Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروریز انصاری فرد روز دوشنبه در حاشیه دومین روز ششمین دوره توان‌افزایی سرپرستان واحدهای شبانه‌روزی دانشگاه فرهنگیان در مشهد افزود: در حال حاضر بیش از ۶۷ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته در پردیس‌های این دانشگاه در سراسر کشور تحصیل می‌کنند که بیش از ۴۵ هزار نفر آنان در سراهای دانشجویی اسکان دارند.

وی ادامه داد: برخی از دانشجویان این دانشگاه نیز به دلیل نزدیک بودن دانشگاه به منازلشان در منزل‌های خود ساکن هستند که با پیگیری‌های انجام شده به دنبال ظرفیت‌سازی و ایجاد فضا و سراهای دانشجویی برای اسکان تمام دانشجویان در خوابگاه‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به دلیل ماهیت زیست‌مدار، تربیت‌مدار و تربیت‌ محور بودن این دانشگاه بخش عظیمی از تربیت دانشجویان در سراهای دانشجویی و با برنامه‌های پیش‌بینی شده انجام می‌شود لذا تمام دانشجویان موظف به اسکان در دانشجوسراها یا خوابگاه‌ها هستند.

انصاری فرد افزود: اعتقاد داریم تربیت واقعی معلمان شایسته از طریق حضور در سراهای دانشجویی انجام می‌شود و با توجه به برنامه‌ریزی و کمک دولت و نهادهای بالادستی طی ۲ سال آینده فضاهای لازم برای اسکان دانشجویان فراهم شده و تمام دانشجویان این دانشگاه باید در این خوابگاه‌ها ساکن شوند.

وی ادامه داد: بودجه اولیه برای شروع پروژه‌های خوابگاه‌های دانشجویی سه هزار میلیارد ریال می‌باشد که برای اتمام آن بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است.

وی گفت: قول تامین اعتبار این بودجه به صورت ضمنی از سوی دولت داده شده و آغاز آن با ایجاد دانشگاه جامع در هر استان انجام خواهد شد.

معاون امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: این دانشگاه به عنوان راهبرد و وظیفه اصلی خود تربیت محور و عهده دار تامین و تربیت نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش است ضمن اینکه علاوه بر این بهسازی و ارتقای نیروی انسانی این وزارتخانه نیز از مسوولیت‌های این دانشگاه است.

وی افزود: هم اکنون ۹۸ واحد دانشگاهی در استان‌های کشور در حال فعالیت هستند که با ایجاد واحدهای دانشگاهی جامع از سال آینده شاهد تحول در این حوزه خواهیم بود.

ششمین دوره توان‌افزایی سرپرستان واحدهای شبانه‌روزی دانشگاه فرهنگیان که از دیروز با حضور بیش از ۳۴۰ سرپرست سراهای دانشجویی سراسر کشور در مشهد آغاز شده است مدت ۲ روز ادامه دارد.

این دوره با هدف ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای سرپرستان، تبادل تجربه آنان،آموزش مهارت‌های زندگی در ارتباط با نحوه تعامل موثر با دانشجویان، بازآموزی و یادآوری شیوه‌نامه ها و آیین‌نامه‌ها به صورت کارگاهی برگزار شده است.

دانشگاه فرهنگیان کشور دارای بیش از ۶۷ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته است.

برچسب‌ها مشهد دانشگاه فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دانشگاه فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش مشهد دانشگاه فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۳۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبالغ وام شهریه دانشجویان پیام نور اعلام شد/ آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان

مهدی محمدی با بیان اینکه ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه پیام نور از اول اردیبهشت آغاز شد، اظهار داشت: دانشجویان متقاضی جهت ثبت‌نام وام شهریه دانشجویی تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه می‌توانند درخواست وام شهریه خود را در سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویی به نشانی https://refah.swf.ir ثبت نمایند.

وی درباره مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور گفت: مبلغ وام شهریه به ازای هر نیمسال تحصیلی در مقطع کارشناسی ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال، در مقطع کارشناسی ارشد ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال و در مقطع دکترا ۷۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه همچنین تصریح کرد: طبق ضوابط و قوانین دانشجویان در مقطع کارشناسی به مدت ۸ نیمسال تحصیلی، کارشناسی ارشد به مدت ۴ نیمسال و در مقطع دکترا نیز ۸ نیمسال تحصیلی می‌توانند از این وام بهره‌مند شوند.

محمدی در پایان با تاکید بر رایزنی‌های مکرر دانشگاه با صندوق رفاه در خصوص تخصیص اعتبار بودجه وام دانشجویی به دانشجویان مستعد دانشگاه افزود: متقاضیان دریافت وام شهریه دانشجویی پس از ثبت درخواست خود و تایید نهایی مرکز آموزش دانشگاه و واحد استانی مدارک لازم را جهت تشکیل پرونده و اخذ وام شهریه به مرکز آموزش محل تحصیل خود اراِیه نمایند.

منبع: ایسنا

tags # وام سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • مبالغ وام شهریه دانشجویان پیام نور اعلام شد/ آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان
  • آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلی در دامغان
  • اعلام مبلغ وام‌های شهریه نیمسال دوم دانشگاه پیام نور/ ثبت‌نام آغاز شد
  • مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور اعلام شد
  • ثبت‌نام وام شهریه دانشجویی آغاز شد