Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، «رسول کشت پور»، با تاکید بر ضرورت  استفاده از برنامه های دانش بنیان در کاهش ریسک حریق گفت: در تداوم برنامه های اجرایی در ایجاد شهر هوشمند و ایمن، در آینده نزدیک سامانه پایش و اعلان حریق هوشمند برای نخستین بار در منطقه ۲ راه اندازی می شود.

شهردار منطقه با تاکید بر امدادرسانی سریع در مواقع بحرانی گفت: در گام نخست طرح، ساختمان های بلند مرتبه، مدارس و بیمارستان ها به دوربین های سه بعدی و سنسورهای تشخیص حادثه با قابلیت اتصال به مراکز امداد و نجات مجهز می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اجرای این طرح ساختمان ها به سیستم پایش آنلاین ۲۴ ساعته آتش‌نشانی متصل و از این طریق امکان واکنش سریع در زمان وقوع حادثه آتش‌سوزی برای تیم عملیات و نجات فراهم شود.

به گفته کشت پور ساختمان‌های متصل به این سیستم از یک امکان «چکاپ دوره‌ای رایگان» از سوی سازمان آتش‌نشانی نیز برخوردار می‌شوند.

پیش از این نیز پارک حاشیه ای هوشمند در این منطقه راه اندازی شده است.

منطقه ۲ شهرداری تهران از جنوب به خیابان آزادی، از غرب به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و از شرق به بزرگراه شهید چمران محصور است.

 محله‌های پونک، آریاشهر (صادقیه)، شهرآرا، ستارخان، فرحزاد، گیشا، شهرک ژاندارمری (مرزداران)، شهرک غرب، سعادت آباد و طرشت در این منطقه است.

برچسب‌ها آتش‌نشانی شهرداری تهران تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی شهرداری تهران تهران آتش نشانی شهرداری تهران تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۳۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان های ناایمن در کدام منطقه تهران قرار دارند؟

به گزارش همشهری آنلاین، ساختمان‌های ناایمن در تهران شناسایی و با اقدامات صورت گرفته شاهد روند کاهشی این ساختمان‌ها هستیم. قدرت الله محمدی با بیان این مطلب تاکید کرد: همچنان ساختمان‌های ناایمن در محدوده بازار قرار دارد که تهدید و خطر بزرگی برای تهران محسوب می‌شوند.

او ادامه داد: «در کنار توسعه ایستگاه‌های آتش نشانی و تجهیزات ایمنی قطعا باید در بخش جنوبی بازار اقدامات جدی در زمینه ایمن سازی ساختمان‌ها پیگیری شود و قرار است رفع مشکلات در بخش جنوبی بازار اجرایی و عملیاتی شود. بازدید کارشناسان فنی از ساختمان‌ها توسط کارشناسان در حال انجام است، به طور حتم مالکان باید طبق چک لیست سازمان آتش نشانی عمل کنند و اقدامات لازم برای ایمن سازی ملک خود را انجام دهند.»

به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی تعداد ساختمان‌های ناایمن پایتخت طی یکسال و نیم گذشته از ۱۲۹ به ۷۵ ساختمان کاهش یافته است؛ این در حالیست که ۵۰ درصد ساختمان‌های دولتی موجود در شهر تهران تاییدیه آتش‌نشانی را ندارند. محمدی همچنان تاکید کرد که پرونده ساختمان‌های ناایمن در این دوره مدیریت شهری بسته می‌شود.

محمدی افزود: پاساژ ناهید، پاساژ فجر، شرکت ژال در خیابان شریعتی، ساختمان هرمزان در سعادت آباد، مجتمع تجاری بوستان در پونک و برخی پاساژهای بازار بزرگ تهران از جمله گرند هتل، ساختمان‌هایی هستند که هنوز ایمن سازی نشده‌اند.

کد خبر 845142 منبع: ایرنا برچسب‌ها آتش‌ نشانی شهردارى تهران تهران بازار بزرگ تهران

دیگر خبرها

  • حریق یک ساختمان مسکونی در تهران جان مرد میانسال را گرفت
  • ساختمان های ناایمن در کدام منطقه تهران قرار دارند؟
  • مصدومیت ۴ آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان درالقرآن تالش
  • مهار حریق گسترده یک مجتمع قرآنی در تالش
  • شرق تهران هم به آتش‌نشانی بانوان مجهز شد | بازرسی از ساختمان‌ های ناایمن ادامه دارد
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در تهران
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در شرق تهران
  • بیشترین ساختمان‌های ناایمن در منطقه ۱۱/ کلنگ ایستگاه جدید آتس‌نشانی به زمین زده شد
  • منطقه ۱۱ تهران بیشترین ساختمان ناایمن را دارد
  • تهران در بین ۱۰ کلان‌شهر بیشترین تعداد ایستگاه آتش‌نشانی را دارد