Web Analytics Made Easy - Statcounter

آسانسور از جمله بخش‌های مشاء ساختمان محسوب می‌شود که هزینه‌های آن برعهده تمام ساکنان یک ساختمان است، اما گاهی اوقات این سئوال پیش می‌آید که آیا فردی که ساکن طبقه همک است، باید هزینه‌های تعمیر آسانسور را پرداخت کند یا خیر؟

اخبار اجتماعی -بر اساس قانون تملک آپارتمان‌ها، پرداخت هزینه‌های مشترک الزامی است و پرداخت هزینه‌های اضافی که برای تعمیر قسمت‌های مختلف ساختمان در نظر گرفته می‌شود بر عهده تمام اعضای یک ساختمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما گاهی اوقات افرادی که ساکن طبقه همکف یا اول هستند با این بهانه که آن‌ها از آسانسور استفاده نمی‌کنند از پرداخت هزینه‌های مرتبط با آسانسور سر باز می‌زنند، اما برای پرداخت این هزینه‌ها قوانین متعددی در ساختمان‌ها اجرایی می‌شود.

اگر هزینه‌های آسانسور در شارژ ساختمان لحاظ شود، مالک طبقه اول نمی‌تواند به هیچ عنوان از پرداخت هزینه‌های تعمیر آسانسور خودداری کند، یعنی حتی اگر از آسانسور استفاده‌ای هم ندارد باید هزینه‌های مرتبط با آن را پرداخت کند.

آسانسور یا هر تأسیسات دیگری که در ساختمان نصب شده جزء ساختمان به حساب می‌آید و هزینه‌های تعمیر و نگهداری از آن‌ها به عهده اعضای یک ساختمان است، بر همین اساس نمی‌توان از پرداخت شارژ برای تعمیر قسمتی از ساختمان طفره رفت.

اگر هزینه تعمیر ساختمان با هزینه کل شارژ تفاوت داشته باشد و به نوعی تفکیک شده مورد استفاده قرار گیرد، در این صورت ساکن طبقه اول و همکف نیازی به پرداخت پول تعمیر و نگهداری آن را ندارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آسانسور پول قانون هزینه ساختمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۳۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی توسط دستگاه‌های مربوطه نظارت می‌شود.
علی دهقانی افزود: براساس قوانین مالیات بر ارزش افزوده، محیط زیست و مالیات مستقیم شرکت بهره داری نفت و گاز در استان ملزم به پرداخت عوارض حق آلایندگی هستند.
وی خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های قضایی انجام شده در سال گذشته هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و در فروردین امسال ۹۳۵ میلیارد تومان حق آلایندگی به استان خوزستان پرداخت شد.
رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اینکه این اعتبارات به شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های مربوطه تقسیم و پرداخت خواهد شد، اظهار کرد: همه این دستگاه‌ها باید این اعتبارات حق آلایندگی را در محل خود هزینه کنند.
دهقانی گفت: دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی و نهاد‌های ناظر بر دستگاه‌هایی که عوارض حق آلایندگی را استفاده می‌کنند بر هزینه کرد این اعتبارات نظارت دارند.

دیگر خبرها

  • حریق در آشپزخانه هتل در اطراف حرم مطهر رضوی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • اسباب کشی شرکت نفت به برج 23 هزار میلیارد تومانی