Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@21:51:11 GMT

هوش مصنوعی مسیریابی را ساده می‌کند

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۳۸۰۶

هوش مصنوعی مسیریابی را ساده می‌کند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اپلیکیشن‌های مسیریابی مبتنی بر جی پی اس به افراد برای یافتن مقصد کمک می‌کنند، اما گاهی در تقاطع‌ها و در مسیر‌های دورافتاده عملکرد درستی ندارند و نمی‌توانند مسیر مناسب را در جاده شناسایی کنند.

همچنین گاهی این اپلیکیشن‌ها در انتهای مسیر، نمی‌توانند به موقع در مورد ضرورت تغییر خط حرکت و ورود به مسیری دیگر هشدار دهند و باعث می‌شوند رانندگان دچار اشتباه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک سیستم هوش مصنوعی جدید که توسط محققان دانشگاه ام آی تی ابداع شده از تصاویر ماهواره‌ای برای افزایش دقت اپلیکیشن‌های موقعیت‌یابی در زمان مسیریابی بهره می‌گیرد. از این طریق مسیر‌های دقیق حرکت در خیابان‌ها در زمانی که آن‌ها در زیر سایه درخت‌ها یا ساختمان‌ها پنهان شده باشند، قابل شناسایی خواهد بود.

سیستم یادشده که رودتگر نام دارد، با دقت بالایی مسیر‌های حرکت در تمامی خیابان‌ها و زمان مناسب برای پیچیدن یا تغییر خط برای ورود به خیابان یا کوچه‌ای تازه را مشخص می‌کند. از این طریق می‌توان از وقوع تصادف‌های ناخواسته نیز جلوگیری کرد.

این سیستم در آینده برای شناسایی مسیر‌های دوچرخه سواری، پارکینگ‌ها و ... نیز قابل استفاده خواهد بود و لذا می‌توان از آن برای تهیه نقشه‌های دیجیتال باکیفیت و حاوی جزئیات فراوان به منظور مسیریابی بهره گرفت. سیستم مذکور فعلاً در مورد بیست شهر آمریکا به طور آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته که دقت امکانات مختلف آن از ۷۷ تا ۹۳ درصد در نوسان است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۳۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی به مردم در استان یزد/ خطرغرق شدن در مسیر های بارانی

روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد اعلام کرد؛  سیلاب می‌تواند خطر غرق شدن را برای همه ایجاد کند، هر چقدر هم شناگر ماهری باشید، آب‌های کم عمق که به سرعت حرکت می‌کنند می‌توانند کشنده باشند، پس برگردید تا غرق نشوید. 

در جریان آب راه نروید چرا که ۱۵ سانتی متر آب در حال حرکت ممکن است باعث برهم خوردن تعادل شود. ارتفاع آب در حد ۳۰ سانتی‌متر، بیشتر خودرو‌ها را شناور می‌کند و ۶۰ سانتی‌متر آب در حال حرکت، می‌تواند هر خودرویی را شناور سازد. همچنین در صورت بالا آمدن سطح آب، از توقف در منطقه آب گرفته به هر دلیل بپرهیزید. 

هیچ گاه به تنهایی در یک ناحیه سیل زده به این طرف و آن طرف نروید.

 اگر پیاده هستید و در محاصره آب گرفتگی‌ها قرارداریدو ناچار به حرکتید، تاجایی که ممکن است از مسیری بروید که آب حرکت نمی‌کند و برای اینکه از استحکام زمین جلوی پای خود مطمئن شوید از یک تکه چوب دستی استفاده کنید. 

خودرو و وسایل نقلیه محل امنی در مقابل سیل نیستند.

 اگر وسیله نقلیه شما (به علت فرورفتن در آب یا گل) از حرکت ایستاد، فورا آن را ترک کرده و به جای مرتفع بروید و اگر سیلاب حرکت و سرعت دارد وخروج از خودرو خطرآفرین است؛ در داخل خودرو بمانید و در نهایت در صورت بالا آمدن آب در داخل خودرو، روی سقف بروید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • پیش بینی نگران کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می پیوندد
  • هشدار جدی به مردم در استان یزد/ خطرغرق شدن در مسیر های بارانی
  • پیش‌بینی های ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد
  • هوش مصنوعی آریتمی قلب را از ۳۰ دقیقه قبل پیش‌بینی می‌کند
  • وزیر کشور: با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم
  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده
  • دفاع غرورآفرین جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل ابهت پوشالی و مصنوعی آنان را شکست