Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به آمادگی کامل ستاد انتخابات کشور برای برگزاری باشکوه انتخابات، گفت: تعداد شعب با ۳ هزار شعبه جدید به ۵۵ هزار شعبه اخذ رای افزایش یافته است. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جمال عرف معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور که صبح امروز با حضور حسن روحانی رئیس جمهور، رحمانی فضلی وزیر کشور، واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، مشاوران رئیس جمهور و معاونان وزیر کشور برگزار شد، با بیان عملکرد ستاد انتخابات کشور از ابتدای تشکیل آن در اردیبهشت ماه امسال تاکنون گفت: برای برگزاری یک انتخابات سالم و قانونی، ۳ هزار نفر از عناصر برگزاری انتخابات مجلس یازدهم شامل فرمانداران، معاونان فرماندار، بخشداران، ۷۰ هزار نفر از نمایندگان فرمانداران و ۲۰ هزار بازرس آموزش دیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تأکید بر ضرورت حضور پرشور مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نقش احزاب و گروه‌های سیاسی در ایجاد شور و نشاط سیاسی در جامعه گفت: در ماه‌های اخیر نشست‌های مختلفی با دبیران کل احزاب و چهره‌های سیاسی در سطوح مختلف با حضور وزیر کشور، معاون سیاسی وزیر کشور و استانداران در تهران و استان‌ها تشکیل شده و دیدگاه‌های مختلف بیان شده است.

عرف با اشاره به کسب آمادگی لازم از سوی ستاد انتخابات کشور برای برگزاری الکترونیکی انتخابات گفت: تمام فرآیند‌های انتخابات ۲ اسفند به جز فرآیند اخذ رای به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و تعرفه‌های انتخابات چاپ و در اختیار استان‌های سراسر کشور قرار گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه آسیب شناسی لازم برای بهبود روند برگزاری انتخابات صورت گرفته است گفت: امسال آمایش شعب اخذ رای نیز صورت گرفته است تا در برخی شعب تراکم رای دهنده نداشته باشیم و تعداد شعب با ۳ هزار شعبه جدید به ۵۵ هزار شعبه اخذ رای افزایش یافته است.

وی گفت: از مجموع ۲۰۸ حوزه انتخابیه در سراسر کشور، تعداد ۱۷۴ حوزه دارای ۱ نماینده، ۲۱ حوزه ۲ نماینده، ۸ حوزه ۳ نماینده، یک حوزه ۴ نماینده، ۲ حوزه ۵ نماینده، ۱ حوزه ۶ نماینده و ۱ حوزه هم ۳۰ نماینده خواهد بود ضمن اینکه ۵ حوزه انتخابیه نیز به نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس یازدهم اختصاص دارد.

رئیس ستاد انتخابات کشور در پایان با اشاره به تهیه اطلس امنیتی انتخابات افزود: امنیت لازم برای برگزاری انتخابات قانونی و سالم در کشور وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت کشور سیاسی انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۳۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، سید عباس جوهری در حاشیه برگزاری جلسه شورای اداری ورامین با بیان اینکه در استان تهران تکلیف ۸ حوزه انتخابیه در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شده است، اظهار کرد: دو حوزه انتخابیه تهران و ورامین به دور دوم انتخابات کشیده شده اند.

جوهری بیان کرد: در دور دوم انتخابات، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از پیگیری و انجام اقدامات برنامه ریزی شده توسط وزارت کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس خبر داد و عنوان کرد: تفاوت عمده برگزاری انتخابات دور اول و دور دوم، تمام الکترونیک بودن انتخابات در حوزه انتخابیه تهران برای دور دوم است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری تمام الکترونیک انتخابات در تهران برای اولین بار اجرا می‌شود، گفت: امیدوار هستیم با توجه به برنامه ریزی ها و تمهیدات اندیشیده شده، برگزاری انتخابات در بهترین شکل ممکن انجام و سنگ بنایی برای ادوار آینده باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران مزیت برگزاری تمام الکترونیک انتخابات را کوتاه شدن زمان رأی دادن و شمارش آرا عنوان کرد و افزود: امیدوار هستیم با این نحوه برگزاری انتخابات، هم بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان به بازشماری آرا بپردازیم و هم اطلاع رسانی‌ها به مردم در بازه کوتاه انجام شود.

جوهری با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها برای برگزاری دور دوم انتخابات در دو حوزه انتخابیه ورامین و تهران پای کار هستند، گفت: آموزش‌های لازم هم به رأی دهندگان و هم به عوامل اجرایی انتخابات دور دوم مجلس ارائه خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود عنوان کرد: در این حوزه انتخابیه برگزاری انتخابات، شبیه دور اول خواهد بود و در این راستا همه تمهیدات لازم سنجیده شده و امیدوار هستیم شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • انتخابات مرحله دوم در 200 شعبه گنبد کاووس انجام می شود
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • اختصاص ۱۳۲ شعبه سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران