Web Analytics Made Easy - Statcounter

استفاده از گاز اشک‌آور از سوی پلیس فرانسه علیه معترضان در طول بیش از ۱۶ ماه تظاهرات مردمی، تاکنون صدمات بسیاری در بین معترضان از جمله روی سیستم عصبی، بینایی و حتی جراحت‌های پوستی داشته است.
در جریان سیزدهمین روز از جنبش جلیقه‌زردها در یازدهم فوریه ۲۰۱۹(۲۲بهمن سال ۹۷)، انفجار یک نارنجک گاز اشک‌آور، به پارگی دست یکی از معترضان منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روز دوشنبه روزنامه لوپاریزین، ادوارد فیلیپ دیروز(یکشنبه) در برنامه «یکشنبه با سیاست» شبکه سه تلویزیونی فرانسه اعلام کرد، این نارنجک‌ها(GLI-F۴) شامل ۲۵ گرم تی. ان. تی است که از زمان آغاز درگیری پلیس با جلیقه‌زردها موجب وارد آمدن صدمات جدی به تظاهرکنندگان شده، محکوم است و دیگر توسط پلیس مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
وی در توجیه استفاده پلیس از این نارنجک‌ها گفته، این نیروها از چند ماه پیش برای جلوگیری از تهدیدها از سوی معترضان مجبور به استفاده از این نارنجک‌ها شدند.
نخست وزیر فرانسه گفت، طرح ممنوعیت استفاده از این نارنجک‌ها به سرعت اجرایی خواهد شد.

« رافائل پرادو » سخنگوی سازمان غیردولتی « اتک - AttacDrance » که سازمانی مرتبط با جنبش‌های مردمی در فرانسه است در حساب توئیترش با تشریح جزئیات این نارنجک‌ها، به دلیل اثرات تحریک‌آمیز فوری و روانی ناشی از سروصدا، استفاده از  آنها را محکوم کرد.

اظهارات نخست‌وزیر فرانسه مبنی بر استفاده از این نوع نارنجک‌ها از چند ماه پیش برای استفاده علیه معترضان در حالی مطرح می‌شود که بر اساس اسناد موجود، این نارنجک‌ها از سال ۲۰۱۱ در این کشور در چارچوب اجرای قوانین مورد استفاده قرار گرفته است.

از زمان آغاز اعتراض‌های مردمی علیه سیاست‌های دولت مکرون و تظاهرات ضد نظام سرمایه‌داری در این کشور، پلیس بارها از گازهای اشک‌آور علیه معترضان استفاده کرده است.



از این نارنجک‌ها حتی به طور مستقیم به سوی چشم‌های معترضان نیز شلیک شده است.
اعتراض‌های مردمی علیه سیاست‌های دولت مکرون از ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸(۲۶ آبان) در سراسر این کشور با جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفری آغاز شد. این اعتراض‌ها در کنار اعتصاب‌ها علیه اصلاحات بازنشستگی همچنان در روزهای شنبه هر هفته دنبال می‌شود.

خشونت پلیس فرانسه نه فقط در داخل این کشور از سوی احزاب و گروه‌های مختلف که از سوی نهادهای اروپایی نیز محکوم شده است؛ با این حال بار دیگر با انتشار فیلمی از اعمال خشونت یک پلیس علیه یک معترض زن در جریان اعتراض‌های این هفته، جنجال آفرین شده است.
در این فیلم که به طور گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی بازنشر شده، یکی از نیروهای پلیس فرانسه در شهر « لا روش سور ین » به یک زن معترض لگد می‌زند.
2023

برچسب‌ها فرانسه گاز اشک آور امانوئل مکرون پروندهٔ خبری فرانسه در اعتصاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه گاز اشک آور امانوئل مکرون فرانسه گاز اشک آور امانوئل مکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اعتراضات علیه جنگ غزه از دانشگاه کلمبیا و ییل به سایر دانشگاه‌ها آمریکا گسترش یافته است.

این تازه‌ترین بحرانی است که مقام‌های آمریکا و دانشگاه‌های آمریکا در ادامه جنگ غزه با آن مواجه‌اند.

معترضان آمریکا را به حمایت از جنگ متهم می‌کنند.

نیرو‌های پلیس آمریکا با لباس و تجهیزات ضدشورش به پردیس اصلی دانشگاه «ییل» در کانتیکات و محل برگزاری تظاهرات دانشجویی ضداسرائیل هجوم بردند.

«سی‌ان‌ان» نیز گزارش داده است که پلیس حتی به خبرنگاران روزنامه دانشگاه هشدار دستگیری در صورت ترک نکردن محل را داده است.

توجیه حضور گسترده پلیس ضدشورش در دانشگاه، رخداد اوایل این هفته است که در آن یک روزنامه‌نگار یهودی حاضر در صحنه مدعی شد یکی از معترضان با پرچم فلسطین به چشم او کوبیده است.

همچنین، بنابر گزارش «بی‌بی‌سی» پلیس به چادر‌ها و محل تجمع دانشجویان در دانشگاه نیویورک یورش بُرد و شماری را دستگیر کرد.

روز دوشنبه، دانشگاه کلمبیا نیز کلاس‌های حضوری را لغو کرد.

در برکلی و ام‌آی‌تی هم وضعیت مشابهی برقرار است. اعتراض سایر دانشگاه‌ها در سراسر آمریکا را هم فرا گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد
  • پلیس فرانسه نماینده ارشد پارلمان را احضار کرد
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • محکومیت عامل حمله به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به حبس | متهم: می خواستم از مقامات ایران انتقام بگیرم!
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت