Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بر اساس توافقات انجام شده قرار است ماهواره‌ای از نوع سنجشی و با دقت یک متر از سوی محققان این دانشگاه طراحی و ساخته شود و اعتبارات اولیه آن در نظر گرفته شده است. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر،سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با اشاره به تجربه طراحی و ساخت ماهواره پیام دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: عملکرد ماهواره پیام بسیار مثبت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه ماهواره بر به ارتفاع مداری مورد نظر پیام رسید، اما متاسفانه نتوانست با سرعت لازم این ماهواره را در مدار مورد نظر قراردهد.
معتمدی اظهار کرد: در همان روز پرتاب ماهواره پیام، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید بر ساخت ماهواره دیگری در این دانشگاه نمود. در سناریو پیشنهادی برای این ماهواره موضوع استفاده از فناوری‌های نوین و رسیدن به قدرت تفکیک یک متر مطرح بود که با مذاکراتی که با وزیر ارتباطات شد و بر اساس برنامه‌های این وزارتخانه برای توسعه فناوری‌های فضایی، این سناریو مورد تایید قرار گرفت.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه طراحی و ساخت ماهواره با دقت یک متر و با استفاده از فناوری‌های نوین، کلاس ماهواره و سطح بلوغ فناوری را ارتقا خواهد داد.
معتمدی فاز اول این پروژه را اجرای طراحی مفهومی و چهار حوزه توسعه فناوری ماهواره دانست و اظهار کرد: ماهواره‌ای که بر اساس این قرار داد قرار است ساخته شود از نوع ماهواره‌های سنجی با دقت یک متر است که ماموریت اصلی آن تصویربرداری خواهد بود. وی مدار این ماهواره را ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر ذکر کرد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر ماهواره سنجشی فناوری های نوین ساخت ماهواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء جایگاه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات

ه گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت امروز چهارشنبه (هشتم فروردین ۱۴۰۳) با حضور خبرنگاران گفت: گزارش اتحادیه بین المللی مخابرات در مورد توسعه زیر ساخت های ارتباطاتی کشور ها منتشر شده است که شاخصی به نام «آی دی آی» یا شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد کشور ها است که در این گزارش که مربوط به سال ۲۰۲۳ ایران ۶ پله ارتقا پیدا کرده است و در بین حدود ۱۷۰ کشور از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده است.

وی‌افزود: شاخص های مورد بررسی فراگیر بودن ارتباطات و کیفیت و میزان استفاده مردم از زیر ساخت های ارتباطی است.

کد خبر 6063507

دیگر خبرها

  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بُعدی فلزی ایران ساخت
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • چاپ سه‌بُعدی هر آنچه را که تصور کنید، ممکن می کند!
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی «ایران ساخت»
  • ارتقاء جایگاه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • تولید قطعات صنعتی با چاپگر‌های سه بعدی فلزی در کشور
  • اسکن سه‌بعدی به اکتشافات ایستگاه فضایی بین‌المللی یاری می‌رساند
  • ماهواره ارتباطی چین وارد مدار ماه شد
  • حضور ۹ شرکت‌ دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نفت و گاز جهان
  • کدام محصولات دانش‌بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نفت، گاز و پتروشیمی جهان عرضه شدند؟