Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@11:38:55 GMT

ارسال فشرده تصاویر با کیفیت بالا ممکن شد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۳۳۸۸

ارسال فشرده تصاویر با کیفیت بالا ممکن شد

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از  مشکلات پیش‌ روی تولیدات تصویری با کیفیت بالا، حجم بالای آن و در نتیجه استفاده بالای پهنای باند است که این نخستین چالش در فرآیند توزیع این قبیل محصولات است.

محمدکاظم نجفی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «نوآوران ارتباطات امید» درباره خصوصیات و ویژگی‌های محصول «فشرده ساز حرفه‌ای spark» این شرکت گفت: با استفاده از این فشرده‌ساز، بالاترین کیفیت ارسال تصویر را در کنار کم‌ترین پهنای باند خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته نجفی، پشتیبانی کامل از استانداردهای کدگذاری تصویر و استانداردهای متنوعی برای کدگذاری صدا به کاربر امکان فشرده سازی تصویر با کیفیت مختلف ۴k را می‌دهد.

این فعال فناور اظهار داشت: فشرده ساز SPARK از ورودی تصویر با وضوح ۱۰۸۰p ۶۰FPS را افزون بر استاندارد مخابره تصاویر DVB پشتیبانی کرده تا امکان ارسال خروجی با بهترین کیفیت از طریق تمامی بسترهای ارتباطی کاربردی از جمله ماهواره  (DVB-S/S۲)، تلویزیون دیجیتال(DVB-T/T۲)، شبکه‌های داخل استودیو(DVB-ASI)  و شبکه جهانی وب (IP) فراهم شود.

وی بیان کرد: فشرده‌ساز SPARK دارای ورودی تصویر ۳G-SDI و ورودی صدای داخلی (Embedded) تا ۱۶ کانال بوده و دو خروجی IP و ASI به صورت پیش‌ فرض روی این فشرده‌ساز وجود دارند، دو درگاه اترنت به منظور مدیریت و همچنین TSoIP روی دستگاه سوار شده است.

نجفی ادامه داد: فشرده‌ساز SPARK قابلیت ارسال تصویر از طریق IPV۴ به هر دو صورت Unicast و Multicast  را به ۸ مقصد از پیش تعیین شده به همراه استاندارد ProMPEG FEC، دارد. قابلیت نصب منبع تغذیه اضافی روی این فشرده‌ساز، افزونگی (Redundancy)  و قابلیت اتکای این دستگاه را بالا می‌برد.

وی گفت: با تکیه بر پشتیبانی از پروتکل مدیریتی SNMP امکان مدیریت این سیستم از هر نقطه‌ای فراهم شده است، فشرده‌ساز SPARK تحت هرگونه فشار کاری به صورت ۲۴ ساعته هر روز هفته و سال قابل اتکا خواهد بود.

وی به دیگر محصولات تولید این شرکت اشاره کرد و گفت: علاوه بر تجهیزات ارسال و دریافت صدا و تصویر، مبدل‌های شبکه و وامدوله‌ سازها، سامانه آنتن مرکزی بر بستر شبکه IP Headend، صداگذار و جداساز صدا، توزیع کننده‌های سیگنال ASI و SDI، سامانه تولید و ارسال راهنمای الکترونیکی برنامه‌ها (EPG)، سامانه مدیریت یکپارچه سر پایانه و بازهمتافتگر جریان های انتقال MPEG در این شرکت تولید می‌شود.

نجفی به واردات محصولات مشابه به کشور اشاره کرد و گفت: پیش‌تر این قبیل تجهیزات به کشور وارد می‌شد و اکنون نیز واردات صورت می‌گیرد که عمده این تجهیزات ساخت کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، سوئد و چین هستند.

این فعال فناور بیان کرد: محصولات این شرکت قابلیت رقابت با نمونه های مشابه خارجی را دارد و اکنون نیز بسیاری از تجهیزات تولید شده این شرکت به مرور جایگزین تجهیزات قدیمی صدا و سیما و یا سازمان‌های دیگر که عمدتا نیز ساخت کشور فرانسه هستند، می‌شود.

به گفته نجفی، قیمت تولیدات این شرکت عموما پایین‌تر از نمونه‌های مشابه خارجی آن است اما در مواردی نیز وجود داشته که قیمت محصولات به دلیل کیفیت بالای آن از نمونه مشابه خارجی آن بالاتر هم بوده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: اکنون با تولیدات این شرکت به صورت مستقیم برای ۱۰ نفر شغل ایجاد شده است.

برچسب‌ها شرکت دانش بنیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران این پیغام را برای اسرائیل ارسال کرد

بازدید 13 دیوید هرست سردبیر میدل ایست آی درباره ماهیت حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل گفت: «ایران پیام بزرگی به اسرائیل ارسال کرد... ایرانیان اعلام کردند که چه از ما خوشتان بیاید و چه بدتان بیاید ما همیشه اینجا خواهیم ماند...» تحلیل این روزنامه نگار شناخته شده را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ایران این پیغام را برای اسرائیل ارسال کرد
  • ارتباط بین ریزش مو و سکته قلبی
  • سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوا منصوب شد ​
  • ناریجه؛ کترینگ و تهیه غذا در زمینه سفارش‌گیری غذای سازمانی
  • بررسی کامل تلوزیون های شیائومی
  • دلیل تأخیر ارسال مرسولات پستی در ایام عید چه بود؟
  • رایزنی‌های فشرده برای ساخت پایتخت ۷ کلید خورد + جزئیات
  • سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران منصوب شد
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم