Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@00:16:12 GMT

کاهش واردات دارو درسال۹۹

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۳۸۴۰

معاون توسعه وزارت بهداشت از افزایش ۱۱ درصدی بودجه این وزارتخانه در سال آینده خبر داد و گفت: پیش بینی ما این است سال آینده واردات دارو و تجهیزات پزشکی به ۲.۵ میلیارد تومان کاهش یابد. ناطقان: دکتر تقوی‌نژاد در حاشیه یکصد و دهمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما صرفه‌جویی منابع در سال آینده را مدنظر قرار دادیم؛ چرا که قیمت تمام شده بستری و سرپایی باید مورد ارزیابی قرار گیرد، گفت: ما ۷ میلیون و ۶ هزار بستری در سال داریم و هزینه بستری هر بیمار به طور متوسط سالیانه به جز دارو حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده و هزینه بستری دارو حدود ۴۰۰ هزار تومان است که در نهایت ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه بستری هر بیمار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 وی ادامه داد: این هزینه‌ها از بیمه‌های پایه و تکمیلی پرداخت می‌شود و باید توجه داشت ما بازار ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در درمان بیمه‌های بازرگانی داریم که در سال ۹۷، حدود ۱۸۰ میلیارد تومان از این منابع برای بستری در بیمارستان‌ها استفاده شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت همچنین گفت: سیاست‌های جدید وزارت بهداشت تنها توجه به بهداشت نیست بلکه باید در حوزه آموزش نیز ورود کنیم؛ چراکه ۱۴ تا ۱۶ درصد هزینه بیمارستان‌ها در حوزه دارو است و هشت درصد هزینه‌های بیمارستان‌ها صرف تأمین تجهیزات پزشکی می‌شوند و به طور کلی ۲۲ درصد از هزینه‌های بیمارستان‌ها به دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص پیدا می‌کند.

معاون وزیر بهداشت در خصوص وضعیت ارز دارو و تجهیزات پزشکی نیز افزود: ما سال گذشته ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به واردات دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص دادیم که با صرفه‌جویی و حمایت از تولید داخل به ۳ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده و جهت‌گیری ما به این سمت است که سال آینده ۲.۵ میلیون دلار واردات دارو و تجهیزات پزشکی داشته باشیم.

به گفته تقوی‌نژاد، یکی از مواردی که بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان بیمه سلامت مورد توجه قرار دارد، سقف بیمه سلامت است که در این اجلاس مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین بودجه سال ۹۹ و جهت‌گیری در زمینه هزینه‌کرد آن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه بودجه سال ۹۹ حوزه سلامت نسبت به سایر دستگاه‌ها رشد قابل قبولی داشته است، افزود: بودجه بهداشت و درمان سال آینده نسبت به سال ۹۸، حدود ۱۱ درصد رشد داشته است و صرفه‌جویی منابع مورد توجه قرار دارد.

وی در پایان تاکید کرد: بحث بهداشت و سیاست‌های مورد تأکید وزیر بهداشت به ویژه طرح هر خانه یک پایگاه سلامت و واکسیناسیون و موضوعات مورد بحث در حوزه سیل مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. همچنین درباره شیوه پرداخت تصمیماتی خواهیم گرفت.
منبع: ایسنا برچسب ها: دارو ، واردات ، درمان ، ناطقان ، بهداشت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دارو واردات درمان ناطقان بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۷ همت به طرح دارویار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خانه ملت سلمان اسحاقی در تشریح نشست مشترک اعضای این کمیسیون با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تامین دارو، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از موضوعات مهمی است که در اولویت کمیسیون بهداشت مجلس قرار دارد و برای تحقق این مهم باید هماهنگی هایی میان متولیان یعنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با محوریت سازمان غذا و دارو، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه انجام شود و این مساله مهم دراین نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اسحاقی افزود: بحث معیشت کادر درمان، تبدیل وضعیت نیروهای طرحی و استفاده از ظرفیت این نیروها و تعرفه گذاری پرستاری از جمله مسائل و موضوعات مطرح شده توسط اعضای کمیسیون بود .همچنین استفاده از ظرفیت برنامه هفتم و بودجه 1403 در پیشبرد اهداف نظام سلامت مورد بررسی قرار گرفت .

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: توجه به مشکلات حوزه سلامت توسط کمیسیون بهداشت به گونه‌ای است که در پی نشست کمیسیون بهداشت با مسئولان وزارت بهداشت، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، ۷ همت بابت پرداخت مطالبات ذی نفعان اصلی یعنی داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش اختصاص یافت که اتفاق مثبتی در زمینه تامین دارو ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است