Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@07:40:01 GMT

توقف همکاری بنیاد جایزه «جنسیس» با دفتر نتانیاهو

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۳۸۶۴

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه هاآرتص، بنیاد جایزه «جنسیس» که از آن به‌عنوان «نوبل یهودی» نیز یاد می‌شود، امروز -‌دوشنبه- اعلام کرد که همکاری‌ با دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را متوقف می‌کند. این اقدام در واکنش به برخی انتقادها مبنی بر این‌که این جایزه سیاسی شده است، صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این جایزه در سال ۲۰۱۳ طی همکاری میان بنیاد جایزه جنسیس، دفتر نخست‌وزیر اسرائیل و آژانس یهود ایجاد شد. نتانیاهو در تمام این دوره نخست‌وزیر اسرائیل بود. 

در بیانیه این بنیاد آمده است که «برخی به‌اشتباه» این همکاری را دال بر «بعد سیاسی این جایزه مهم تصور کرده‌اند».

در این بیانیه همچنین آمده است: «این درست نقطه مقابل نیت بنیانگذاران این جایزه بود. بنابراین برای آن‌که برای همه آشکار شود که این جایزه ارتباطی به سیاست ندارد، تصمیم بر این گرفته شده که این جایزه از همکاری مذکور خارج شود».

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو جایزه جنسیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۳۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد

به  گزارش قدس آنلاین، آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

براساس گزارش المیادین، آفریقای جنوبی همچنین اعلام کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تحقیقات فوری و فراگیری را درخصوص گورهای جمعی کشف شده در نوار غزه آغاز کند.

در این بیانیه همچنین آمده است، پس از کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان‌های ناصر و الشفاء پس از عقب‌نشینی ارتش رژیم اشغالگر حالتی از رعب و وحشت به وجود آمده است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، شواهد و ادله مربوط به عملیات کشتارجمعی اشغالگران علیه غیرنظامیان به جنایت جنگی و نسل‌کشی اشاره دارد.

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که طبق آمار فلسطین و سازمان ملل متحد، حدود ۱۱۲ هزار شهید و مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند و نیز قحطی و ویرانی عظیم بر جای گذاشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: بدترین نخست‌وزیر، برو!
  • نتانیاهو: حماس پیشنهادات ما برای آزادی اسرا را رد کرده است
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • نخست وزیر پاکستان: چشم ما را روشن و دلمان را شاد کردید
  • نویسنده صهیونیست: نابودی اسرائیل به دست نتانیاهوست