشاط اجتماعی نقش موثری دارد، افزود: در حال حاضر 143 دفتر خدمات مسافرتی در سطح استان کرمان در جهت اجرای تورهای داخلی و خارجی فعالیت می کنند.

وی با انتقاد از فعالیت برخی از افراد در فضای مجازی در زمینه فروش و تبلیغ تورهای گردشگری غیرمجاز، گفت: این تورها به دلیل عدم رعایت استانداردهای مصوب گردشگری سبب تضییع حقوق مسافران و خانواده‌ها در طول سفر می شوند.

فعالیت تورگردانی بدون درخواست دفاتر خدمات مسافرتی غیرقانونی است

فعالی با تاکید براینکه مجوز برگزاری هرگونه تور صرفا به دفاتر خدمات مسافرتی داده می شود، خاطرنشان کرد: بنابراین هرگونه فعالیت تورگردانی توسط راهنمایان گردشگری(بدون درخواست یک دفتر خدمات مسافرتی و مجوز سازمان میراث فرهنگی)  تخلف محسوب می شود  و در صورت اطلاع و یا مشاهده، ضمن معرفی فرد یا افراد خاطی به مراجع قضایی، اقدام به ابطال کارت فعالیت این قبیل افراد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه تنها نظارت بر تورهای مسافرتی و اماکن تفریحی به عهده میراث نیست، تصریح کرد: در صورت هر گونه تخلف از سوی دفاتر و آژانس های مسافرتی و گردشگری موارد در دو نوبت به صورت تذکر لسانی انجام و سپس مجوز آن دفاتر باطل خواهد شد.

فعالی خاطرنشان کرد: امید که دستگاه های امنیتی و انتظامی نیز در این امر مشارکت داشته باشند.

ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر با تورهای مسافرتی خاطی برخورد می کند

سردار محمد مطهری رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر نیز بیان کرد: این ستاد نیز به نوبه خود می تواند در این امر دخیل باشد زیرا ممکن است شئونات اسلامی و انقلابی زیر سوال برود.

وی تصریح کرد: به محض ملاحظه چنین صحنه هایی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر ورود کرده سپس به آژانس و تور مسافرتی مربوطه تذکر داده و سپس با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

برقراری امنیت مهمتر از رعایت شئونات

حجت امامعلی نژاد رئیس اداره اطلاع رسانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز بیان کرد: از سه کانال پلیس اطلاعات با اخذ مجوز قانونی از دستگاه قضایی و دستور به پلیس امنیت می توان به این مسائل ورود کرده و از تیم ها و لیدرهای گردشگری خواسته شود تا به شئونات اسلامی پای بند باشند.

امامعلی نژاد خاطرنشان کرد: در ابتدا باید خود سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بر تمامی دفاتر گردشگری نظارت داشته باشد و به دفاتری مجوز دهد که سوسابقه‌ای نداشته باشند.

رئیس اداره اطلاع رسانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان تصریح کرد: باید به صورت غیرعلنی اقدام کرد و اینکه ضربتی عمل کنند نتیجه معکوس خواهد داشت که تاکنون هم نتیجه ای در بر نداشته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در حکم محمد افروغ، سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) که به امضای مصطفی ده‌پهلوان رسیده، آمده است: نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی و به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) منصوب می‌شوید.

توفیق روزافزون شما را در انجام مسئولیت‌های محوله به خصوص در راستای تحقق شرح وظایف مصوب با همفکری و تعامل با اعضای گروه، همکاران و همچنین تشریک مساعی با معاونت‌ها و پژوهشکده‌ها، از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

طی مراسمی که با حضور رئیس و معاونان پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری همراه بود از خدمات شایسته طیبه عزت‌اللهی‌نژاد، مدیر پیشین گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) پژوهشگاه قدردانی شد.

کد خبر 6086086 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • بارندگی های شدید چه بر سر شهر زرند آورد؟+ فیلم
  • بارندگی سیل‌آسا چه بر سر شهر زرند آورد؟
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • تورهای غیرمجاز آفت مسافرت و گردشگری
  • قیمت تور اروپا با دلار و یورو امروز چند؟
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی