Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با تشریح برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: پخش «سریال جلال» از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها برای ایام‌الله دهه فجر است.

مرتضی صفری روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان در خصوص تشریح برنامه‌های صدا و سیمای مرکز استان در رابطه با ایام الله دهه فجر و انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: امروز در خط مقدم جنگی قرار گرفته‌ایم که تمامی اتفاقات برای استفاده رسانه‌ای مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و اتفاقاتی که طی یک سال اخیر افتاده، در راستای استفاده رسانه‌ای و کار روی افکار عمومی بوده تا مردم را نسبت به آینده و حاکمیت ناامید و بدبین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این‌که واقعیت‌هایی در جامعه وجود دارد که بخش اعظم آن به دشمنی‌ها و تحریم‌ها و بخشی هم به سوء مدیریت‌ها بستگی دارد، افزود: باید مراقب باشیم تا مرعوب پروپاگاندای رسانه‌ای نشویم، چراکه هجمه‌ها بسیار پیچیده و برنامه ریزی شده است.

وی با تاکید بر این‌که اصحاب رسانه باید ظرفیت‌های خود و جامعه را بشناسند، اظهار کرد: به تدریج مرجیعت گروه‌های مرجع و اقشار فرهیخته کمتر شده و در مقابل فلان هنرپیشه که شاید دیپلم هم نگرفته است، به خاطر مسائل ظاهری به هدایت‌گر افکار عمومی تبدیل می‌شود، این همه پروفسور در تبریز داریم کدام یک را برجسته کرده‌ایم؟

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان در ادامه با تاکید بر پرداخت به رویدادهای مهم جامعه، اظهار کرد: باید از دایره انصاف خارج نشده و تمامی برنامه‌ها و اقداماتمان به امید ختم شود.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا و عربستان در سال 96 روی طرحی به نام شراکت راهبردی قرن 21 با یکدیگر تعهد کردند، که بخش مهمی از این طرح مواجه آمریکا و عربستان با جمهوری اسلامی ایران بود و در سه سطح برنامه ریزی‌هایی را در این رابطه اعمال کرده‌اند. در همان سال نیز مرکز رسانه‌ای بزرگ «اعتدال» افتتاح شده و فعالیت‌هایی را اجرا می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که به معنی واقعی کلمه در یک جنگ ترکیبی قرار گرفته‌ایم، افزود: جنگ ترکیبی شامل "جنگ اقتصادی، حملات سایبری، دیپلماسی، جنگ اطلاعاتی، پروپاگاندای رسانه‌ای، نیروهای نظامی نامنظم، حمایت از نارآمی‌ها و آشوب‌ها و..." است که دشمنان، تمامی این برنامه‌ها را برای جمهوری اسلامی ایران اعمال می‌کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان با تاکید بر این‌که دشمن به ویژه در راستای پیگیری جنگ اقتصادی برنامه‌های بسیاری را در دستور کار قرار داده و مسائل اقتصادی را در راستای ایجاد اغتشاشات و... مورد بهره‌برداری قرار می‌دهد، افزود: اکنون، طراحی اصلی دشمن، روی قشر متوسط به پایین جامعه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که صدا و سیمای مرکز استان، بر پیگیری مسائل اجتماعی نیز حساس بوده و در این رابطه در تلاش برای اجرای برنامه‌های موثر است، افزود: در بسیاری از کشورها شهرداری‌ها اماکنی را جهت ارائه یک وعده غذای گرم به اقشار نیازمند تعبیه می‌کنند؛ در جامعه ما نیز کمیته امداد و یک سری خیران طرحی در راستای "ایجاد و توسعه مراکز نیکوکاری" اجرا می‌کند و در استان ما نیز بیش از ۲۰۰ مرکز در مساجد در راستای کمک به فقرت ایجاد شده است؛ ما نیز به عنوان جامعه رسانه‌ای باید به رسالت‌های خود در موضوع فقر پرداخته و راهکارهای مورد نیاز را پیگیری کنند. 

«جلال» شاخص‌ترین برنامه صدا و سیمای مرکز استان در دهه فجر

به گزارش ایسنا، وی در ادامه به اهداف و سیاست‌گذاری‌های صدا و سیمای مرکز استان در مورد برنامه‌های دهه فجر اشاره کرد و افزود: ایجاد شور و نشاط ملی، بازخوانی انقلاب و تبیین گفتمان انقلابی، مقابله با جنگ نرم و دسیسه‌های دشمنان، تبیین نقش انقلاب اسلامی در بیداری هویت دینی و بیداری سایر ملت‌ها، تبیین اهداف بیانیه گام دوم و تشریح کارنامه انقلاب و دستاوردهای آن از جمله اهداف بوده و همچنین تقویت اعتماد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبیین کارآمدی، تاکید بر مردمی بودن انقلاب، تقویت روحیه انقلابی مردم با یادآوری رشادت‌های سردار سلیمانی، تبیین شاخص‌های انقلابی‌گری و افزایش بصیرت و دشمن شناسی، تقویت وحدت و هویت ملی، ترغیب مردم برای حضور پرشور در انتخابات نیز از سایر اهداف و سیاست‌هایی است که در این رابطه می‌تواند مورد توجه باشد.

صفری با تشریح برنامه‌های صدا و سیمای مرکز استان در ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: در این خصوص سریال "جلال" شاخص‌ترین برنامه بوده که به عنوان سریال اصلی شبکه یک از ۱۲ بهمن تا شب ۲۹ بهمن ما پخش خواهد شد، بیش از 90 درصد ساخت این سریال توسط نیروهای استانی بوده و سکانس آخر سریال نیز به قیام ۲۹ بهمن تبریز ختم می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که در سیمای مرکز استان، 155 ساعت برنامه تولیدی و تامینی به مناسبت ایام الله دهه فجر پخش می‌شود، گفت: برنامه‌های ایران، دستاورد انقلاب، ویژه برنامه کندیمیز با ارایه دستاورد نظام در روستاها و... از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان این‌که در شبکه استانی صدای مرکز استان نیز 130 ساعت برنامه تولیدی و تامینی پخش خواهد شد، گفت: هشت عنوان برنامه تولیدی متنوع همچون صدای انقلاب، قانلی قیام و... از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان با تاکید بر این‌که در بخش خبر نیز برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است، افزود: در بخش فضای مجازی نیز، در قالب تولید پوستر، اینفوگرافیک، عکس نوشته و... فعالیت‌ خواهد کرد.‌

 تولید و پخش ۳۵۰ ساعت برنامه در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی

وی با تشریح برنامه‌های سیمای مرکز استان در خصوص یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در این رابطه فعالیت‌های خود را از آبان ماه شروع کرده‌ایم و 95 ساعت برنامه تولید شده و تا دو هفته بعد از انتخابات نیز پخش خواهد شد؛ برنامه "اخلاق انتخاباتی" با ارائه مطالبات مردمی از نمایندگان، ویژه برنامه "یول بیر"، برنامه "منیم انتخابیم" با ارایه شاخص‌های نماینده اصلح، برنامه "بیریمجی انتخاب"، ایرانیمیز، ویژه برنامه "روز انتخاب" و... از جمله این برنامه‌هاست.

وی در ادامه با اشاره به این‌که 140 ساعت برنامه نیز در شبکه استانی صدای مرکز استان در رابطه با انتخابات تدارک دیده شده است، افزود: ملت اراده‌سی، دانیشیخ، ویژه برنامه روز انتخاب و... از جمله این برنامه‌ها است.

صفری با تاکید بر این‌که صدا و سیمای مرکز استان در مجموع ۳۵۰ ساعت برنامه در حوزه انتخابات تولید و پخش می‌کند، افزود: تمامی ظرفیت خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم صداو سیمای مرکز استان را از خنثی بودن نجات دهیم و در تمامی بخش‌ها بتوانیم به موضوعات عکس‌العمل نشان دهیم.

وی با تشریح برنامه‌های اداره کل صدا و سیمای مرکز استان در حوزه موسیقی نیز گفت: تاکنون 25 قطعه جدید در مرکز تولید شده که قطعه‌های "بیرلشیک"، "نماهنگ قهرمان ملی" با موضوع "سردار سلیمانی"، موسیقی "من هم سپاهی‌ام" و... از جمله آن است.

وی با اشاره به حواشی ایجاد شده در مورد نظرات یک کارشناس مبنی بر آلوده بودن شیرها نیز گفت: در راستای روشنگری در این رابطه نیز در رادیو و تلوزیون میزگردهای تخصصی و متنوعی برگزار کرده و ابعاد موضوع از تمامی جوانب مورد بررسی قرار دادیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان در ادامه در خصوص خرید ماشین سیار نیز خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک وعده‌ مسئولان در این خصوص، محفق خواهد شد.

وی  در خاتمه تاکید کرد: در مورد شهید سپهبد سلیمانی نیز ۱۱ هزار و ۱۳۲ دقیقه برنامه در صدا و سیمای مرکز استان تهیه و پخش شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بزرگداشت ایام الله دهه فجر یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۳۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته در استان جهت دستیابی به رشد اقتصادی ۹ درصدی در سال گذشته ۹۳ همت بود که این رقم در سال جاری به ۱۴۴ همت افزایش یافته است.

وی افزود: چالش‌ها و مشکلات فراروی دستگاه‌های اجرایی جهت پیشبرد پروژه‌ها از جمله تأمین به موقع منابع مالی کاملاً مشخص است، اما اگر ما برنامه نداشته باشیم، اقدامی انجام نخواهد شد.

رحمتی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه تمام و به نتیجه نرسیده، تعیین تکلیف شود، تصریح کرد: نباید با مانع تراشی‌های مختلف کشور را معطل مسائلی مانند صدور چند مجوز کنیم.

وی با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه تمام و در برخی مواقع فاقد توجیه اقتصادی لازم، ابراز داشت: نقطه قوت این استان فعالیت مؤثر بخش خصوصی است که باید زمینه‌های فعالیت بی دغدغه اش را فراهم کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در عین حال یادآوری کرد: باید در ابتدا مسؤولیت اجرا و پیشبرد پروژه‌ها را ایجاد کنیم و سیستم نظارت و پایش را هم همزمان با اجرای پروژه‌ها پیش بریم.

وی ادامه داد: توسعه متوازن استان اتفاق نیفتاده است؛ دغدغه‌های مطرح شده همه بجا هستند، اما نباید مانع حرکت و اجرای امور شوند، بلکه رفع این موانع نیز باید مطالبه مدیریتی استان باشد.

وی بیان کرد: برنامه الزامات و اقدامات تحقق شعار سال در استان در دست مطالعه و تدوین است؛ نظام برنامه ریزی و اداری استان باید برنامه محور و مطالبات و نظارت‌ها نیز بر اساس برنامه باشند تا روند توسعه شتاب گیرد.

رحمتی افزود: تلاش می‌کنیم برنامه رشد اقتصادی استان معطوف به ایجاد ارزش افزوده در بخش‌های مختلف برای افزایش تولید ناخالص داخلی باشد و همه متعهد به اجرای برنامه توسعه‌ای استان باشیم که در غیر این صورت برنامه ریزی ها با نگاه بخشی مواجه می‌شود، ابتر می‌ماند و در نهایت به زیان استان تمام می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مولدسازی به امور سرعت می‌دهد؛ باید از شرایط عادی خارج شویم و نگاهی به دارایی‌های خود بیندازیم؛ مدیر کلی که نتواند مولدسازی کند، مدیر نیست.

وی افزود: محیط زیست نباید مانع جهش تولید شود، بلکه راهکارهای رفع موانع را باید پیدا کند؛ مثلاً لازم است از محل بازگشت حقوق دولتی معادن، حفظ محیط زیست استان تأمین شود.

کد خبر 6080470

دیگر خبرها

  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی ۳۱ فروردین
  • افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در آذربایجان شرقی
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • فیلم دستگیری بانوی تبریزی مربوط به اغتشاشات ۱۴۰۱ است
  • توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی ۲۹ فروردین
  • تشکیل رصدخانه پروژه‌های عمرانی در آذربایجان شرقی
  • تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان
  • اعلام برنامه‌های روز ملی گندم و نان در استان آذربایجان شرقی