Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، از تقویت مراقبت ها در پایانه مرزی میرجاه برای پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد و گفت: با توجه به مشاهده موردی از ابتلاء به این ویروس در کشور پاکستان، تقویت نظام مراقبت سندرمیک بیماریها در پایانه مرزی میرجاه برای پیشگیری از ویروس کرونا صورت گرفته است و همکاران ما بررسی های لازم را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز درمان اختصاصی و قطعی برای این ویروس کشف نشده و درمان‌های فعلی برای کاهش علائم و عوارض بیماری انجام می‌شود.

علائم این بیماری هم غیر اختصاصی بوده و شبیه به علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزاست و مراجعه به موقع افراد مشکوک به پزشک یکی از اقدمات کمک کننده در جهت تشخیص زودهنگام، درمان موفق و پیشگیری از شیوع گسترده این بیماری در جامعه است.

شستشوی مرتب دست‌ها و رعایت بهداشت تنفسی مهمترین توصیه‌ای است که می‌توان به همه افراد جامعه برای پیشگیری از وقوع این بیماری و سایر بیماری‌های تنفسی ارائه داد.

افرادی که دچار علائم تنفسی هستند هنگام سرفه و عطسه، دهان و بینی خود را بپوشانند و دستمالی که استفاده می‌کنند داخل کیسه پلاستیکی قرار داده و داخل سطل زباله قرار دهند، این افراد از تماس با سایر افراد و از حضور در اماکن عمومی خوداری کنند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۳۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس

به گزارش همشهری آنلاین اخباری مبنی بر بیماری ترانه علیدوستی در روزهای گذشته منتشر شده که موجب نگرانی جامعه سینمایی و مخاطبان شده است. بطور معمول در این مواقع واکنش‌های احساسی و معمولا تلخی منتشر می‌شود که عمده آنها هم تحت تاثیر فضای مجازی و تحلیل‌ها و تفاسیر منابع نامعتبری است که اطلاع‌رسانی دقیق در دستور کار آنها نیست.

بیشتر بخوانید:

اولین تصویر از ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان | چهره نگران حمید علیدوستی بر بالین دخترش | عکس

خبر شوکه کننده درباره ترانه علیدوستی | مادر: برایش دعا کنید

ترانه علیدوستی از مدتی پیش دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی داروها است.

این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که «سیستم ایمنی» واکنش بیش از حدی به برخی داروها نشان می‌دهد. در نتیجه این امر باعث ایجاد علائم متعددی مانند تب، ناهنجاری‌های خونی و التهاب اعضاء در سراسر بدن می‌شود.

بر اساس این گزارش خوشبختانه ترانه علیدوستی به موقع متوجه وجود این سندروم شده و درمان‌ها و مراقبت‌های لازم را از ماه‌ها قبل در سکوت انجام داده و پس از پی گرفتن چندین روش درمانی و دارویی، در نهایت توانسته این سندرم را کنترل کند و به شرایط نرمال نزدیک شود و این درمان‌ها به صورت دوره‌ای و برای رسیدن به سلامتی کامل ادامه دارد.

ضمن اینکه حضور چند روزه این بازیگر در بیمارستان کسری تهران که موجب نگرانی‌ها هم شده بود، در ادامه همین مراقبت‌ها بوده که البته به دلیل کاهش اکسیژن خون چند روزی به طول انجامیده و ترانه علیدوستی در حال حاضر شرایط خوبی دارد.

منبع: سینما اعتماد

کد خبر 846427 برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران چهره‌های مشهور بیماری - بیمارستان ترانه علیدوستی

دیگر خبرها

  • جزییات تازه از اسم بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده است
  • جزئیات بیماری ترانه علیدوستی؛ ابتلا به یک سندروم خاص؟!
  • نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟/ جزئیات
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / آخرین وضعیت درمان
  • اختلال اضطراب اجتماعی چیست و چگونه درمان می‌شود؟
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • از کجا بفهمیم غلظت خون داریم؟ | علائم غلظت خون را بشناسید