Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@21:33:50 GMT

میزان آفلاتوکسین در شیرها اعلام شد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۳۴۸۶

صراط:

پس از تشکیک در سلامت شیر که از سوی کارشناس وزارت بهداشت در یک برنامه پربیننده تلویزیونی مطرح شد، مردم بیشتر نگران این محصول غذایی ارزشمند شدند و این سوال مطرح بود که بالاخره باید شیر را استفاده کرد یا نه؟

به گزارش فارس کارشناس وزارت بهداشت گفته بود که میزان آفلاتوکسین در شیر بسیار بیش از استاندارد است در حقیقت شیرهایی که در ایران استفاده می شود به ویژه در استانی مثل تبریز بسیار نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان دامپزشکی هم توضیحات زیادی در این باره داد که شیر تولیدی در ایران سالم ترین محصول است و سخت ترین استانداردها برای آن در ایران اعمال می شود. اما به نظر می رسید آن چیزی که بیشتر می توانست مردم را قانع کند ارائه آزمایشات مستند از سلامت شیر باشد.

بر اساس پیگیری های خبرنگار فارس، نتیجه آزمایشات شیر در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته که نشان می دهد علاوه بر اینکه استاندارد ایران سخت گیرانه تر از آمریکا و اتحادیه اروپا است، میزان آفلاتوکسین در شیر نیز حتی کمتر از نصف میزان استاندارد تعریف شده در ایران است.

استاندارد آفلاتوکسین شیر در ایران حداکثر باید 5 صدم درصد باشد که نتیجه آزمایشها 2 صدم درصد را نشان می دهد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی آفلاتوکسین شیر استاندارد صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی ظهر پنج شنبه در بازدید از یک واحد تولیدکننده بزرگ در خاورمیانه گفت: با دقت در شعارهای نوروزی مقام معظم رهبری کاملاً می‌توان دریافت که اقتصاد، تولید ایرانی، حمایت از صنعت و افزایش کیفیت محصولات داخلی چقدر برای معظم له اهمیت دارد و در سال جاری که جهش تولید با مشارکت مردم نامیده شده است همه باید از تولید محصولات با کیفیت حمایت کنند.

مدیرکل استاندارد استان البرز خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با رشد کیفی لوازم خانگی ایرانی، این محصولات قابل رقابت در عرصه جهانی هستند و باید نام و برند ایران در تمام بازارهای خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه، اروپا و دیگر کشورهای دنیا بدرخشد.

به گفته وی، با ظفر اخیر سازمان ملی استاندارد ایران که نظام تأیید صلاحیت ایران پس از سه دهه، عضو اتحادیه بین‌المللی تأیید صلاحیت آسیا اقیانوسیه شد، زمینه‌های ورود به بازارهای جهانی و تجارت دنیا در سازمان ملی استاندارد ایران فراهم شده و جهانی شدن امضای استاندارد ایران موجب صرفه‌جویی ارزی برای کشور می‌شود.

کد خبر 6088638

دیگر خبرها

  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد
  • جزییات حراج بعدی شمش طلا در هفته آینده
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد + شرایط
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد+شرایط
  • خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت
  • سوسک سیاه که در ایران هم حسابی محبوب بود! (+عکس)
  • آخرین وضعیت خرید شمش در حراج مرکز مبادله | خرید شمش افزایش یافت
  • آغاز بیستمین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز