Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهنکجی توییتری ترامپ به ساده لوحی وزیر خارجه ایران در مصاحبه خود با دشپیگل در رسانه های استرالیایی خبرساز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شبکه خبری اس‌بی‌اس استرالیا گزارش داد ترامپ در صفحه توییتری خود درخواست محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران برای شروع مذاکرات با آمریکا را رد کرد.

بنابر این گزارش ترامپ که این توییت را به انگلیسی منتشر کرده بود، ساعاتی بعد همین توییت را به زبان فارسی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این توییت مدعی شد که پیش شرط ایران مبنی بر حذف تحریم ها برای شروع مذاکرات را نمی‌پذیرد.

در ادامه این مطلب آمده است که ساعاتی بعد محمد جواد ظریف در پیام تویتری خطاب به رئیس جمهور نوشته بود که ترامپ بهتر است سیاست خارجه خود را بر اساس حقایق موجود پایه گذاری کند نه بر اساس تیترهای خبری فاکس نیوز و مترجمان فارسی خود.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در یک مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری اشپیگل آلمان در حضور کارشناس این برنامه از آمادگی ایران برای مذاکره با آمریکا به شرط حذف تحریم ها خبر داده بود. این اظهارات ظریف در حالی بود که ملت ایران هنوز داغدار خون شهید سپهبد حاج

قاسم سلیمانی است و طرف مقابل این مذاکرات ترامپ است که شخصا دستور ترور سپهبد سلیمانی به تروریست های سنتکام را داده بود. این ساده لوحی و فراموشی زودرس وزیرخارجه باعث شد ترامپ به عنوان قاتل شهید سلیمانی با جسارت بیشتری حقوق و شرف ملت ایران را پایمال کند.

اس‌بی‌اس با اشاره به افزایش تنش‌ها بین ایران و آمریکا، از زمان خروج آمریکا از برجام توسط ترامپ تنش ها بین دوکشور خبر داد و افزود این تنش‌ها بعد از ترور سپهبد قاسم سلیمانی به دستور ترامپ به اوج خود رسید و باعث شد ایران با شلیک 16 موشک بالیستیک به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق حمله کند.

این رسانه استرالیایی در پایان با اشاره به این نکته که از زمان افزایش تنش ها اقتصاد ایران ضربه سنگینی خورده است، تلاش کرد فضای حاکم بین ایران و آمریکا را به سود آمریکا و ضرر ایران جلوه دهد ولی از بدعهدی های آمریکا در مقابل تعهدات هسته‌ای ایران کوچکترین اطلاعاتی را برای مخاطبین خود فاش نکرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۳۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در گفتگو با مقاماتی از اروپا، اوکراین را بخشی از روسیه خواند. این مطلب توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است.

به نوشته این نشریه، ترامپ پیش از این بار‌ها از حمایت واشنگتن از کی یف شکایت کرده بود. این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که او در گفتگو با مقامات اروپایی، اوکراین را "اوکراین آنها" و "بخشی از روسیه" خواند.

پیشتر روزنامه گاردین به نقل از فیونا هیل، مدیر سابق امور روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا، نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری خود نتوانست با این ایده که اوکراین یک کشور مستقل است کنار بیاید. خاطرنشان شد که رئیس جمهور سابق آمریکا به صراحت گفته است که اوکراین و کریمه باید بخشی از روسیه باشند. دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، می‌تواند از روز بعد مذاکرات روسیه و اوکراین را آغاز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • عملیات «وعده صادق» میخی بر تابوت صهیونیست ها بود
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های محلی و بین‌المللی
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • فرآیند پرورش و فرآوری شیر هزاران بز توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم)
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان