Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@22:52:20 GMT

رایزنی برجامی «بورل» با وزیر خارجه آلمان در برلین

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۳۷۳۳

رایزنی برجامی «بورل» با وزیر خارجه آلمان در برلین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به برلین سفر کرده است، از دیدار خوب خود با وزیر خارجه آلمان و رایزنی درباره برجام و دیگر مسائل بین‌المللی خبر داد.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که چهارم بهمن ماه از توافق تروئیکای اروپایی برای تمدید چارچوب زمانی مکانیسم حل اختلاف در برجام خبر داده بود، امروز دوشنبه در سفر به برلین با وزیر خارجه آلمان درباره توافق هسته‌ای ایران رایزنی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توئیتری خبر داد: «امروز صبح در برلین، دیدار خوبی با دوستم هایکو ماس وزیر خارجه آلمان داشتیم. (با هم) درباره مسائل مهم بین‌المللی و اقدامات اتحادیه اروپا در حوزه سیاست خارجی صحبت کردیم: کنفرانس برلین درباره لیبی، برجام و غرب بالکان. ما به همکاری بسیار نزدیکمان ادامه خواهیم داد».

بیشتر بخوانید:

فیلم/ سرنوشت برجام با کلینتون به کجا می‌رسید؟ اختلاف مسکو با اروپا بر سر مکانیسم ماشه

سفر بورل به برلین در حالی انجام شده که او سه روز قبل از توافق  تروئیکای اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) برای تمدید چارچوب زمانی مکانیسم حل اختلاف برجام (مکانیسم ماشه) خبر داده بود.

این سه کشور اروپایی ۲۴ دی ماه در اقدامی‌ که آن را تلاش برای حفظ برجام خواندند، ساز و کار حل اختلاف در چارچوب برجام موسوم به مکانیسم ماشه را فعال کردند. این مکانیسم، بخش نهایی از ساز و کار حل اختلاف ذیل برجام است که می‌تواند قطعنامه‌های پیشین سازمان ملل را که بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ تعلیق شده بودند، باز گرداند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا برجام توافق هسته ای ایران آلمان سازمان ملل سیاست خارجی اتحادیه اروپا لیبی هایکو ماس جوزپ بورل فرانسه برلین سازمان ملل انگلیس مکانیسم ماشه کنفرانس برلین اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۳۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تشدید حملات شهرک نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری را محکوم کرد.

«جوزف بورل» روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اروپا باید بار دیگر اعمال تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینانی را که اقدام به خشونت می کنند، را مورد بررسی قرار دهد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا علیه شهرک‌نشینان صهیونیست، گفت: ایرلند و اسپانیا از شورای اروپا خواستند رفتار اسرائیل را تجزیه و تحلیل کند و بر این اساس توافقنامه ارتباط بین این اتحادیه و اسرائیل را مورد بررسی قرار دهد.

شورای اروپا اخیراً اعلام کرده است که ۴ فرد و دو نهاد را اراضی اشغالی به نقض حقوق بشر علیه فلسطینیان در فهرست تحریم اروپا گنجانده است.

این شورا اعلام کرد که افراد و نهادهای ذکر شده مسئول نقض جدی حقوق بشر علیه فلسطینی ها از جمله شکنجه و سایر اشکال رفتار غیرانسانی و نقض حق مالکیت و زندگی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری هستند.

این تحریم های ادعایی علیه شهرک نشینان صهیونیست در حالی مطرح شد که اروپا از ابتدای جنگ غزه با کمک به رژیم صهیونیستی در جنایت های این رژیم علیه مردم این باریکه همدست است.

کد خبر 6085771

دیگر خبرها

  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • بورل: تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند