Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) کرمانشاه از انجام 135 پیوند قرنیه از سال گذشته تاکنون در این بیمارستان خبر داد.

دکتر جواد امینی سامان اظهار کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) تنها مرکز دولتی پیوند قرنیه در غرب کشور است که علاوه بر خدمات رسانی به بیماران استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام و لرستان، پذیرای بیمارانی از کشور عراق نیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته 75 پیوند و ازابتدای امسال تاکنون نیز 60 پیوند قرنیه در این بیمارستان انجام گرفته است.

به گفته این مسئول درحال حاضر سه فوق تخصص قرنیه دراین مرکز عمل پیوند انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: هزینه هر پیوند قرنیه با داشتن بیمه برای بیمار باتوجه به نوع پیوند، حدود یک میلیون و 500 هزار تومان است که این عمل برای بیمارانی که بیمه تکمیلی دارند و یا تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، رایگان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه پیوند قرنیه برای استانهای همجوار و بسیاری از استانهایی که فلوشیپ قرنیه ندارند در بیمارستان امام خمینی(ره) انجام می‌شود، درصورت رایزنی با این استانها و کشور عراق و همچنین پرداخت به موقع تعرفه پزشکان، این مرکز آماده پذیرش بیماران بیشتری دراین زمینه می‌باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، دکتر مجتبی ایدی زاده فوق تخصص چشم بیمارستان امام خمینی(ره) نیز اظهار کرد: پیوند قرنیه برای بیمارانی انجام می‌شود که براثر ضربه یا به صورت مادرزادی قرنیه آنها دچار مشکل شده است، همچنین به علت انواع عفونتها و نازک شدن قرنیه مانند قوز قرنیه، بیمار ممکن است نیاز به عمل پیوند قرنیه داشته باشد.

ایدی زاده خاطرنشان کرد: به طور کلی دو نوع پیوند قرنیه وجود دارد، پیوند کل قرنیه و پیوند لایه های قرنیه که سعی می شود حتی الامکان از حالت دوم به دلیل اینکه پیوند کمتر پس زده می شود استفاده شود، اما درمجموع پیوند قرنیه جزو پیوندهایی است که احتمال پس زدن آن کم بوده و جزو عملهای پیوند موفق است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه قرنيه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۳۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    علی مدقالچی معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تمام تلاش همکاران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای استان تأمین مایحتاج اساسی مردم است، افزود: این میزان کالای جابه‌جا شده در سال گذشته در قالب ۴۱ هزار سفر و اعزام ۱۳ هزار و ۱۸۰ دستگاه ناوگان باری به بندر امام خمینی (ره) انجام گرفته که از نظر تعداد سفر انجام شده در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت زمان سال گذشته خود روند افزایشی بوده؛ اما از نظر تعداد اعزام ناوگان باری روند کاهشی بوده است.

وی در خصوص تخلفات انجام شده در ۱۲ ماهه سال گذشته نیز تصریح‌کرد: در این مدت تعداد ۲۳۸ فقره تخلف طی گشت‌های کنترل دروازه‌ای و بررسی بارنامه‌های صادره به کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل معرفی شد و از این تعداد تخلف ۱۱۷ شرکت مربوط به صدور بارنامه‌های صوری بوده است.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۷۴۱ نفر راننده و ۳۴۷ دستگاه ناوگان باری بنا به تخلفات مختلف از جمله حمل بار بدون اخذ بارنامه توسط همکاران اداره حمل‌ونقل کالا به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و۱۴ معرفی شدند.

 

 

دیگر خبرها

  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • ۵۰ درصد حجاج از ترمینال «سلام» فرودگاه امام (ره) اعزام می‌شوند
  • پایان انتظار ۹ ساله؛ زائران عازم حج شدند
  • پایان انتظار ۹ ساله؛ زائران عازم سرزمین وحی شدند
  • آغاز پروازهای عمره مفرده از بامداد دوشنبه بعد از گذشت ۹ سال
  • پروازهای عمره مفرده از بامداد دوشنبه آغاز می‌شود