Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وظیفه دستگاه های نظارتی این است که اگر نماینده ای در طول دوران مسئولیتش تخلفی را انجام داد، بخصوص تخلف اقتصادی می شود، باید نقش پیشگیرانه داشته باشد.
حشمت الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آریا درباره مصوبات نمایندگان مجلس پیرامون شفافیت در هزینه‌ تبلیغاتی و انتخاباتی خلاف قانون از سوی داوطلبان نمایندگی مجلس، اظهار داشت: قوانین تصویب شده از سوی نمایندگان مجلس در راستای شفافیت در هزینه های انتخاباتی به انتخابات آتی نمی رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعیت این است که ما خلاء قانون نداریم. انتخابات در ایران به شدت نتیجه گرا است و بخش اعظم تخلفات انتخاباتی تحت تاثیر نتیجه انتخابات قرار می گیرد. زمانی که افراد در انتخابات پیروز می شوند، پرونده هایشان دیگر بررسی نمی شود. در روند برگزاری انتخابات، تخلفات پیگیری نمی شوند و به شدت تحت تاثیر نتایج انتخابات قرار می گیرند.
فلاحت پیشه در ادامه افزود: ما با این موضوع مشکل داریم. جلوگیری از تخلفاتی مثل تخلفات مالی در انتخابات تنها در حوزه مدنی شکل می گیرد. لذا به دلیل اینکه حوزه مدنی کشور تعطیل است، با قانونی که مستقیم با سیستمداران ارتباط دارد نمی توانیم این مشکلات را حل کنیم. در همه دنیا حزب مسئولیت سلامت انتخابات را بر عهده دارد. در ایران به دلیل اینکه حزب نداریم، قانون نویسی صورت می گیرد، قوانینی که نتیجه گرا هستند. لذا قوانینی که در مجلس و در راستای شفافیت هزینه های کاندیداها به تصویب رسید، به هیچ وجه تاثیری در روند انتخابات ندارند.
وی خاطرنشان کرد: ما یک نظام صیانت مدیران داریم، که این نظام در کشور خوب عمل نمی کند. براساس این نظام وقتی کسی مسئول است، نظارت می کند که این مسئول دچار تخلف نشود. اما جایی که آقای کدخدایی اعلام می کنند بیشترین دلیل رد صلاحیت ها فسادهای مالی است، این موضوع نشان می دهد که که این نظام خوب عمل نکرده است.
این عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: وظیفه دستگاه های نظارتی این است که اگر نماینده ای در طول دوران مسئولیتش تخلفی را انجام داد، بخصوص تخلف اقتصادی می شود، باید نقش پیشگیرانه داشته باشد. نظام صیانت از مدیران و مسئولان در ایران به شکل انتقامی عمل می کند نه پیشگیرانه؛ این بدترین نوع رفتار است. نماینده ای که انحراف اقتصادی داشته چرا اجازه می دهند به مسئولیتش و نمایندگی ادامه دهد؟

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فلاحت پیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۳۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد

نشست مشترک اعضای شورای سیاستگذاری جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های راه یافته به دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تهران  با محوریت بررسی راهبرد‌های همدلی و وحدت در مجلس و همگرایی با دولت سیزدهم، شیوه‌های ارتقاء مشارکت مردم در انتخابات دور دوم، ارائه سه ایده موثر برای مجلس و دیدگاه هر نامزد برای تحقق شعار سال برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علیرضا افشار رئیس شورای راهبردی جبهه مردمی ایران قوی ضمن خوش‌آمدگویی به نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات و نخبگان سیاسی حاضر در جلسه به بیان اهمیت احزاب و کارکرد آنها منطبق با مطالبات مقام معظم رهبری پرداختند و تأکید کردند: همدلی و وحدت که خواسته جدی مقام معظم رهبری است باید به صورت حقیقی و ملموس در بین مسئولان نظام بویژه بین مجلس و دولت باید دیده شود.

در ادامه این نشست همچنین نامزد‌های حاضر در جلسه به بیان برنامه‌ها و ایده‌های خود در راستای چهار سرفصل دستور جلسه پرداخته و مواردی را مطرح کردند.

نخبگان سیاسی در این جلسه که حدود دو ساعت به طول انجامید، به بیان نظرات و کارشناسی‌های صورت گرفته در مسایل مختلف در جهت رفع مشکلات مردم و قانونگذاری اظهار نظر کرده و همدلی و وحدت را سر از اصلی‌ترین اولویت‌های خود خود قلمداد کردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • تقدیر ابوعبیده از عملیات انتقامی ایران + فیلم
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد
  • رائفی پور برای دور دوم انتخابات مجلس لیست می‌دهد؟
  • رائفی‌پور برای دور دوم هم لیست می‌دهد!
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • کنایه تند نماینده مجلس به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس